Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,7 eta:n piristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani vierelä
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 31

    2,7 eta:n piristys

    Eli mistä kannattais aloittaa tuon vakio etan piristys??? Kumpi kansi ois tuohon parempi b20 vai b25???
    Bmw E30
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3229
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Jani vierelä
    Eli mistä kannattais aloittaa tuon vakio etan piristys??? Kumpi kansi ois tuohon parempi b20 vai b25???
    b25 ehdottomasti.. kun etan kansi on sama kun b20 tai jotain eroa siinä oli.. kuten loivempi nokka on etassa

    tuolla jotain tuosta eta ja b20 kannen eroista http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=60919
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by _zz_
      kun etan kansi on sama kun b20 tai jotain eroa siinä oli.. kuten loivempi nokka on etassa
      Hirveää paskaa.

      Niissä kansissa on hyvin vähän mitään samaa. Etassa on pienemmät kanavat, vähemmän laakeripukkeja jne jne...

      Alkuperäisen kysyjän kannattaa selvittää millä puristuksilla se eta on. Periaatteessa jyrkempää nokkaa (kun vaihdat ensin sen kannen), peltisarja, bensanpainetta vähän ylös ja kustomoitu lastu motronikkiin. Kyllä se siitä..

      t.Ville

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #4
        ja jos lähtee kunnon virikantta tekemään niin b20-kansi on parempi. mut jos ei enempää rupea kantta rakentelee ni b25-kansi varmastikkin paras

        vaihtoehto a:
        Teet/teetät tuon kannen
        nostat puristuksia
        virinokka
        peltisatsi
        säädettävä ruutta, esim. MS
        ym.

        vaihtoehto b:
        isket siihen ahdistimen sekä sen vaatimat palikat
        Last edited by makkis; 29-08-2006, 21:50.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Jani vierelä
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 31

          #5
          2,5 kantta mää tuohon itsekkin ajattelin muttaku ne tahtoo olla niin harvassa ja sitten jos jonku löytää niin siitä joutuu maksamaan aivan pirusti... Peltisarja ja putkisto tuossa on jo ja bensanpaineitakin on nostettu tai ainaski bensa haisee sen verran pursituksista en ole aivan varma pitää mitata... tuo kone on vm.88 jos sillä jotain saa selville... Niin ja tilasin tuohon etan omaan boxiin lastun mutta kun se ei ole vielä tullut niin en tiiä siitä sen enempää...

          Eli siis ei muutaku kantta ettimään näin aluksi
          Bmw E30

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by makkis
            säädettävä ruutta, esim. MS
            Mä pitäisin ihan motronicin, saahan senkin uudelleen ohjelmoitua ja on pikkuisen helpommalla työllä.

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              #7
              eikös tosta pitäs tulla ihan hyvä ku laitat 2litrasen kannen ja 2.5litrasen ruiskun nii jo pelkästään noilla...voinpa olla väärässäki mut jotenki noin minä sen muistelisin...

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Jani vierelä
                bensanpaineitakin on nostettu tai ainaski bensa haisee sen verran
                Kyytsiksen sanottaviin ei lisättävää. Mutta tuosta em. lauseesta muistui mieleen veljeni 325e missä myös paineita nostettiin ja myös bensa haisi. Syy oli vuotavat bensalinjat, joten suosittelisin käymään bensalinjat läpi ennen kuin autosi palaa.
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • timpa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 257
                  • Akaa

                  #9
                  [QUOTE=makkis]ja jos lähtee kunnon virikantta tekemään niin b20-kansi on parempi. mut jos ei enempää rupea kantta rakentelee ni b25-kansi varmastikkin paras

                  Minkä ihmeen takia toi b20 kansi olis parempi aihio virikannex kun kerran joutuu porttaa ja vaihtaa venttiilitkin?
                  speed limits are for pussies

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by timpa
                    Minkä ihmeen takia toi b20 kansi olis parempi aihio virikannex kun kerran joutuu porttaa ja vaihtaa venttiilitkin?
                    b25 on niin paljon isompi palotila että puristukset jäävät alemmas. B20 venttiileistä ei ole mitään suurempaa haittaa, isojen venttiilien hyöty tulee vasta kierrosalueen yläpäässä. Toi 2,7 vääntää sen verran hyvin, ettei sitä tarvitse niin ylös edes kierrättää. Porttaaminenkin on aika pientä, kunhan kohdistaa imusarjan kunnolla kanteen. Tuossahan on suositeltavaa käyttää b25 kaasuläppää sekä imusarjaa.

                    t.Ville

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Kyytsis
                      b25 on niin paljon isompi palotila että puristukset jäävät alemmas. B20 venttiileistä ei ole mitään suurempaa haittaa, isojen venttiilien hyöty tulee vasta kierrosalueen yläpäässä. Toi 2,7 vääntää sen verran hyvin, ettei sitä tarvitse niin ylös edes kierrättää. Porttaaminenkin on aika pientä, kunhan kohdistaa imusarjan kunnolla kanteen. Tuossahan on suositeltavaa käyttää b25 kaasuläppää sekä imusarjaa.

                      t.Ville
                      Ja kun b20 on pienemmät kanavat, niin siellä on enemän työstövaraa, mutta jos ei meenaa pistää kantta täysin käsittelyyn, niin ehdottomasti b25
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Jani vierelä
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 31

                        #12
                        Originally posted by BMW 325I avo
                        Kyytsiksen sanottaviin ei lisättävää. Mutta tuosta em. lauseesta muistui mieleen veljeni 325e missä myös paineita nostettiin ja myös bensa haisi. Syy oli vuotavat bensalinjat, joten suosittelisin käymään bensalinjat läpi ennen kuin autosi palaa.


                        Ei mulla linjat vuoda ku nuo paineet nostettiin edelliselle moottorille...
                        Bmw E30

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by jmp2002
                          Ja kun b20 on pienemmät kanavat, niin siellä on enemän työstövaraa, mutta jos ei meenaa pistää kantta täysin käsittelyyn, niin ehdottomasti b25
                          Sitten kannattaakin jo ottaa k-jet kansi käsittelyyn, siinä on kaikista pienimmät kanavat muotoiltaviksi. On muutenkin erinomainen kansi, motronikille saa yhteensopivaksi tekemällä virranjakajalle pari kiinnitystä...

                          Loistava kansi.. Mulla olisikin ylimääräisenä.

                          t.Ville

                          Comment

                          • Jani vierelä
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 31

                            #14
                            tuo b25:sen kansi ois lähinnä hakusessa...
                            Bmw E30

                            Comment

                            • hednam
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 959

                              #15
                              Kaikki nuo tehty ja liikkuu huonommin kuin vakio eta eikä ees toimi 325i yksiköllä Tosin puristukset on 8.4 Mutta ei minkään näköistä vääntöö Mutta laitoin mega tuleen jos sillä sais pelaan vähän aikaa vaparina ja ootella sitä pakosarjaa solmulle

                              2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎