Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • condemn
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 13
    • HML

    m20b23 kysymyksiä

    Ajattelin vaihtaa epäkuntoisen automaatti laatikon tilalle manuaalin mutta minkälaista etsisin? Käykö minkä kuutoskoneen (m20) tahansa laatikko tähän? Entäs nelipyttyisten versioiden? Löytyykö laatikoita eri valmistajilta, että onko laatueroja, mitä kannattaisi ruveta metsästämään?

    Mitä hyviä/ huonoja puolia tulee mieleen kyseisestä moottorista? mitään tyypillisiä vikoja kuten mun nykyisessä m40:ssä?
    E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by condemn
    Käykö minkä kuutoskoneen (m20) tahansa laatikko tähän? Entäs nelipyttyisten versioiden? Löytyykö laatikoita eri valmistajilta, että onko laatueroja, mitä kannattaisi ruveta metsästämään?
    Oletan että E30 malli kysessä.Kyllähän se 320:sen 240 getrackki sinne passaa mutta on heikompi kestävyydeltään kuin 325:den 260:nen.323:sia kait on saanut molemmilla laatikoilla vai olenko ihan hakoteillä?Neloskoneisten laatikot kannattaa unohtaa samantien, e34 malissa Zf(parempia?) merkkiset laatikot M20 koneiden perässä mutta ei nekään ihan bolt on tyylillä E30:seen sovi.

    Originally posted by condemn
    Mitä hyviä/ huonoja puolia tulee mieleen kyseisestä moottorista? mitään tyypillisiä vikoja kuten mun nykyisessä m40:ssä?
    Ei kai m20b23:sta helpolla huonoja puolia löydä
    Last edited by Racink; 08-09-2006, 19:08.

    Comment

    • ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by condemn
      Ajattelin vaihtaa epäkuntoisen automaatti laatikon tilalle manuaalin mutta minkälaista etsisin? Käykö minkä kuutoskoneen (m20) tahansa laatikko tähän? Entäs nelipyttyisten versioiden? Löytyykö laatikoita eri valmistajilta, että onko laatueroja, mitä kannattaisi ruveta metsästämään?
      Kaikki m20-koneisten laatikot käy, eli vaikka se 240 Getraggi. Etsi suosiolla 260 Getrag niin ei tarvitse kestävyydestä huolehtia. Siinä on myös hieman paremmat välitykset(tiheämmät). 4-pyttyisten laatikot eivät käy, eivätkä M30(isojen kutosten) laatikot. Kaikki E30:ssä olleet manuaalilaatikot ovat Getragin valmistamia, kait? ZF:n laatikoista olen myös kuullut.

      Getrageissa on sitten kakkosvaihteen synkron kuluminen tyyppivikana, eli kannattaa tivata ostettaessa miten se toimii. Kakkoselta kolmoselle sporttisessa ajossa voi kuulua rusahdus. Sen käsityksen olen saannut että se kuuluu vain asiaan, vaikka kyseisen vaivan omaavaa laatikkoa en ostaisi.

      Mitä hyviä/ huonoja puolia tulee mieleen kyseisestä moottorista? mitään tyypillisiä vikoja kuten mun nykyisessä m40:ssä?
      M20 sarjan koneet ovat perkeleen kestäviä oikein huollettuna. 2-litrainen on laiskan paska, mutta 2.3 litrasista ylös päin voidan puhua ihan virallisesta BMW:n moottorista isolla M:llä. Vääntöä ja tehoa löytyy kivasti. Jos joku alkaa narisemaan edelleen huonosta alaväännöstä kannattaa miettiä miten iso se moottorin tilavuus olikaan

      M40 myllyn laittamisesta ei kannata edes uneksia. Ovat nimittäin niin pas...huonoja kun olla ja voi. Et saa vaan kuin huonommin ja yhtä suurella bensamäärällä kulkevan mopon. Et kai vain sotkenut M30 moottoreihin?
      E30 -90 320i

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎