Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 2,7 öljynpaineongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    m20 2,7 öljynpaineongelma

    Eli tuli tehtyä tuollainen m20b27 moottori - alakerta on 325:stä peräisin ja siihen on vaihdettu etan kampiakseli ja 11 puristeiset männät uusin männänrenkain. Lohkoon on vaihdettu laakerit ja sen pitäisi olla täysin kunnossa. Kansi on 525i:stä, pari vuotta sitten rempattu, ei näyttänyt olevan aihetta remontointiin...

    Tänään sain tuon ensimmäistä kertaa tulille ja lähtikin ensimmäisellä yrityksellä käymään. Imuvuodon korjaamisen jälkeen käyntikin tasaantui mukavaksi. Lämmöt ok, öp-valo sammui heti jne.

    Kotimatka suijui hyvin konetta kuunnellessa, vääntöä tuntuu olevan aika hyvin säädöissä on vielä tekemistä, nyt ilmamäärämittari on 525i peräisinolevissa astuksissa -> pitänee antaa muutama napsu löysää. Kun kaasun lyö pohjaan niin nakuttaa (kokeilin kerran, se riitti).

    Kotipihaan kaartaessa sain sitten Checkcontrolista öljynpainevaroituksen, pieni kaasutus ja varoitus meni pois. Nyt kiinnostaisi tietää että missä järjestyksessä aletaan tarkistamaan asioita.

    Faktoja:
    Öjyä on pienen vuodon takia luultavasti hieman vähänlaisesti
    Öljy on motonetin halvinta kuraa

    Nyt taidan jättää tuon tuohon ja yrittää unohtaa koko laitteen ettei ala vit.... enempää.

    t.Ville
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #2
    Kato ny ensin onks siä koneessa öljyä tarpeeks. eikö se checkcontrollin öljyvalo meinaa sitä et olis öljyn pinta liian alhaalla!?!
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by Kyytsis
      Nyt kiinnostaisi tietää että missä järjestyksessä aletaan tarkistamaan asioita.

      Faktoja:
      Öjyä on pienen vuodon takia luultavasti hieman vähänlaisesti
      Öljy on motonetin halvinta kuraa
      Varmaankin aluksi kannattaa lisätä öljyä ja mitata ne öljynpaineet jos tosissaan siitä varoittaa...Toiseksi alkaa miettimään tuliko laakeripukit kiertokankiin ja lohkoon VARMASTI omille paikoilleen jossa ovat jo jokusen satatuhatta ennen remonttia olleet.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16486
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by turboix
        Kato ny ensin onks siä koneessa öljyä tarpeeks. eikö se checkcontrollin öljyvalo meinaa sitä et olis öljyn pinta liian alhaalla!?!
        Toi tuli heti mieleen, öljynpaineelle on oma varoitusvalo.

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Olen samma mieltä jr66 kanssa

          Originally posted by jr66
          Toi tuli heti mieleen, öljynpaineelle on oma varoitusvalo.
          "Mikä öljyssä säästetään se moottorissa menetetään"

          Ps. jr66 :lle tule käymään katsomassa E-30 rojektia

          Terveisin 325E

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Originally posted by Kyytsis



            Kotipihaan kaartaessa sain sitten Checkcontrolista öljynpainevaroituksen, pieni kaasutus ja varoitus meni pois. Nyt kiinnostaisi tietää että missä järjestyksessä aletaan tarkistamaan asioita.

            Faktoja:
            Öjyä on pienen vuodon takia luultavasti hieman vähänlaisesti
            Öljy on motonetin halvinta kuraa



            t.Ville
            Niin Check Control:han antaa nimenomaan liian matalasta öljyPINNASTA varoituksen,ja ei pitäisi sammua ilman uudelleen käynnistystä (virrat pois ja takaisin). Tarkista se öljymäärä todellakin.

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Kiitokset vastauksista tähän saakka!

              Ilmoitus on tosiaan Oeldruck Motor ja samaan aikaan syttyi öljynpaineen varoitusvalo. CC taitaa ilmoittaa öljynmäärästä Oelstand Motor - ilmoituksella.

              Sen verran tuota tuli tutkittua, että öljynpaineanturilta näyttäisi hieman tiputtelevan öljyä - voiko öljynpaineanturi todella "vuotaa läpi"? Silloinhan voisi olettaa että se ei mittaustoimeakaan kovina hyvin hoida. Vuotokohta on selvästi jossain öljypohjantiivisteen yläpuolella mutta öljynsuodattimen alapuolella - eli siinähän se anturi möllöttää.

              Mikä olisi helpoin tapa mitata öljynpaine? Varastosta löytyy bensapainemittari jota voinee tähän soveltaa.

              Konetta kootessa pidettiin tarkkaa huolta siitä että kaikki osat meni samoille paikoille jossa ne olivatkin.

              t.Ville

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10075
                • KVLA

                #8
                Anturi tod.näköisesti finaalissa.Voi todellakin hajotessaan vuotaa läpi.Vaihda uusi anturi ja kokeile sammuuko valo.

                Comment

                • hednam
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 959

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis
                  Kiitokset vastauksista tähän saakka!

                  Ilmoitus on tosiaan Oeldruck Motor ja samaan aikaan syttyi öljynpaineen varoitusvalo. CC taitaa ilmoittaa öljynmäärästä Oelstand Motor - ilmoituksella.

                  Sen verran tuota tuli tutkittua, että öljynpaineanturilta näyttäisi hieman tiputtelevan öljyä - voiko öljynpaineanturi todella "vuotaa läpi"? Silloinhan voisi olettaa että se ei mittaustoimeakaan kovina hyvin hoida. Vuotokohta on selvästi jossain öljypohjantiivisteen yläpuolella mutta öljynsuodattimen alapuolella - eli siinähän se anturi möllöttää.

                  Mikä olisi helpoin tapa mitata öljynpaine? Varastosta löytyy bensapainemittari jota voinee tähän soveltaa.

                  Konetta kootessa pidettiin tarkkaa huolta siitä että kaikki osat meni samoille paikoille jossa ne olivatkin.

                  t.Ville
                  Eikö siellä anturan puolella oo semmonen kupariprikka (ns. tiivisteenä), itsellä kans samanlaisia ongelmia mutta taitaa mulla olla pumppu sökö tai jokin muu häiritsemässä + pientä ylimääräistä ääntä koneesta

                  2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by hednam
                    Eikö siellä anturan puolella oo semmonen kupariprikka (ns. tiivisteenä), itsellä kans samanlaisia ongelmia mutta taitaa mulla olla pumppu sökö tai jokin muu häiritsemässä + pientä ylimääräistä ääntä koneesta
                    En tiedä onko tiivistettä, tuo tuntuisi vuotavan anturin läpi, eli ei sieltä välistä.
                    Nettiä googlettamalla löytyi muutama tapaus jossa anturi on hajonnut samoin oirein kuin mulla. Koneesta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä, nyt en ole sitä uskaltanut käynnistää ollenkaan.

                    t.Ville

                    Comment

                    • hednam
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 959

                      #11
                      Originally posted by Kyytsis
                      En tiedä onko tiivistettä, tuo tuntuisi vuotavan anturin läpi, eli ei sieltä välistä.
                      Nettiä googlettamalla löytyi muutama tapaus jossa anturi on hajonnut samoin oirein kuin mulla. Koneesta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä, nyt en ole sitä uskaltanut käynnistää ollenkaan.

                      t.Ville
                      Okei, laittamalla tarvimittari + anturi ois varmaankin paras vaihtoehto että näkisi paineet jos pelkää paineen katoamista.

                      Eihän se oo kovin suositeltavissa jos paineet/merkkivalo paineesta palaa että käynnistelee ja ajelee sillä.

                      2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Eilen tuli lyötyä auto tulille ihan koemielessä. Öljynpainevalo sammui heti kun startti vähän pyörähti - veikkaan anturivikaa. Kun paineet nousevat ja öljylitku vähän notkistuu niin tuo vuotava anturi ei enää saa matalista ölpänpaineista havaintoa. Tänään vaihtuu anturi, sitten pitäisi olla viisaampi..

                        t.Ville

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Vika oli anturissa, eilen uusi tilalle, lisää öljyä koneeseen ja sitten vain ajoa... Hyvin toimii.

                          Kiitokset avusta!

                          t.Ville

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #14
                            Hyvä että toimii!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎