Aikani lueskelin vanhoja topicceja, mutta silti jäi muutama kysymys DME:n sielunelämästä...
Mitä eroa on manuaalin ja automaatin moottorinohjauksella? Tyhjillä purkeilla näyttäisi olevan sama osanumero, eli rauta lienee sama.
Kyseessä on konversio 740iA -> 740i, eli laatikon vaihto manuaaliksi. Voidaanko alkuperäinen ohjausyksikkö ohjelmoida uudestaan manuaalille?
Yritin ostaa romikselta manuaalin ohjausyksikköä, mutta sälli tiskin takana sanoi etten mä tee sillä purkilla mitään, koska ajonesto estäisi käynnistämisen. Mikä ilmeisesti pitää paikkansakin, ainakin täältä luetun perusteella. Olisiko tuolle yhteensopivuudelle voinut tehdä ohjelmallisesti jotain?
Entä mitä mahtaa auto sanoa, jos automaatin ohjausyksikön vaan tylysti poistaa järjestelmästä ja yrittää käyntiin automaatin DME:llä?
Entäs nämä virityslastut, ovatko samoja manuaalille ja automaatille? Valmistajien listoilta on huono vertailla, kun ei ole Bosch-numeroita tiedossa.
Siinä nyt alkuun jotain, kiitos vastauksista jo etukäteen!
Mitä eroa on manuaalin ja automaatin moottorinohjauksella? Tyhjillä purkeilla näyttäisi olevan sama osanumero, eli rauta lienee sama.
Kyseessä on konversio 740iA -> 740i, eli laatikon vaihto manuaaliksi. Voidaanko alkuperäinen ohjausyksikkö ohjelmoida uudestaan manuaalille?
Yritin ostaa romikselta manuaalin ohjausyksikköä, mutta sälli tiskin takana sanoi etten mä tee sillä purkilla mitään, koska ajonesto estäisi käynnistämisen. Mikä ilmeisesti pitää paikkansakin, ainakin täältä luetun perusteella. Olisiko tuolle yhteensopivuudelle voinut tehdä ohjelmallisesti jotain?
Entä mitä mahtaa auto sanoa, jos automaatin ohjausyksikön vaan tylysti poistaa järjestelmästä ja yrittää käyntiin automaatin DME:llä?
Entäs nämä virityslastut, ovatko samoja manuaalille ja automaatille? Valmistajien listoilta on huono vertailla, kun ei ole Bosch-numeroita tiedossa.
Siinä nyt alkuun jotain, kiitos vastauksista jo etukäteen!
Comment