Announcement

Collapse
No announcement yet.

M70B50 käy vain kuudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1011
    • Vantaa

    M70B50 käy vain kuudella

    Eli auto on 850i vm.-91 M70B50 koneella ja käy kylmänä kaikilla 12 pytyllä mut kunhan lämpenee niin puottaa toisen puolen pois eli käy vaan 6 pytyllä. Auto ei antanut mitään vika koodia testerissä, mikähän vois olla vikana...?
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    #2
    Asiasta mitään tietämättömänä väitäisin että vika ei voi olla muualla kun sytytyspuolassa, tai virranjakajan kannessa/pyöriässä. Tahi moottorinohjaus boksissa. :think

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #3
      Originally posted by jori View Post
      Eli auto on 850i vm.-91 M70B50 koneella ja käy kylmänä kaikilla 12 pytyllä mut kunhan lämpenee niin puottaa toisen puolen pois eli käy vaan 6 pytyllä. Auto ei antanut mitään vika koodia testerissä, mikähän vois olla vikana...?
      Aika mystistä kyllä, jos ei tosiaankaan tullu mitään vikakoodeja testeriltä. Tuo puoli konettahan tiputetaan pois pelistä yleensä, jos lambda haistaa, että arvot ei ole kohillaan. Tuollaisessa tilanteessa vikamuistiin jäis jonkinlainen koodi.

      Tuo moottorin ohjaus ei toisaalta huomaa, jos vika on sytkän puolella. Eli tässä tapauksessa vois arvella, ettei tuolle toiselle puolelle tule kipinää. Syynä on joko puola tai virranjakaja. Pahimmassa tapauksessa toinen noista DME bokseista ei toimi kunnolla ja aiheuttaa tämän probleeman.

      Kannattaa aloittaa tutkimalla, että tuleeko tuolle ei käyvälle puolelle kipinää. Jos ei, niin vaihtelemalla sytkäpuolen osia moottorin puoliskojen kesken voi selvittää, että mikä osa on hajonnu. Kaikki sytkäosat on vaihtokelpoisia moottoripuolien kesken DME bokseja myöten.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎