330d hajottaa suuttimia??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J. Kuusisto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 860
    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

    330d hajottaa suuttimia??

    330da -00 143tkm tuntuu syövän noita suuttimia ihan kuukausittain!?
    muutama viikko sitten vaihdoin kakkospytyn suuttimen ja puolisen tuntia sitten alkoi taas röpeltää samalla tapaa.. mikähän vittu siellä voi olla kun se taas ilmeni, vai olisiko peräti autolla rullattu enemmän kuin toi 143tkm?

    ostin auton toukokuussa j. rinta-joupilta seinäjoelta, ja mittarissa oli tuolloin 125tkm, huoltokirja oli alusta asti tasaisesti täytetty 9kk ja 20tkm välein, kunnes vuodesta 2004-2006 oli tullut vain 3tkm!!!? myyjä selitteli heti että auto on seissyt liikkeiden pihoissa tuon ajan.. joopajoo..

    oliskohan syytä alkaa vaatia kaupanpurkua tms hinnanalennusta ym? kun tuntuu että tuohon tulee joka viikko jotain vikaa..
    tähän mennessä on mennyt termostaatinkotelo/kansi, suutin, nyt toinen suutin?
    kiva kun noi suuttimet on 365€/ kpl ja testerimaksu 35€, niin se on aina 400€ homma.. prkl.. taitaa nyt vaihtua auto.. (muttei merkki..)
    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
    e28 M535i -85

  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #2
    .
    Suuttimia voi ostaa muualtakin, kun vaan veholta.
    Soitteleppa diiselhuoltoja läpi.
    Niitä on ihan vaihto- osinakin.

    Tai jos tuo paikka on tuttu.
    http://cgi.ebay.de/
    BMW-Diesel-Injektor-Duesen-Injektoren-3L-nr-573-Top_W0QQitemZ250028585250QQihZ015QQcategoryZ33554Q QrdZ1QQcmdZViewItem


    Se auton järjestelmä korjailee niitä suuttimien välisiä eroja plus/miinus 2% verran. Jotta käynti olisi tasaisempaa.
    Sen testerin antamat arvot pitää pyytää paperille, siitä näkee sen korjauksen määrän, ja voi jopa päätellä, mitkä suuttimet on ensin "liukumassa" pois automaattisen korjausvaran piiristä, siis jos vika on normaalia kulumista.

    Kun suutin normaalisti kuluu, niin se rupeaa "vuotamaan" ylimääräistä sylinteriin ja sen ohjelmanmukaista ruiskausannosta täytyy "miinustaa".

    Ei tuon takia tarvi autoa vaihtaa, nyt on hyvä kohta aloittaa pikku virittelyt.
    Kaikki suuttimet vaan irti, ja vaikkapa hämeen diiseliin, jossa laitatat 535d,n suutinkärjet tilalle, sitten uusimman 530, sen ahdin ja kiiruusti Karalalle. ;-)

    Rupeaa suupielet näkymään niskan puolelta.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • J. Kuusisto
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 860
      • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

      #3
      huh.. ei ollu suutin rikki, vaan oli vain suuttimen johdon liitin hajonnut.. eli kustannukset jäi kymmenykseen pelätystä..
      e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
      e28 M535i -85

      Comment

      Working...
      X