Announcement

Collapse
No announcement yet.

535:ssä M5:n kansi???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mph178
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 125
    • Vantaa

    #31
    Elikkäs, tämmöstä tietoo löyty:


    "The designation of every BMW engine starts with a letter. An M means that the engine has been developed by BMW itself, an S means that it's an M-engine and has been built by BMW Motorsport. After that there is a number that identifies the model.
    Whether the engine is a petrol or diesel engine can be seen from the following letter, which is either a B ('Benzin', German word for petrol) or a D (Diesel), followed by the cubic capacity (rounded). S70B56 therefore stands for a petrol engine with 5.6l displacement which has been developed by BMW M."

    E28 Bemarissa käytettyjä koneita:

    M10B18, M20B20, M20B27, M30B25, M30B28, M30B32, M30B34, M21D24, M88/3B35, S38B35

    Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.

    Comment

    • Sene
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 925
      • Enschede, The Netherlands

      #32
      Originally posted by Shuko
      Muuten, tekeekö pelkkä venttiilien tuplaus noin paljon (220->286)? Ei varmaan, mutta mitä muuta eroa noissa on? puristussuhde?

      Pitäisi tolla omalle M30B35:lle kans tehdä jotain jossain vaiheessa, kun tekee konerempan ihan kilometrien takia. Joku asiantuntija voisi antaa kattavan listan mitä kannattaisi (laita solmu/vaihda koko motti -komentteja en kaipaa). Seetit, porttaus ja mitä muuta? Kaikki, pienimmätkin, vinkit ovat tervetulleita. Tehojen perässä ei niinkään olla juoksemassa, mutta kunhan ny eivät ainaka tipu. :wink:
      M88/1 I6 3453 277@6500 33,6@5000 Kugelfischer E26/M1

      M88/3 I6 3453 286@6500 34,7@4500 Bosch DME E24/M635CSi E28/M5
      F11 LCI 535xi


      Ex.

      E36 320i sedan
      E36 LCI 328i coupe
      E61 LCI 530xi

      Comment

      • Saku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 343
        • Jkl

        #33
        Originally posted by Shuko
        Muuten, tekeekö pelkkä venttiilien tuplaus noin paljon (220->286)? Ei varmaan, mutta mitä muuta eroa noissa on?
        Lähinnä kannen parempi virtaus ja ärjymmät nokat. Eli pikkuisen parempi volymetrinen hyötysuhde sekä lähinnä kierrosluvun nosto. Pur suhde on pikkuisen korkeampi.
        E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #34
          Originally posted by mph178
          Elikkäs, tämmöstä tietoo löyty:


          "The designation of every BMW engine starts with a letter. An M means that the engine has been developed by BMW itself, an S means that it's an M-engine and has been built by BMW Motorsport. After that there is a number that identifies the model.
          Whether the engine is a petrol or diesel engine can be seen from the following letter, which is either a B ('Benzin', German word for petrol) or a D (Diesel), followed by the cubic capacity (rounded). S70B56 therefore stands for a petrol engine with 5.6l displacement which has been developed by BMW M."

          E28 Bemarissa käytettyjä koneita:

          M10B18, M20B20, M20B27, M30B25, M30B28, M30B32, M30B34, M21D24, M88/3B35, S38B35

          Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.
          M88/3 | I6 | 3453 | 286@6500 | 34,7@4500 | Bosch DME | 1983> | E24/M635CSi, E28/M5

          S38B36 | I6 | 3535 | 315@6900 | 36,7@4750 | Bosch DME M1.2 | 1989> | E34/M5

          S38B38 | I6 | 3795 | 340@6900 | 40,8@4750 | Bosch DME M3.3 | 1992> | E34/M5

          Usko jo, E28 M5:ssä on ensimmäisen sukupolven M-kone. :wink:


          EDIT: Niin, ja tuossa 535_M5:n kuvassa näkyy siis E34 mallin S38 yläkerta...
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • Hasardi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1860
            • Der Hauptstad

            #35
            :?
            Stadtluft macht frei.

            Comment

            • Hasardi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1860
              • Der Hauptstad

              #36
              Oho, meinas mennä saivarteluks...poistetaan nuo hokemat.. :P
              Stadtluft macht frei.

              Comment

              • LoudPipe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1434

                #37
                Originally posted by mph178
                Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.
                Eikös nyt kumminkin E28 M535i:ssä ollut sama kone kuin 535i:ssä? Voin vastata omaan kysymykseen: Kyllä oli. :juo :juo :juo

                Comment

                • Hasardi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1860
                  • Der Hauptstad

                  #38
                  Originally posted by LoudPipe
                  Originally posted by mph178
                  Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.
                  Eikös nyt kumminkin E28 M535i:ssä ollut sama kone kuin 535i:ssä? Voin vastata omaan kysymykseen: Kyllä oli. :juo :juo :juo
                  Nimenomaan, ihan samalla padalla ja samoilla osilla. Kattia ei ollut, joten 7 hv tulee lähinnä sen puutteesta lisää. Eikö niin? :juo
                  Stadtluft macht frei.

                  Comment

                  • reinuk
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 636
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Hasardi
                    Originally posted by LoudPipe
                    Originally posted by mph178
                    Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.
                    Eikös nyt kumminkin E28 M535i:ssä ollut sama kone kuin 535i:ssä? Voin vastata omaan kysymykseen: Kyllä oli. :juo :juo :juo
                    Nimenomaan, ihan samalla padalla ja samoilla osilla. Kattia ei ollut, joten 7 hv tulee lähinnä sen puutteesta lisää. Eikö niin? :juo
                    Tais olla katillinen versio tehoiltaan jotain 180-190 hv välillä. Siihen aikaan katti vielä vaikutti ihan v****ti. M535i:ssä on ihan perus M30B35 kiuas. Alusta ja sisusta sekä korisarja M-technic.
                    Hubraum statt spoiler!

                    Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                    Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #40
                      Originally posted by reinuk
                      Originally posted by Hasardi
                      Originally posted by LoudPipe
                      Originally posted by mph178
                      Käsittääkseni tota M88/3B35 konetta on käytetty M535:ssa ja S38B35 konetta M5:ssa.
                      Eikös nyt kumminkin E28 M535i:ssä ollut sama kone kuin 535i:ssä? Voin vastata omaan kysymykseen: Kyllä oli. :juo :juo :juo
                      Nimenomaan, ihan samalla padalla ja samoilla osilla. Kattia ei ollut, joten 7 hv tulee lähinnä sen puutteesta lisää. Eikö niin? :juo
                      Tais olla katillinen versio tehoiltaan jotain 180-190 hv välillä. Siihen aikaan katti vielä vaikutti ihan v****ti. M535i:ssä on ihan perus M30B35 kiuas. Alusta ja sisusta sekä korisarja M-technic.
                      M535i on M30 peruskiuas, tiedetään hyvin... :wink: ja siinä on 218 hv vakiona. Entä sitten ero 211 hv versioissa M30B35 kiukaalla ja 218 hv, eikös tuossa 211 hv ole katti? Ja oisko eri speksit Motronicin boxissakin..
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • mph178
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2002
                        • 125
                        • Vantaa

                        #41
                        No ni, nyt selvis :lol: . Eli e28 m5:sta saanu molemmilla myllyillä(m88/3 286hp ja s38b35 260hp), ekassa s38 myllyssä oli pienemmät puristukset ja katti.

                        Tarkka selostus M Bemujen moottori historiasta ja eroista löytyy täältä

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #42
                          Originally posted by Hasardi
                          M535i on M30 peruskiuas, tiedetään hyvin... :wink: ja siinä on 218 hv vakiona. Entä sitten ero 211 hv versioissa M30B35 kiukaalla ja 218 hv, eikös tuossa 211 hv ole katti?
                          Onpa hyvinkin.

                          Originally posted by Hasardi
                          Ja oisko eri speksit Motronicin boxissakin..
                          No tämmöisen ainakin omalta koneelta löysin:
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎