Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i M50B20 ei käynnisty kaikilla sylintereillä *ei toimi vieläkään*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1st
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 64
    • North-Karelia

    520i M50B20 ei käynnisty kaikilla sylintereillä *ei toimi vieläkään*

    Eli tollanen vika on ollu tuossa omassa kokoajan, eli auto ei käynnisty aina kaikilla pytyillä, tulpat vaihdettiin eilen, mutta tänään teki taas saman kun oli seissyt ajon jälkeen parkissa vajaan puoli tuntia, kun antaa kierroksia, niin lähtee heti kaikki mukaan kyllä... toisinaan lähtee kaikilla mut toisinaan ei...

    onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? auto on (onneksi) ostettu isosta liikkeestä, niin ne lupasivat hoitaa homman, jos ei tuolla tulppien vaihdolla onnistu.

    mut ois kiva kuulla jos toisilla ollut samanlaisia ongelmia että missä voi olla vika


    tämmöisiäkö nämä "laatuautot" nyt ovatkin? vai oliko vain huonoa tuuria auton oston kanssa?
    Last edited by 1st; 08-11-2006, 00:48.
  • 1st
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 64
    • North-Karelia

    #2
    Vastausta kaipailisin eikö ole muilla ollut vastaavaa juttua??

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #3
      Joutuuko starttaan pitkään. Vois kuulostaa vähän siltä et joku/jotkin suuttimet vuotaa.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • 1st
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 64
        • North-Karelia

        #4
        Originally posted by Retze View Post
        Joutuuko starttaan pitkään. Vois kuulostaa vähän siltä et joku/jotkin suuttimet vuotaa.
        ei tarvi "hankuuttaa" yhtään, lähtee ihan normaalisti, mut ei käy heti kaikilla vaan, voisko olla että joku suihku jumittaa tai puola ei anna kipinää heti ?

        Edit: ja tekee tätä vain toisinaan, tänäänkään ei tehnyt kertaakaan

        Comment

        • 1st
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 64
          • North-Karelia

          #5
          Ja autossa haisee jäähdytinneste toisinaan ajon jälkeen, luulen ettei näillä kahdella ole mitään yhteyttä, mutta mainitsinpahan kummiskin.

          onko näissä M50 koneissa kansiviat miten yleisiä?

          Comment

          • 1st
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 64
            • North-Karelia

            #6
            Originally posted by 1st View Post
            Ja autossa haisee jäähdytinneste toisinaan ajon jälkeen, luulen ettei näillä kahdella ole mitään yhteyttä, mutta mainitsinpahan kummiskin.

            onko näissä M50 koneissa kansiviat miten yleisiä?
            ?????

            Comment

            • 1st
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 64
              • North-Karelia

              #7
              Olivat tehneet moottorin ohivuotomittauksen ja ei ollu siinä ainakaan ollut mitään, näkyykö tuolla testillä se että jos kansi olisi halki jostain?

              Comment

              • nollakaks
                "Piparikuningas 2006"
                • Jun 2006
                • 252
                • Hattula

                #8
                Originally posted by 1st View Post
                Olivat tehneet moottorin ohivuotomittauksen ja ei ollu siinä ainakaan ollut mitään, näkyykö tuolla testillä se että jos kansi olisi halki jostain?
                Itsellä oli aiemmin 520i M50 kanssa ja hieman saman tyylistä ongelmaa. Vikaa ei meinannut kanssa löytyä millään, kunnes auton katsastin. Katsastuksessa pakokaasutestissä havaittiin moottorin saavan ilmaa väärästä paikasta. Tuota tutkittuani löytyi imusarjan alta pieni yli 90° mutka letku (tosi vittumainen paikka). Sen toinen pää oli murtunut ja haukkasi ilmaa ilmamäärämittarin ohi ja se aiheutti kaikki nämä viat.

                Sain vaihdettua sen, kun otin öljynputsarin kannen irti ja nippanappa käden sinne väliin. letkussa ei ole mitään klemmareita, vaan se on uritettu sisäpulelta ja lähtee ihan vaan vetämällä irti.

                Vuodon pystyy mahdollisesti tarkistamaan esim crc:n jarrulevyjenpuhdistus suihkeella. Moottori käyntiin ja suihketta kohti letkua. Moottorin kierrosten pitäisi hieman nousta jos vuotoa esiintyy. Edellyttäen, että suihketta osuu juuri oikeaan paikkaan. Kannatta kuitenkin ottaa irti ja tarkistaa letkun kunto jokatapauksessa.



                Muistaakseni tuo no:8
                E60 530DA M-Sport 2004 , E30 318iS 1990 & E114 1502 1975
                EX:E34 520i 1991, E30 320i Touring 1989, E46 316i 2001, E28 520i 1982, E39 528iA Touring 1997 + E30 318i 1986 varaosaraato.

                Comment

                • 1st
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 64
                  • North-Karelia

                  #9
                  Joo pitää katsoa tuo, jos nyt eivät siellä merkkiliikkeessä vikaa löydä mistään, ihmetyttää vaan, kun se muuten toimii todella hyvin, käy tasaisesti ja lähtee hyvin käyntiin, ei nyi yms.

                  Nollakaks: tekikö se sinulla samalla tavoin, että vain käynnistäessä tekee ton, vai oliko muitakin ongelmia

                  Comment

                  • nollakaks
                    "Piparikuningas 2006"
                    • Jun 2006
                    • 252
                    • Hattula

                    #10
                    Originally posted by 1st View Post
                    Joo pitää katsoa tuo, jos nyt eivät siellä merkkiliikkeessä vikaa löydä mistään, ihmetyttää vaan, kun se muuten toimii todella hyvin, käy tasaisesti ja lähtee hyvin käyntiin, ei nyi yms.

                    Nollakaks: tekikö se sinulla samalla tavoin, että vain käynnistäessä tekee ton, vai oliko muitakin ongelmia
                    Lähinnä tosiaan käynnistyi vain osalla pytyistä silloin tällöin, mutta kun antoi kaasua kone alkoi käymään kaikilla ja käynti tasaantui. Vasta tuon vuodon löydettyäni älysin, että konehuoneesta kuului ylimääräinen pieni suhina, jota en aiemmin edes noteerannut "ylimääräiseksi".
                    E60 530DA M-Sport 2004 , E30 318iS 1990 & E114 1502 1975
                    EX:E34 520i 1991, E30 320i Touring 1989, E46 316i 2001, E28 520i 1982, E39 528iA Touring 1997 + E30 318i 1986 varaosaraato.

                    Comment

                    • nollakaks
                      "Piparikuningas 2006"
                      • Jun 2006
                      • 252
                      • Hattula

                      #11
                      Originally posted by 1st View Post
                      tämmöisiäkö nämä "laatuautot" nyt ovatkin? vai oliko vain huonoa tuuria auton oston kanssa?
                      Tuohon vielä pakko kommentoida. Itse ajelin 5 vuotta -91 vuoden 520i:llä ja itse en löydä huonoa sanottavaa alkuunkaan. Viidessä vuodessa ajelin tyytyväisenä 110t./km ja myin sen pois noin vuosi sitten. Ainoa syy oli auton myymisessä se, että rupesi korroosio iskemään aika pahasti helmakoteloihin. Autolla oli ajettu myytäessä n.370t./km. Tuon 5 vuoden aikana suurimmat remontit oli:

                      - syyläri - hapettui yläpään vesiletkun kiinnitys holkki ja katkesi,
                      - bensapumppu - vaihto, tuolloin ajettu 300t.km ja autossa oli vielä alkuperäinen pumppu
                      - koiranluut
                      - kaikki jarrulevyt + palat

                      Muuten en autoon remontteja tehnyt muuta kun öljyhuollot yms. aina, kun merkki valot niin näytti. Joko itselle sattui erittäin hyvä yksilö tai sitten ko. auto vaan on hyvä.
                      E60 530DA M-Sport 2004 , E30 318iS 1990 & E114 1502 1975
                      EX:E34 520i 1991, E30 320i Touring 1989, E46 316i 2001, E28 520i 1982, E39 528iA Touring 1997 + E30 318i 1986 varaosaraato.

                      Comment

                      • 1st
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 64
                        • North-Karelia

                        #12
                        Joo sain auton tänään takas, mut eihän ne vikaa löytäneet, on siinä meillä merkkiliike, ku eivät tiiä mittään

                        mistä alkaa itse etsiä vikaa, merkkiliikkeessä olivat katsoneet puristukset, polttoainepaineet, puolien vastukset, ja joku blokitesti (onko tää nyt se moottorin ohivuotomittaus?)

                        yhdesti oli tehnyt siellä sen ettei lähde kaikilla käyntiin..

                        kokeilin suihkutella noihin imusarjan luona oleviin letkuliitoksiin crc kosteudonpoistoainetta, mut ei tuntunut käynti muuttuvan yhtään....

                        Comment

                        • 1st
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 64
                          • North-Karelia

                          #13
                          Originally posted by 1st View Post
                          Joo sain auton tänään takas, mut eihän ne vikaa löytäneet, on siinä meillä merkkiliike, ku eivät tiiä mittään

                          mistä alkaa itse etsiä vikaa, merkkiliikkeessä olivat katsoneet puristukset, polttoainepaineet, puolien vastukset, ja joku blokitesti (onko tää nyt se moottorin ohivuotomittaus?)

                          yhdesti oli tehnyt siellä sen ettei lähde kaikilla käyntiin..

                          kokeilin suihkutella noihin imusarjan luona oleviin letkuliitoksiin crc kosteudonpoistoainetta, mut ei tuntunut käynti muuttuvan yhtään....
                          Tänään katseltiin noita mahdollisia imuvuotoja, mut ei sieltä tuntunut löytyvän, perjantaina katsotaan pakokaasuarvot vielä että jos sieltä selviäisi onko imuvuotoja tms?

                          Voiko ruiskusuutin jumittaa silleen, että ei käynnistäessä jaksa aueta, vaan aukeaa vasta kun antaa kierrosta, eli kun polttoaineen paine nousee?
                          Last edited by 1st; 01-11-2006, 18:50.

                          Comment

                          • 1st
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 64
                            • North-Karelia

                            #14
                            Asiantuntijoilta kaipaisin vastauksia

                            Comment

                            • masi300
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 262
                              • Pori

                              #15
                              Vakio paineen säädinhän yrittää pitää koko ajan polttoaineen paineen vaikiona imusarjan paineeseen nähden. onko varmaa ettei mikään suutin vuoda/takertele? kumma vika. Ettei pensapumppu olisi tulossa tiensä päähän...jos mahdollista testata toisilla puolilla kannattaa kokeilla Paha mennä arvailemaan. Kato ne kaasut nyt ainakin.
                              - Muutamia riisejä
                              - Muutamia saksalaisia
                              - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                              - Ex E30 320i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎