Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS vp jurnuttaa, uusi kytkin meni 2kk:ssa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    TDS vp jurnuttaa, uusi kytkin meni 2kk:ssa!!

    Mitä tämä on?! Auto on ollut mulla vähän yli 2 vuotta, nyt on menossa 4:s kytkin!!

    Autossa on siis lastu, 3" putki ja katti pois eli varmaan joku 175hv/330-350Nm.
    Paineita mittarin mukaan 1,3.

    M3 vauhtipyörää ja kytkintä yritettiin laittaa sillä tuloksella että moottori ei yksinkertaisesti toiminut yhtään siedettävästi vaikka tapit oli laitettu noin 0,1mm tarkkuudella. Savutti ja kävi oudosti. Sen lisäksi kytkimen pääsylinterin männän varren päässä ollut muoviosa hajosi ja sylinteri jouduttiin vaihtamaan(asetelma niin jäykkä ettei se kestänyt). Sitten laitettiin vakio vauhtipyörä takaisin mutta sorvattiin siihen 240mm kytkinura ja ajateltiin että kai se nytkin kestäisi. Mutta ei, tässä sitä taas ollaan ja uusi ennätys, 2kk.

    Vauhtipyörä jurnuttaa jo nelosella, melkein jo kolmosellakin.
    Miten teillä muilla toimii vakiona sekä lastutettuna? Jurnuttaako yhtään?
    Onko mun vauhtipyörä loppu, voiko se löystyä?
    Last edited by TuomasTee; 26-10-2006, 08:32.
    BMW F15 X5 M50d -14
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Jos sulla on kaksoismassa-vauhtipyörä siinä niin se voi olla menossa mut kyllä sen pitäs kolinasta huomata.

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #3
      Tähän mennessä on peräti yksi merkkiliikkeen korjaaja sanonut että kyllä vika on kaksoismassavp:ssä. Ongelma on ollut jo 2 vuoden ja neljän kytkimen verran eikä kukaan muu ole sanonut tuota kuin yksi ihminen.

      Olisi todella kiva kuulla muiden sellaisten kokemuksia joilla on lastutettu TDS manuaali!

      Alkuperäinen lastukin on näköjään hävinnyt niin koneen toimintaa ja kestävyyttä sen kanssa ei enää voi kokeilla.

      Kun mulla oli M3 vp kiinni niin sekin hajosi jotenkin (tai OLI JO OSTETTAESSA PASKANA ), sieltä tuli kaikki vaseliinit ulos ja korjaamon äijät sano ettei sillä tee yhtään mitään. Mutta käytössä ei sillä tavalla huomannut mitään, yhtään ei jurnuttanut eikä kolissut, tyhjäkäyntiä kävi täydellisen tasaisesti ja värinättömästi. Tällä alkuperäisellä käy välillä epätasaisesti ja tärisee vähän.

      Tietääkö joku, paljon uusi alkuperäinen vp maksaa? Käykö M21 kiinteä malli suoraan ja onko siinä ne samat tapit?

      Niin ja ne kytkimet mitkä ovat käyneet luistamaan niin pintaa on jäljellä samalla tavalla kuin uudessa, ei näytä yhtään vialliselta.
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Nopsasti kun katsoi realoem:sta taalahinnan, niin n. 800$ oli hinta. Ainakin omiin kokemuksiin perustuen nämä pätee aika hyvin, kun muuttaa hinnan suoraan euroiksi.

        Eikös m21 motissa ole myös kaksoismassa?

        Mutta kannattanee syventyä e-bayn saloihin ja bongata sieltä vp.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #5
          Joo minäkin näin realoemissa olevan hinnan n.800. Ajattelin vaan jos joku sattuu tietämään tarkan eurohinnan mutta tuskin tietää.

          M21 vanhemmassa versiossa on ilmeisesti mekaaninen pumppu ja tavallinen vp, mutta onko siinä tapit? Uudemmassa versiossa sähköpumpulla taitaa sitten olla kaksoismassavp:kin.

          Yhden risan vp:n ostaneena en enää viitsisi riskeerata seuraavassa...
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #6
            Kävin kysymässä hinnan, 780e maksais uusi! Asian tutkiminen jatkuu huomenna.

            Metro-Autossa ovat törmänneet tapauksiin missä lastutetun tds:n paineasetelma on mennyt jotenkin epätasapainoon ja se on aiheuttanut kytkimen ja vauhtipyörän hajoamista?! Tämä kaikki kuulemma johtunut lisääntyneistä kierroksista. Outoa että 750 lisäkierroksella olisi tuollainen vaikutus.
            Last edited by TuomasTee; 30-10-2006, 16:47.
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #7
              No ainakin kaverin Seatissa tuli myös tuo jurina lastutuksen jälkeen ja siitä on ollut semmoista selittelyä, että lisääntynyt vääntö laittaa vp:n jouset pohjaamaan ja sieltä tulisi se ääni.

              Voi olla, että se jurina sitten aiheuttaa esim. sun autossa lisäongelmia ja tuon asetelman epätasapainoisuuden, tiedä häntä.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                itellä lastutettu manuaali tds ei oo ollu mitää ongelmia kytkimen/vp:n kanssa kun ei oo ajossa yli 5000rpm antanu jenkaa ahtoja 1,3bar, 178hp/355nm
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • Vonsaku
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 109

                  #9
                  Paljons tullu kilsoja lastutuksen jälkeen? Itellä aboutten 80tkm ja toista kytkintä viedään, vauhtipyöräkin kolisee siihen malliin että extrarundit tehny tehtävänsä.

                  Comment

                  • kaitsute
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 79

                    #10
                    Mulla manuaali lastutettu e34 525tds tour kiertää 5600 ja kierroksia on käytetty.
                    Lastulla + evrylläkään en saanut kummosempia ääniä voimansiirrosta kuulumaan, mutta kun ei tuota pakokaasujarrua ole vielä saanut vaihdettua, niin heitin evryn mäkeen vielä kun auto vielä toimii.
                    Autossa kilsoja 218 tuhatta joista lastulla ehkä 30 tuhatta ja alkuperäinen kytkin.
                    Evryä vaan kokeilin tyhmyyttäni muutaman tuhannen ajan

                    Comment

                    • Mattir
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 163
                      • Äänekoski

                      #11
                      Otetaanpa vp ongelmaa esille taas.
                      Lastun laiton jälkeen alkoi 4. ja 5. vaihteilla pitämään jyrinää vedättäessä. Nelosella ääni kuuluu n. 70-80km/h alkaen ja vitosella alkaa hieman satasen jälkeen. Nuo ovat siis kuuluneet jotain 1.5 vuotta.

                      Nyt sitten huomasin tuossa n. kuukausi taaksepäin, että ykkösellä ja kakkosella kiihdyttäessä tuntuu vaihdekepissä "naputus". Tai tiedä olisiko lonksuminen osuvampi sana kuvaamaan sitä. Isommilla vaihteilla ei taas huomaa mitään.

                      Eräs bemaritietäjä veikkaili vauhtipyörää syylliseksi. Mitäs muut mieltä?

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 778
                        • Gallia = Kinnula

                        #12
                        Olisko kardaanin rättinivel menny huonoon kuntoon. Vauhtipyörä jyrrää yleensä matalilla kierroksilla vedättäessä, toki sekin voi olla aivan tohjona.

                        Mites on onko e39 tds vauhtipyörät kestävämpiä? Ainakin se on 240mm kytkimellä.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • Mattir
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 163
                          • Äänekoski

                          #13
                          Vaihteilla 1. ja 2. tuo naputus tuntuu vaihdekeppiin läpi kierrosalueen. Liikkeelle ei ainakaan pysty lähtemään, ettei tuntuisi kepissä lonkse. Kakkosella jos kiihdyttää ihan pintakaasulla, niin sillon ei tunnu, mutta heti jos vähän reilummin kiihdyttää niin tuntuu taas.
                          Tuo 4. ja 5. vaihteiden jurina taas tulee suunnilleen maksimiväännön kohdalla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎