Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag kytkinakselin boorit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    Getrag kytkinakselin boorit

    260-sarjan laatikoissa booritus lienee se 29mm/10. Mites on 280 sarjassa? Onko sama vai isompi?
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Sama on.
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #3
      Ok. Mutta ei päde 6-pykäläisiin?

      Tossa mun laatikossa (Getrag 286) akselin halkaisija on n. 5 mm isompi, onkohan se sitten 1 3/8" - 10?

      Ei muuten, mutta tars kytkin löytää.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        http://www.prostreet.fi/viritysosat/voimansiirto/sachs_performance_sre.html

        Originally posted by Erich View Post
        Ok. Mutta ei päde 6-pykäläisiin?

        Tossa mun laatikossa (Getrag 286) akselin halkaisija on n. 5 mm isompi, onkohan se sitten 1 3/8" - 10?

        Ei muuten, mutta tars kytkin löytää.
        Niin 5-vaihteiseen ainakin sachs tarjoaa 883082999647 BMW M30, M5 S38B36, 240mm h 294,-+alv=359,-

        Eikös noihin 6-vaihteisiin sitten käy sama kun e36 M3:ssa?
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          #5
          Originally posted by L.H View Post
          Eikös noihin 6-vaihteisiin sitten käy sama kun e36 M3:ssa?
          Hyvä kysymys. Nyt löyty Sachsin jenkkiluettelo joka antaa isomman halkaisijan ainoastaan E46 M3:lle? ETK:n mukaan vanhemmissa E36 M3 näyttäisi olevan ZF:n 5-pykäläinen, mutta uudemmissa Getragin 6-gang? Harmi kun tuo Race-engineeringin luettelo ei anna kytkinakselista kuin hammasluvun.

          Eli onko jenkkiluettelossa virhe vai onko 6-pykäläistä kahdella eri kytkinakselilla?

          Kiitos muuten linkistä, soittelin tuonne ja lupasivat selvittää asiaa...
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Erich View Post
            Hyvä kysymys. Nyt löyty Sachsin jenkkiluettelo joka antaa isomman halkaisijan ainoastaan E46 M3:lle? ETK:n mukaan vanhemmissa E36 M3 näyttäisi olevan ZF:n 5-pykäläinen, mutta uudemmissa Getragin 6-gang? Harmi kun tuo Race-engineeringin luettelo ei anna kytkinakselista kuin hammasluvun.

            Eli onko jenkkiluettelossa virhe vai onko 6-pykäläistä kahdella eri kytkinakselilla?

            Kiitos muuten linkistä, soittelin tuonne ja lupasivat selvittää asiaa...


            Ton mukaan ilmeisesti kaikissa e36 M3:ssa olisi sama kytkin ja sama myös 3.8 M5:ssa ja touringissa.
            Last edited by L.H; 03-10-2006, 14:33.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Erich
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 783
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by L.H View Post
              Ton mukaan ilmeisesti kaikissa e36 M3:ssa olisi sama kytkin ja sama myös 3.8 M5:ssa ja touringissa.
              No niinpä näyttää. Sekä 5-gang että 6-gang laatikolla. Eli toisin sanoen kuusivaihteisia on kahdella eri kytkinakselilla.

              Seuraavaksi pitää selvittää mitkä boorit tossa mun laatikossa oikeasti on. Jenkkiluettelot väittävät että kytkinakseli on 280:ssä 1 1/8", vaikka oikeasti se on 29mm. Lähellä ne kyllä on, mutta eivät vaihtokelpoisia, SAE ja DIN boorit ovat hieman erilaisia. Täytynee kaivaa standardi esiin ja mitata...

              Vai tietääkö joku?
              6 - E24 635
              7 - E38 740
              8 - E31 850

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8
                waretuksen juhlaa

                Nyt löyty tollanen.

                Se sanoo, että kaikissa yleisesti tunnetuissa 6-pykäläistä käyttäneissä autoissa olis 28*35-10N, kun taas kaikissa E34 M femmoissa 23*29-10N. Ja E36 M3:lle ainoastaan se pienempi. Mun lootassa lienee toi isompi millikokoinen.

                Eikö kukaan täällä ole puuhannut 6-gangien kanssa? Kaikki vaan haaveilee??
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎