Kone on alunperin 2.0 litranen ja siihen on joku edellinen omistaja laittanu isommat ja korkeemmat männät. Luotin tyhmänä purku vaiheessa että tehtaan merkit pitää paikkansa. Eipä pitäny. Nyt kun on nokka akselin merkki kohallaan niin alapäätä ei edes saa tehtaan merkkiin. Osaisiko joku viisaampi auttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 jakopää ongelmaa
Collapse
X
-
siis.. miksei saa? onko toi moottori käynyt tolla kokoonpanolla joskus?
Jos ei niin mahtaa ottaa venttiilit mäntiin kiinni jos sinne jotain mäntiä kerran on vaihdettu ?E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
-
-
Originally posted by tnzzzNyt kun on nokka akselin merkki kohallaan niin alapäätä ei edes saa tehtaan merkkiin. Osaisiko joku viisaampi auttaa?
Moottori pitäisi aina kasata niin, että ensin kampiakselilta ykkönen yläkuoloon(merkki paikalleen) sitten kannesta merkki paikalleen ja vasta sitten lasketaan kansi lohkon päälle ja aletaan suunnittelemaan hihnan asennusta.
Toisinsanoen: Vaikka sulla on kannesta merkki paikallaan ja kampiakselilta merkki paikallaan, niin sulla saattaa alapäässä olla ykkönen alhaalla ja kuutonen ylhäällä. Ei voikaan pyöriä tuollainen väärin kasattu paketti..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3niin sulla saattaa alapäässä olla ykkönen alhaalla ja kuutonen ylhäällä.
Sinähän vitsin murjasitvai että ykkönen alhaalla ja kutonen ylhäällä
Siinä tapauksessa täytyy olla kanki poikki tai muuta todella pahaa häikkää...
-Kyllä ne kuule ihan samaan tahtiin liikkuu ykkösen ja kutosen mäntä.
kuin myös kakkonen ja vitonen ja kolmonen ja nelonen.
Comment
-
-
Originally posted by SpetkeSinähän vitsin murjasitvai että ykkönen alhaalla ja kutonen ylhäällä
Siinä tapauksessa täytyy olla kanki poikki tai muuta todella pahaa häikkää...
-Kyllä ne kuule ihan samaan tahtiin liikkuu ykkösen ja kutosen mäntä.
kuin myös kakkonen ja vitonen ja kolmonen ja nelonen..
Tottakai ne kulkee yhtäaikaa ja aina kun alapäässä on merkki paikallaan, niin ykkönen on ylhäällä(myös kutonen)
Mutta ymmärsit varmaan mitä ajoin hommalla takaa?
Ei pitäisi kirjoitella hätäisesti ennen paskalle menoa, kun puolet on jo ulkona..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Juu, varo vaan ettei tuu tollasella vauhdilla jarruraitoja kalsareihin
Mutta asiaan siis M20 jakopäästä (koskee myös lähes kaikkia muita polttomoottoreita)
Eli nyrkkisääntönä: ykkösen mäntä ylös ja tottakai kutosen, ja kannesta käännetään nokka-akseli niin , että kuutos sylinterin kohdalla venttiilit saksaavat/vaihtavat: Eli molemmat venttiilit ovat aavistuksen verran auki (käytettävissä oleva nokka vaikuttaa paljon asiaan) ja silloinhan ykkössylinterin venttiilit ovat kiini eli nokat osoittaa seuraajista poispäin eli venttiileissä tuntuu välykset. Ja nytten on kampiakseli / nokkaakseli kohdillaan toisiinsa nähden.
Ja tässä vaiheessa tarkistetaan myös, että virranjakajassa pyörijä osoittaa ykkös sylinteriin.
Näin se homma etenee, mittakello on loistava apuväline näissä hommissa niin ei tarvi pähkäillä minkään epäselvien merkkien kanssa ja miettiä että onko oikeesti kohdillaan vai ko ei...
Ja ne männät ei vaikuta millään tavoin jakopään paikalleen saantiin
Comment
-
-
Onko kannen tai lohkon tiivistepinnasta otettu tavaraa?
Silloinhan ei välttämättä enää merkit ihan just osu kohdalleen!?
Mulla lohkosta otettu 1.1mm ja tuon verran heittoa kampiakselin merkissä vakio nokkapyörällä.
Ja ei, ei ole hampaan verran pielessä.. aika monta kertaa kokeilin kasata
Kuvassa siis kampiakselin merkit silloin kun nokan merkki kohdallaan.Last edited by AnttiR; 07-09-2017, 22:02.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by Nicsyy View PostM20:n jaon laitto vaiheessaan. Nyt on kampi merkissä ja nokka merkissä. Ykkösen venttiilit on kiinni ja kutosessa vähän raollaan. Onko tässä nyt joku mahdollisuus mennä vikaan? Mä en täysin ymmärrä kun tilanne näyttää samalta jokaisella nokan pyörähdyksellä..
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostOnko kannen tai lohkon tiivistepinnasta otettu tavaraa?
Silloinhan ei välttämättä enää merkit ihan just osu kohdalleen!?
Mulla lohkosta otettu 1.1mm ja tuon verran heittoa kampiakselin merkissä vakio nokkapyörällä.
Ja ei, ei ole hampaan verran pielessä.. aika monta kertaa kokeilin kasata
Kuvassa siis kampiakselin merkit silloin kun nokan merkki kohdallaan.
Comment
-
-
Nonniii tuli selvyys tähänki asiaan. Tää keskustelu on jääny mörkönä mieleen kun joskus luin. En ymmärtänyt mitä tässä sekoiltiin kun jaon tarkastamisessa merkki on mun mielestä merkki oli kone sitte 4 6 8 tai vaikka 12pyttyinen! :'D noo tietääpä että saaa nyt lyödä nippuun sen kummepia miettimättä.
Originally posted by AnttiR View PostOnko kannen tai lohkon tiivistepinnasta otettu tavaraa?
Silloinhan ei välttämättä enää merkit ihan just osu kohdalleen!?
Mulla lohkosta otettu 1.1mm ja tuon verran heittoa kampiakselin merkissä vakio nokkapyörällä.
Ja ei, ei ole hampaan verran pielessä.. aika monta kertaa kokeilin kasata
Kuvassa siis kampiakselin merkit silloin kun nokan merkki kohdallaan.Last edited by Nicsyy; 08-09-2017, 06:19.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostTuo mun kuva siis on kampiakselin merkistä otettu sillon kun nokkapyörän ajoitusmerkit kohdallaan.
No, paljonko nokan merkki heittää kun kammessa on merkki kohdallaan ?
E: niin perkele, tietysti puolet tuosta kammen merkin heitosta...Last edited by jr66; 08-09-2017, 10:41.
Comment
-
Comment