Announcement

Collapse
No announcement yet.

kumpi vautipyörä m52:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    kumpi vautipyörä m52:seen?

    elikkä kohta nousee m50b25 pois ja tilalle menee m52b28 m50:n imusarjalla+säädätyksellä. mutta kannattako käyttää m52:sen omaa vauhtipyörää vaiko m50b25:sen vauhtipyörää. eikös m52:sen ole aika paljon painavampi? onko mitä hyötyä/haittaa jos laittaa tuon kevyemmän?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Kevyemmän selkeä etu on kierrosherkkyyden lisääntyminen. Alakierrosvääntö saattaa hieman vähentyä mutta tuskin tuntuvasti. Itse suosisin kevyempää


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      m52b28:ssa on 244mm kytkin vs 228mm joten en paljon miettisi.. ...muutakuin kovaa pyörää 240mm mikä itsellekin tuli...

      jonka voi tehdä vaikka e28 535:n pyörästä jollei ihan klunssista onnistu..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Noistahan molemmat on painavia kaksoismassoja ja sinällään ei ole juuri eroa, mutta jos kevyemmän haluat niin M20-koneen vauhtipyörä ja kytkinpaketti paikalleen niin eroakin jo on. Lisäksi joudut vaihtamaan muistaakseni M20 startin tai kaksoismassasta hammaskehän.

        Näillä mainitsemillasi kaksoismassoilla on myös se ero, että M50B25 on 228mm kytkimellä ja M52B28 240mm kytkimellä.

        Ps.Nuo eri vauhtipyörien painot oli jossain topikissa lueteltuna, haulla löytynee...

        Edit: Fraatti näköjään ehtikin jo, näin työaikana aina kestää kirjoittelu (tunnin )...
        Last edited by Gonzalez; 01-09-2006, 11:10.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Gonzalez
          Noistahan molemmat on painavia kaksoismassoja ja sinällään ei ole juuri eroa, mutta jos kevyemmän haluat niin M20-koneen vauhtipyörä ja kytkinpaketti paikalleen niin eroakin jo on. Lisäksi joudut vaihtamaan muistaakseni M20 startin tai kaksoismassasta hammaskehän.
          m20 starttikehän kiinnityspinnan halkaisija on 2mm pienempi kuin m50/m52 kiinnityspinnan joten starttikehän vaihto ei onnistu... m30 pyörää hiukan sorvaamalla starttikehän saakin jo paikoillen..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎