Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 313
    • Tampere

    Nokka-akselin asentotunnistin

    Testeri näyttää, että nokka-akselin asentotunnistin rikki. Kokeiltu jo kahta uutta, mutta ei näytä auttavan. Edelleen auto sammuu tyhjäkäynnillä ja vikakoodi uusiutuu testerissä vaikka uusi anturi. Anturi oli muistaakseni merkkiä Vemo (en ole ihan varma) ja alkuperäinen oli Siemens. Anturit KL-varaosista.

    Koitetaan nyt vielä uudella Siemensin anturilla, mutta onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

    Autossa Boschin ruisku.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by BCN View Post
    Testeri näyttää, että nokka-akselin asentotunnistin rikki. Kokeiltu jo kahta uutta, mutta ei näytä auttavan. Edelleen auto sammuu tyhjäkäynnillä ja vikakoodi uusiutuu testerissä vaikka uusi anturi. Anturi oli muistaakseni merkkiä Vemo (en ole ihan varma) ja alkuperäinen oli Siemens. Anturit KL-varaosista.

    Koitetaan nyt vielä uudella Siemensin anturilla, mutta onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

    Autossa Boschin ruisku.
    niin mistä autosta on kyse, ja millä testerillä luettu???
    onko autossa useampi asentotunnistin vai yksi (eli imu ja pako nokka)???
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • BCN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 313
      • Tampere

      #3
      Auto on E39 520iA -96. Löytyy yksi nokka-akselin asentotunnistin ja Boschin testerillä luettu vikakoodit.

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Kampiakselilla on myös yksi tunnistin.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • BCN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 313
          • Tampere

          #5
          Juu niin on kapuralla myös tunnistin, mutta testeri sanoo että olis nokka-akselin tunnistin paskana. Kampuran tunnistin vaihdettu pari vuotta sitten.

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #6
            Voisko olla vikaa siellä johtoliitoksessa? Tiedä sitten, millä pystyis todentaan...
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • BCN
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 313
              • Tampere

              #7
              Tota johtoliitosta ja siitä lähtevää johtoa mäkin pelkään. Voi olla aika tyyriin hintainen jos antaa liikkeen alkaa mitauttaan. Se johtohan menee ruiskulle, että jos tietäis vaan ne oikeet pinnit siitä ruiskuun kiinni tulevasta plugista niin vois itekkin koittaa mittailla jotain.

              Comment

              • BCN
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 313
                • Tampere

                #8
                Nyt on vaihdetty Siemensin alkuperäinen anturi eikä mitään vaikutusta. Edelleen tyhjäkäynti seilaa. Auto ei tosin sammu enää mutta taitaa johtua jo siitäkin että on uudet lambdat.

                No taitaa olla ainoa vaihtoehto tilata aika Metro-Autosta ja käydä pankissa kinuamassa lainaa, jotta saa huollot maksettua.

                Comment

                • snoub
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 220
                  • Oulu

                  #9
                  Olis yksi ylimääräinen hellan käyttämätön asentotunnistin, laita privaa jos tulee tarvetta.
                  BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                  BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                  BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                  Ex.
                  BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                  BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                  Comment

                  • BCN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 313
                    • Tampere

                    #10
                    Jaahas Metro-Autosta nyt kuitenkin sanottiin, että autossa on kaksi nokka-akselin asentotunnistinta.

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #11
                      Originally posted by BCN View Post
                      Jaahas Metro-Autosta nyt kuitenkin sanottiin, että autossa on kaksi nokka-akselin asentotunnistinta.
                      Tottakai, riippuen autosi vuosimallista. Mikäli sulla on M52TU-kone, niin siellä on sekä imu- että pakopuolelle omansa.
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎