Tuli katsastuksesta hylky päästöjen takia eli
o2 ---> 8,5 %
HC ---> 650 ppm
Tiesin että koneessa hieman imuvuotoa eli päätin aloittaa siitä. Kaasuläppäkotelon irroittaessani huomasin kuitenkin pari ihmeellisyyttä.
Ihmeellisyys nro 1:
Kaasuläpän alla oleva anturi (joka siis tunnustelee läpän asentoa) oli täynnä öljyä. Muutenkin haitariputkesta tuli norona öljyä kun sen irroitti. Normaalia?tuskin..Mistä moinen määrä öljyä sinne on päässyt tai oikeastaan miksi. Kaipa se on siis venakopan huohotinletkusta tullut ja siitä kaasuläpän akselia pitkin anturin koteloon valunut, mutta miten noin paljon että kotelo oli piripinnassa öljyä?
Ihmeellisyys nro 2:
Kaasuläppäkotelossa oli kiinni kumiletku joka ei ollut kiinni missään. Eli kaasuläpän takana juuri ennen imusarjan suuta on letkulähtö alaspäin jossa siis tuo letku oli kiinni ja letkun toinen pää oli avonainen
Letkussa on numero 1717211
Letku oli kiinni kaasuläppäkotelon kuvassa näkyvässä messinkisessä letkulähdössä, joka kuvassa näkyy kotelon oikeassa alanurkassa. Kotelo on kuvattu takaapäin, eli kuvassa oleva etupinta on kiinni imusarjassa.

Tässä kuva letkusta , mikä siis on avonainen toisesta päästä. Harmi kun en ehtinyt testata miten sen tulppaus vaikuttaa käyntiin ennen kuin aloin purkaamaan imupuolta. Letku on toisesta päästä halkaisijaltaan noin 15mm ja toisesta päästä noin 35mm (ulkopuolelta). Ohuempi pää on kiinni kaasuläppäkotelossa. Letku on noin 10 cm pitkä.

Mikä virka tuolla letkulla on?Mistä se on irti kun en sille mitään paikkaa löydä.
Ruisku on tällä hetkellä motronic mutta ilmeisesti jossain vaiheessa autoon on kone vaihdettu ja ruisku samalla vaihtunut siis motroniciksi. Voiko joku jolla samalla koneella katsoa löytyykö omasta autosta tota letkua?
o2 ---> 8,5 %
HC ---> 650 ppm
Tiesin että koneessa hieman imuvuotoa eli päätin aloittaa siitä. Kaasuläppäkotelon irroittaessani huomasin kuitenkin pari ihmeellisyyttä.
Ihmeellisyys nro 1:
Kaasuläpän alla oleva anturi (joka siis tunnustelee läpän asentoa) oli täynnä öljyä. Muutenkin haitariputkesta tuli norona öljyä kun sen irroitti. Normaalia?tuskin..Mistä moinen määrä öljyä sinne on päässyt tai oikeastaan miksi. Kaipa se on siis venakopan huohotinletkusta tullut ja siitä kaasuläpän akselia pitkin anturin koteloon valunut, mutta miten noin paljon että kotelo oli piripinnassa öljyä?
Ihmeellisyys nro 2:
Kaasuläppäkotelossa oli kiinni kumiletku joka ei ollut kiinni missään. Eli kaasuläpän takana juuri ennen imusarjan suuta on letkulähtö alaspäin jossa siis tuo letku oli kiinni ja letkun toinen pää oli avonainen

Letku oli kiinni kaasuläppäkotelon kuvassa näkyvässä messinkisessä letkulähdössä, joka kuvassa näkyy kotelon oikeassa alanurkassa. Kotelo on kuvattu takaapäin, eli kuvassa oleva etupinta on kiinni imusarjassa.
Tässä kuva letkusta , mikä siis on avonainen toisesta päästä. Harmi kun en ehtinyt testata miten sen tulppaus vaikuttaa käyntiin ennen kuin aloin purkaamaan imupuolta. Letku on toisesta päästä halkaisijaltaan noin 15mm ja toisesta päästä noin 35mm (ulkopuolelta). Ohuempi pää on kiinni kaasuläppäkotelossa. Letku on noin 10 cm pitkä.
Mikä virka tuolla letkulla on?Mistä se on irti kun en sille mitään paikkaa löydä.
Ruisku on tällä hetkellä motronic mutta ilmeisesti jossain vaiheessa autoon on kone vaihdettu ja ruisku samalla vaihtunut siis motroniciksi. Voiko joku jolla samalla koneella katsoa löytyykö omasta autosta tota letkua?
Comment