Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 lämpö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rrracing
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 588
    • Pyhtää

    m20b20 lämpö ongelma

    lämmöt ovat aika korkeat ajossa puolen välin ja punasen välillä seilaa... ja sit ku sammuttaa auton ja laittaa hetken päästä käyntii niin heti punaisella mutta ku antaa kierroksia niin laskee... vaihdoin uuden termarin kokeillakseni ku sellainen löyty hyllystä valmiina, mutta ei auttanut... missähän vika? vesipumppu? kansi?
    Tän hetkiset päristimet:

    Peugeot Boxer -08 Työjuhta
    Bmw 320 -92 M-Sport
    Opel Corsa -93 Hifistelyauto
    Ford Fiesta -82 TURBO
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    #2
    Olisko viskokytkin tiensä päässä? Itsellä alko kaupungissa pikkuhiljaa nousta, eikä ajoviimakaan paljoa auttanu. Viskon vaihdon jälkeen ei mitään ongelmaa. Motonetissä 88 € ja tosi helppo vaihtaa.
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • tagagummi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 156
      • kännykkä town

      #3
      Käytetään searchia!! Aiheesta montaa hyvää topiccia.

      Pari juttua : varmista ensin että mittarinnäyttämä on todellinen, esim käsiä vesiletkuihin ym...

      Vuodot on aina hyvä tarkistaa, visko, paisari korkkeineen, vesipumpun kunto ym...

      Comment

      • rrracing
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 588
        • Pyhtää

        #4
        kyl lueskelin ja etsin mut mitää tohon viittaavaa en löytänyt... vesi kyl tuntuis kiertävän ja ei oo ilmaa, ja viskokii näyttäis ehjältä... enää jää et on se anturi vaa rikki...
        Tän hetkiset päristimet:

        Peugeot Boxer -08 Työjuhta
        Bmw 320 -92 M-Sport
        Opel Corsa -93 Hifistelyauto
        Ford Fiesta -82 TURBO

        Comment

        • tagagummi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 156
          • kännykkä town

          #5


          Mahtaakohan toi toimia. En oo mikään nettinörtti nois linkkihommis mut yritin tuohon ylös heittä linkin missä mm.lämpöongelmia selvitellään.

          Elääkö lämpömittari nykimällä vai vaeltaako vain ihan pehmeästi?
          Onko ongelmaa kun ei olla taajamissa? eli vauhtia riittävästi.
          Lämpiääkö ihan varmasti kaikki letkut?

          Comment

          • rrracing
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 588
            • Pyhtää

            #6
            eli nyt kun oon pitempään sitä vikaa tarkkailut niin lämpö nousee ihan normaalisti siihen viivalle mikä on punaisen ja puolenv välin välissä, kun pitempää ajelee... mutta ku sammuttaa auton vaikka 5 min ja laittaa käyntii niin heti punaisella. sitten antaa kierroksia niin tippuu puolen välin tuntumaan... ja ajossa kun se lämpö nousee sinne mainitsemalleni viivalle ja sen jälkeen laittaa lämmityslaitteesta vivut kuumalle niin lämpö tippuu hieman alle puolen välin mutta sieltä se taas nousee siihe puolen välin ja punaisen välimaastoon... moottori tiellä lämpö pysyy juuri sillä viivalla ja tajaamassa sama juttu.. eli olisiko kellään vinkkejä ennen ku alan purkaa konetta ja vaihtelemaan osia??

            totanoinnii mitäs pysähtyykö se visko jos se on kunnossa niin ollenkaa?? muistin et tos 8 mm lenkil sen pysäytin aika helposti että ei se ainakaa sitä käsistä lyönny pois...
            Last edited by rrracing; 05-09-2006, 21:52.
            Tän hetkiset päristimet:

            Peugeot Boxer -08 Työjuhta
            Bmw 320 -92 M-Sport
            Opel Corsa -93 Hifistelyauto
            Ford Fiesta -82 TURBO

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #7
              Mulla on omassa visko paskana ja laitoin läpipultit sen viskositeetti keelin läpi että pyörii kokoajan kierrosten mukaan mutta jos ei ole sulla viskopaskana kandee tsekkaa sytkä! se on ihan normaalii et jos on sytkä pielessä lämmöt nousee hetkessä punaiselle.

              Comment

              • rrracing
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 588
                • Pyhtää

                #8
                en usko et sytkä ois pielessä ku toi alko vaa yhtäkkiä tekee tota... tilasin jo uuden viskon motonetist ja lämpöanturin... kokeilen nyt vaihtaa ne eka..
                Tän hetkiset päristimet:

                Peugeot Boxer -08 Työjuhta
                Bmw 320 -92 M-Sport
                Opel Corsa -93 Hifistelyauto
                Ford Fiesta -82 TURBO

                Comment

                • Tikkunen85
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 892
                  • Paltamo

                  #9
                  ...

                  itellä oli kans samaa vikaa sillon ku ostin ton oman bimmerin...

                  vika löyty ku sytkä oli vika v*tun paljo jälessä ja ku rupesin öljyjä vaihtaa nii kappas kummaa ku puotin entiset pois nii sieltähän tuli jotai abaut 11litraa öljyy et liekkö siinä ollu vikaa... nyt ku sytkä kunnos, oikee määrä öljyä koneessa ja kaiken lisäks visko jumissa et pyörii kokoajan nii eipäs ole minkäänlaisia lämpö onkelmia

                  Comment

                  • rrracing
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 588
                    • Pyhtää

                    #10
                    viskon jumitin nyt niin ei apua siitäkään... :( alkaa kohta menee hermot ton romun kans...
                    Tän hetkiset päristimet:

                    Peugeot Boxer -08 Työjuhta
                    Bmw 320 -92 M-Sport
                    Opel Corsa -93 Hifistelyauto
                    Ford Fiesta -82 TURBO

                    Comment

                    • tagagummi
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 156
                      • kännykkä town

                      #11
                      Onko moottori oikeasti kuuma, eli näyttääkö lämpömittari oikein?

                      Jos näyttää, on mielestäni kierto-ongelma, pääsee ilmaa jostain joukkoon, syyläri tukkeessa.

                      Kun auton sammuttaa lämpimänä, kuinka äkkiä paine häviää vesikierrosta?

                      Comment

                      • rrracing
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 588
                        • Pyhtää

                        #12
                        Kyllä se on ihan kuuma, semmosen huomasin et ylävesiletku on ihan kuuma mut alavesiletku viileempi... sama juttu tos mun 750, mut siin lämmöt pysyy kurissa.. koitan nyt tänää viel ilmata sil pullo paisuta säiliöön menetelmällä, mut jos se ei auta niin, kyllä olettaisin et vesipumppu vetelee viimisiää.. milläs aineel sen jäähytysjärjestelmän pysty putsaa..? samal sen vois putsaa ku vaihtaa pumpun...
                        Tän hetkiset päristimet:

                        Peugeot Boxer -08 Työjuhta
                        Bmw 320 -92 M-Sport
                        Opel Corsa -93 Hifistelyauto
                        Ford Fiesta -82 TURBO

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎