Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbon koosta m20b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -weikko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 305
    • Kalajoki

    Turbon koosta m20b25?

    Mitenkäs tälläinen turbo mahtaisi toimia kyseisessä motissa? Pakopesä on garrett t04:sta loppu jostain schwitzeristä siivet65mm(molemmat).



  • 9tonni
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 177
    • Kuopio

    #2
    Mikä on pakopesän A/R?

    Comment

    • -weikko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 305
      • Kalajoki

      #3
      Originally posted by 9tonni
      Mikä on pakopesän A/R?
      Tuota niin anteeksi maalaisuuteni,mutta miten saan tuon selville,mitä mittaan?
      Koska ei siinä ainakaan lukenut mitään äkkiä katsottuna... Voin huomenna tutkia sitä tarkemmin.

      Comment

      • KingOnTheRoad
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 573
        • Kemijärvi

        #4
        [QUOTE=-weikko]Mitenkäs tälläinen turbo mahtaisi toimia kyseisessä motissa? Pakopesä on garrett t04:sta loppu jostain schwitzeristä siivet65mm(molemmat).

        itsellä oli lähes vastaava omassa m20b25:ssä, imupuoli oli tosin vain 50mm siivellä.. alkoi ahtamaan 2800rpm ja n.3500rpm oli 0,5bar ja max paineet mitä nosti niin 0,6bar.. omassa pakopesän koko oli 16 ja holsetin pakopesä.. suuttimet 535sesta (188cc).. ahdistamaan ei kyllä ala kirveelläkään
        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
        E36 328i coupe -95 "UXI"
        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
        Yamaha yz250 -02

        Comment

        • -weikko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 305
          • Kalajoki

          #5
          [QUOTE=KingOnTheRoad]
          Originally posted by -weikko
          Mitenkäs tälläinen turbo mahtaisi toimia kyseisessä motissa? Pakopesä on garrett t04:sta loppu jostain schwitzeristä siivet65mm(molemmat).

          itsellä oli lähes vastaava omassa m20b25:ssä, imupuoli oli tosin vain 50mm siivellä.. alkoi ahtamaan 2800rpm ja n.3500rpm oli 0,5bar ja max paineet mitä nosti niin 0,6bar.. omassa pakopesän koko oli 16 ja holsetin pakopesä.. suuttimet 535sesta (188cc).. ahdistamaan ei kyllä ala kirveelläkään
          Joo onhan se kieltämättä aika isohko ettei kyllä aivan heti pitäisi alkaa ahdistamaan.. Penkititkö tuolla kokoonpanolla? Mitä meinaat kannattaisko tuolla alkaa kasaamaan autoa mielestäni aika halvalla kuitenkin saisin tuon
          200e ja aivan hyvältä vaikuttaa...

          Comment

          • turboix
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 581
            • p-laidun

            #6
            Mulla on saman lainen hyrrä kiinni m20b25 onhan se vaähä reilun kokonen,mutta eiköhän senkin saa toimimaan ihan suht hyvin ku on vaan kaikki kohillaan. Perjantaina ollaan viisaampia ku viedään vehkeet säädettäväks.
            BMW E46 330dA touring -00
            BMW e30 325tbo -86
            BMW e30 323ia cabriolet -83
            BMW e30 318i touring -89

            Comment

            • -weikko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 305
              • Kalajoki

              #7
              Originally posted by turboix
              Mulla on saman lainen hyrrä kiinni m20b25 onhan se vaähä reilun kokonen,mutta eiköhän senkin saa toimimaan ihan suht hyvin ku on vaan kaikki kohillaan. Perjantaina ollaan viisaampia ku viedään vehkeet säädettäväks.
              Ilmoittelehan sitten ku oot viisaampi.. Ja kerrotko vähän muustakin kokoonpanosta?

              Comment

              • -weikko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 305
                • Kalajoki

                #8
                Originally posted by turboix
                Mulla on saman lainen hyrrä kiinni m20b25 onhan se vaähä reilun kokonen,mutta eiköhän senkin saa toimimaan ihan suht hyvin ku on vaan kaikki kohillaan. Perjantaina ollaan viisaampia ku viedään vehkeet säädettäväks.
                Ilmoittelehan sitten ku oot viisaampi.. Ja kerrotko vähän muustakin kokoonpanosta?

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #9
                  Originally posted by -weikko
                  Ilmoittelehan sitten ku oot viisaampi.. Ja kerrotko vähän muustakin kokoonpanosta?

                  Kone on suurin piirtein vakio ruttua laskettu sorvaamalla männistä 5mm pois oman ruiskun heitin romukoppaan ja korvasin hestecillä suuttimet vaihtu 379cc hyrrä on garretin to4 ja kaikkee muuta pientä mukavaa.
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • -weikko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 305
                    • Kalajoki

                    #10
                    Originally posted by turboix
                    Kone on suurin piirtein vakio ruttua laskettu sorvaamalla männistä 5mm pois oman ruiskun heitin romukoppaan ja korvasin hestecillä suuttimet vaihtu 379cc hyrrä on garretin to4 ja kaikkee muuta pientä mukavaa.
                    Siis aivan kokonaisuudessaan t04:nen

                    Comment

                    • turboix
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 581
                      • p-laidun

                      #11
                      Originally posted by -weikko
                      Siis aivan kokonaisuudessaan t04:nen
                      joo on,mut se on siiviltänsä saman kokonen ku toi sun hyrräs.
                      BMW E46 330dA touring -00
                      BMW e30 325tbo -86
                      BMW e30 323ia cabriolet -83
                      BMW e30 318i touring -89

                      Comment

                      • -weikko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 305
                        • Kalajoki

                        #12
                        Originally posted by turboix
                        joo on,mut se on siiviltänsä saman kokonen ku toi sun hyrräs.
                        No siinä tapauksessa.

                        Comment

                        • harri83
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 31

                          #13
                          mitenkäs mahtais toimia moinen Pakosiipi 58,5mm,Pakopesä A/R.68,Imusiipi 61mm,Kompurapesä .70 A/R, mahtaisko jäädä pakopuolelta liian pieneksi ja hukkikseksi tulis 48mm

                          Comment

                          • Jukka81
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 1176

                            #14
                            Itellä on "vakio" M20B25 koneessa T04 59/55 siivet, ja a/r turbiini 0.58 ja komprura 0.60, ja toimii hyvin, ahtojen puolella on n.2500rpm, ja täydet paineet 1,5bar n.4000-4500rpm.

                            Ja 1,5bar paineilla antaa 435hv/608nm.
                            -E30 325i M-TechII Turbo
                            -E39 528iA M-Sport
                            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                            Comment

                            • [Riku]
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 499
                              • Pirkkala

                              #15
                              Miltäs kuulostaa garretin gt32. Imusiipi 46,5/65,6 ja AR 48. Turbiini 53,5/64,1 AR 0,69?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎