Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 alaväännön lisäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    M20B25 alaväännön lisäys

    Kaivataan alavääntöä, vaikka huipputehon kustannuksella.. Remmiahdinta saa tarjota mutta muutkin jipot tulevat kyseeseen. Onkohan ko. koneperheessä nokkia, joilla moottorin saisi vetämään edes kohtuullisesti alle 4000 rpm?

    Siinä vaiheessa, kun moottori alkaa hengittämään puhtaasti, vauhtia alkaa olla liikaa tähän maahan.. Kyseessä automaatti, joten alavääntö auttaisi varmasti bensankulutukseenkin merkittävästi, kun nyt viisari on jokaisessa kaasunpainalluksessa ulkona asteikolta (keskikulutus sekalaisessa ~12l/100km)
    ---
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    lukases vaikka tuolta

    Comment

    • thomas
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 67
      • Helsinki

      #3
      Käännä nokka-akselia aikaisemmalle, niin teholaue siirtyy alaspäin. Myös kaikki normaalit hengityksen parannustavat auttavat. Kannen valujäkien siistiminen ja uudelleen muotoillut seetirenkaat ja venttiilit lisäävät virtausta myös pienemmillä virtausnopeuksilla.
      Nokka-akseli on kuitenkin se tärkein tekijä, eli lähde liikkeelle sen ajoituksen muuttamisesta.
      -- All Go, No Show

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Originally posted by Esko
        No tuollapa oli "kehittynyttä" keskustelua...

        Mutta asiaan: Onko alkuperäisessä M20B25 nokkapyörässä säätömahdollisuus vai pitääkö tehdä uusi keskiö pyörään? Minkälaisilla astemäärillä pitäisi pelata, puolikkailla vai isommilla?
        ---

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Muistaakseni ei pysty säätämään vakio nokkapyörää. Ei 100% varma.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • thomas
            Bimmer Rookie
            • Nov 2002
            • 67
            • Helsinki

            #6
            Kyseisestä moottorista ei ole kokemusta, mutta parin asteen muutos pitäisi jo huomata. Monesti noin neljä astetta tekee tehtävänsä. Nyt puhutaan siis kampiakselin asteista.
            -- All Go, No Show

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎