Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti heijaa kylmänä m50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jc
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 60

    Tyhjäkäynti heijaa kylmänä m50

    Eli kylmällä koneella kun lämpötila on alle 0 rupeaa tyhjäkäynti heijjaamaan 1000-2000 väliä.Kun lähtee ajamaan ja kone vähän lämpiää heijaus loppuu.Alkaa kenot olemaan vähissä,kokeiltua/uusittua tähän mennessä:
    Moottorin ja imuilman lämpöanturit,kaasuläpän asentotunnistin,lamda,tulpat,puolat käyty läpi,tyhjäkäyntiventtiili putsattu,ei imuvuotoja,ei vikakoodeja.Mitä seuraavaks??
  • dws
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 85

    #2
    Tämä ei ole vastaus kysymyksees mutta itsellä on juuri päinvastoin homma ei kun moottori vähän lämpenee niin alkaa tyhjäkäynti heilumaan. Sitten kun on täysin lämpimänä niin loppuu taas oireilu. Ja nyt siis puhutaan pakkassään temppuilusta...kesällä tilanne vielä heikompi...

    Comment

    • joni01
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 236
      • Pieksämäki

      #3
      Lainataapas vähän tätä topikkia. Nyt on ruennut välillä aamuisin tekee sellasta kun kone täysin kylmä niin käynnistäessä hummaa 1500-500 väillä noin 5-10krt sit tasottuu normaaliin. Välillä myös huomannut kun lähtee kylmällä koneella ajamaan niin tasakaasulla maantiellä ajaessa hetken päästä kun kone pikkasenkin lämpiää niin ikäänkuin pikkuisen nykäisee ihan kuin joku pytty olisi pois pelistä.

      Tulpat äskettäin vaihdettu ja koloissa ei ylimäärästä.

      Onko tässäkin syypäänä se kuuluisa lambda ja puolavika?
      Imuvuodot täytynee tarkistaa näköjään tarkemmin. Voisiko joku vielä valaista missä se lisäilmaluisti oikein on jos sen puhdistais?
      -e38 750
      -e39 540 6-gang

      -EX-
      -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
      -e34 540i -94 6-gang touring

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        #4
        Originally posted by joni01 View Post
        Välillä myös huomannut kun lähtee kylmällä koneella ajamaan niin tasakaasulla maantiellä ajaessa hetken päästä kun kone pikkasenkin lämpiää niin ikäänkuin pikkuisen nykäisee ihan kuin joku pytty olisi pois pelistä.
        Ettei tämä olisi se m50 ominaisuus, että lähtee "paremmin" vetämään hetken lämmittyä?

        Comment

        • joni01
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 236
          • Pieksämäki

          #5
          Ominaisuus?
          -e38 750
          -e39 540 6-gang

          -EX-
          -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
          -e34 540i -94 6-gang touring

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #6
            Originally posted by joni01 View Post
            Ominaisuus?
            Niin, ainakin itellä teki tälleen. Hetken ajon jälkeen tasakaasulla pieni nykäsy ja samalla kaasun asennolla kulki kovempaa kuin aiemmin. Ei siis mitään hirveitä eroja, mutta perseellä kumminkin tunsi.

            Muistelen, että voorumilla enempiki juttua tästä.

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Se saattaa käydä kylmäkäynnityskartalla vähän hassusti, en lähtis huolestumaan.

              Se nykäys minkä noppe on huomannu, ecu siirtyy kylmäkäyntikartasta lambdaohjattuun closed looppiin.

              Comment

              • Kape30
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 509
                • Nokia

                #8
                Auto e34 520 -92

                Täältä löytyy myös samankaltaista ongelmaa, eli kylmäkäynnistyksen jälkeen kone käy välillä tasaista 2000rpm tyhjäkäyntiä ja välillä taas humppailee 500 ja 2000rpm välillä. Käynti tasoittuu normaaliksi vasta noin 20minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.:think
                Konehuoneesta käyty läpi kaikki mikä vähänkin tulee mieleen, tyhjäkäyntmoottori putsattu, imuvuodot tarkistettu imusarja irroittamalla, kaasuläppä tarkastettu, kaasuläpän asentotunnistin, ja liittimiä irroiteltu, eikä millään vaikutusta, paitsi ilmamäärämittarin liittimen irroittamalla kone sammuu.

                Epäilyksenä on ollut että tyhjäkäyntimoottori olis tullut tiensä päähän, mutta voiko tosiaan olla että alkaisi toimimaan vasta lämpöisenä?

                Alkaa kohta keinot olemaan vähissä.

                Kellään ideoita mitä katsoa seuraavaksi?
                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                MB Sprinter
                Lynx Rave Re 600 -15
                Suzuki GSX-R1100 -95

                Comment

                • Bemmi
                  Newbiemmer
                  • Dec 2008
                  • 20
                  • Joensuu

                  #9
                  autona e36 320 vm92

                  Mulla kylmänä tyhjäkäynti täysin normaali mutta sitten kun on 5-10min ollut käynnissä alkaa kierrokset humppaamaan siinä 600-1300 välillä. Voisko vika olla tyhjäkäyntimoottorissa? tuskin ainakaan imuvuoto koska kylmänä toimii normaalisti ja lambda on uusi :think

                  Comment

                  • Bemmi
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 20
                    • Joensuu

                    #10
                    Nyt tyhjäkäynti on normaali, vikana oli lambda anturi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎