Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamon pojat asensi 328:iin kytkinlevyn väärin päin... AUTO KUNNOSSA JA TOIMII!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    Korjaamon pojat asensi 328:iin kytkinlevyn väärin päin... AUTO KUNNOSSA JA TOIMII!!!

    Otsikko kertoo kaiken, ja nyt sitten ihmetellään mitä kaikkea on paskana...

    Koneen saaneet kytkin pohjassa startattua ja käyntiin, mutta "kytkinakseli on täysin lukossa" heidän diagnoosinsa mukaan ja kun olivat koittaneet päästää kytkintä ylös kone vain sammunut kun akseli ei pyöri! Kytkinlevyt niitit sielä kuulemma hangannu/vinkunu vauhtipyörän pintaa kun vasten kun koittaneet aikansa luistatella!! Kyllä ammattimies on aina ammattimies, helvetti kaikki pitäis tehdä aina itse mutta kun ei ole paikkaa tämän mittakaavan remppoihin!! Samassahan vaihdettiin tuo purkuosana tilattu takuu-vauhtipyöräkin, toivotaan etteivät ole siitä ehtineet luistattaa pintaa kytkinlevyn niiteillä paskaksi!!

    Eli kysymys kuuluu, voiko kytkinlevy aiheuttaa väärin päin ollessaan tuollaisen lukon kytkinakseliin, vai ovatko ryssineet samassa vaihteiston siten että siellä on rattaat hypänny solmuun?? Kepistä heilutellessa pykälät löytyy ja vaihteisto käyttäytyy normaalisti...
    ---> Jos joku on joskus asentanut M50-sarjan koneen kytkinlevyn väärinpäin niin kuulisin mielellään mitä meni paskaksi jos meni. Maanantaina sitten kerron mitä olivat saaneet paskaksi kun saavat taas paketin levälleen...

    Ps.Luojan kiitos hommasta on hinta kirjallisesti sovittuna ja paikan pomon nimmarilla varustettuna taskussa joten sen puolesta voi itseään vähän rauhoitella...
    Last edited by Gonzalez; 28-08-2006, 19:19.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    No tuohon ei voi muuta sanoa kuin, että paska juttu. Onneksi sen teki liike saavat sitten korvata sinulle kaikki aiheuttamansa vahingot.
    Toivotaan kuitenkin ettei mitään isompaa ole tullut
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • karhunen
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 490
      • Helsinki

      #3
      Eihän tossa ole mitään epäselvää, kaikki korjaamotakuun piikkiin. Jos hankaluuksia ilmenee, niin kuluttaja-asiamiestä vaan mukaan.
      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
      Ex: E30 316i 04/'90
      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

      Comment

      • Olsberg
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 349
        • Jyväskylä

        #4
        Noissa tietysti voi olla paska homma, jos kaikki vahingot eivät ole kunnolla havaittavissa. Tuossakin tapauksessa jää aika lailla korjaamon harteille kertoa, mitä kaikkea vauriota on tullut, ellet mene itse viereen pällistelemään...
        Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Olsberg
          Noissa tietysti voi olla paska homma, jos kaikki vahingot eivät ole kunnolla havaittavissa. Tuossakin tapauksessa jää aika lailla korjaamon harteille kertoa, mitä kaikkea vauriota on tullut, ellet mene itse viereen pällistelemään...
          Näimpä, tämän vuoksi on tarkoitus lähteä piipahtamaan maanantai-aamuna (kesken työpäivän) paikan päällä pällistelemässä että mitä näkyy mikäli vain mahdollista...

          On tämä sen osalta selvä että korjaamon piikkiinhän tämä kaikki menee, mutta tosiaan pitää yrittää päästä paikan päälle näkemään missä kunnossa osat on ennenkö laittavat vaan kaiken kasaan ja toteavat että "kyllä se tuntuis nyt toimivan" tms...


          Mutta onko kenellekään sattunut vastaavaa mokaa kuin näille "ammattimiehille" ja miten on käynyt??
          Last edited by Gonzalez; 26-08-2006, 13:24.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Battery
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 94

            #6
            Ehdottomasti itse paikan päälle katsomaan kun purkavat paketin, näkee sitte tarkasti mitä kaikkea ne on rikkoneet siellä.

            Laatutyötä kyllä korjaamolta, ei voi muuta sanoa.
            Ex: E36 325 Coupe
            Ex: E39 530DA
            EX: E39 525TDS

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Battery
              Laatutyötä kyllä korjaamolta, ei voi muuta sanoa.
              Älä muuta viserrä. Kyseessähän on koko operaation ainut osa jonka joten kuten saattaa saada väärinpäin laitettua ja tällöinkin niitit kalahtavat vauhtipyörää vasten . Huh huh, ei tiedä itkeäkkö vai nauraa...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Tuotanur
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 275
                • 03

                #8
                Kerro nyt vielä mikä korjaamo oli kyseessä niin osaa viedä sinne sitten ammattilaisille seuraavalla kerralla.

                Comment

                • tepabmw
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 834
                  • LAITAMAA

                  #9
                  ei ne levyn niitit vauhtipyörän kitkapintaan ota jos levyn asentaa väärin päin,muutenhan ne niitit ottais asetelman kitkapintaan,ku levy on oikeenpäin...niitit on tod.näk. lukittanu levyn vauhtipyörän pultteihin ja näin ollen kytkin ei toimi...pyydä ny kavereita ainakin vaihtamaan vp:n pultit ja kytkin levyn,koska ne nyt ainakin on rytäkässä saanu "haavan"...
                  -Tepan Paja-
                  Veikkola city
                  0405203098
                  Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16489
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by tepabmw
                    ei ne levyn niitit vauhtipyörän kitkapintaan ota jos levyn asentaa väärin päin,muutenhan ne niitit ottais asetelman kitkapintaan,ku levy on oikeenpäin...niitit on tod.näk. lukittanu levyn vauhtipyörän pultteihin ja näin ollen kytkin ei toimi...pyydä ny kavereita ainakin vaihtamaan vp:n pultit ja kytkin levyn,koska ne nyt ainakin on rytäkässä saanu "haavan"...
                    gonzales ei maininnut kitkapintaa vaan luultavasti tarkoitti juurikin noita keskiön niittejä. Mikä saatanan paja tekee tollasta, kysyitkö niiltä miten tää on mahdollista ?

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Laita kuvia jos saat otettua Tuntuu jo että olenko kuullut kaiken, mutta tämäkin vielä. Liikeen nimi vaan tänne. Taikka firman johdolle terveisiä jotta jollei tarpeeksi hyviä hyvityksiä löydy niin julkisuutta löytyy sitten muutoin teidän puljulle. Pitäähän sitä nyt työntekijöidenkin valinnassa joku roti olla eikä ottaa jokaista ovesta sisään tulijaa hommiin.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Joko kirjoittamasi ei minulle aukene oikein tai sitten nämä kuumehoureet ovat vieneet viimeisenkin ajattelukyvyn, MUTTA eihän se noin mene.

                        Jos kytkin evy olisi väärin päin ei se estäisi vaihteiston/moottorin pyörintää vaan kytkimen irroittamisen/tarraamisen.

                        Eli jotain on nyt välissä tai vaihteisto on jumissa, jos se kytkin levy onkin väärin päin ei se jumita voimansiirtoa täysin, estää/vaikeuttaa vain kytkimen toiminnan.
                        Olli.

                        Comment

                        • Bmw_e30
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1260
                          • joutseno

                          #13
                          mite hemmetti voi muka onnistuu laittaa levyn väärinpäi. paineasetelma ei sovi millää sen levyn päälle jos korkeempi kohta ois vauhtipyörää päi... edes ensikertalainen ei voi onnistuu tommosessa :S
                          ettei siel ois kuiteki asetelma huonosti paikallaa mikä on aika saavutus sekin... todella outoa
                          ex 325i -85 325i
                          325i soupe -92 325i

                          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Tarkemmin kyseisen konstruktion mittoja tuntematta, voisi ajatella jotta levyn keskiosan kytkinakselille tuleva boori holkki voi olla pidempi toiselta puolen jolloin laatikkokin on sitte vedetty viime sentit pulteilla paikoilleen ja kytkinakseli mennyt saman matkaa laatikon sisään rikkoen ainakin laakerinsa. Mutta odotellaanpa mitä hommasta kuuluu...

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by Bmw_e30
                              mite hemmetti voi muka onnistuu laittaa levyn väärinpäi. paineasetelma ei sovi millää sen levyn päälle jos korkeempi kohta ois vauhtipyörää päi... edes ensikertalainen ei voi onnistuu tommosessa :S
                              ettei siel ois kuiteki asetelma huonosti paikallaa mikä on aika saavutus sekin... todella outoa
                              Joissakin vautipyörissä on syvennys keskellä ja kytkinpinta ulompana, joten joihinkin autoihin menisi periaatteessa väärinpäin paikalleen ilman väkivaltaa. Niin ja on noita levyjäkin aika tasapaksuja. Miten lienee tuossa, vai onko siellä sittenkin jokin muu hämminki?

                              Muistaakseni joka levyssä mitä olen nähnyt on ollut merkintä front tai jotain vastaavaa joten eipä se lukutaito haitaksi olisi noissa asennushommissakaan...
                              Last edited by WSE1; 27-08-2006, 00:06.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎