M60 V8 - Vikakoodi 42 nopeussignaali puuttuu/viallinen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2847
    • Kyrsälä

    #1

    M60 V8 - Vikakoodi 42 nopeussignaali puuttuu/viallinen

    Kävin tänään penkissä koska moottori pätkäsee täyskiihdytyksessä suuremmilla vaihteilla. Epäilin että auto menee laihalle, mutta vika onkin muualla. Seokset on siis kohdallaan.

    Eli nelosella vedettiin kaasu pohjassa veto. 5000rpm kohdalla tehot tippuu nolliin ja kone alkaa röpöttää. Vikakoodiksi tulee 42 - nopeussignaali puuttuu/viallinen.

    Seuraava veto taas nelosella ja pienellä kaasulla. Kone kiertää loppuun asti ilman ongelmia.

    Kolmas veto taas nelosella, alku pienellä kaasulla. Kierroksia 5300rpm ja kaasu auki. 5600rpm kierrosta ja sama ilmiö kun ensimmäisessä vedossa.

    Tässä on tuskin kyse auton nopeussignaalista. Onko jollain ehdotuksia missä vika voi olla?
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by Doni View Post
    Kävin tänään penkissä koska moottori pätkäsee täyskiihdytyksessä suuremmilla vaihteilla. Epäilin että auto menee laihalle, mutta vika onkin muualla. Seokset on siis kohdallaan.

    Eli nelosella vedettiin kaasu pohjassa veto. 5000rpm kohdalla tehot tippuu nolliin ja kone alkaa röpöttää. Vikakoodiksi tulee 42 - nopeussignaali puuttuu/viallinen.

    Seuraava veto taas nelosella ja pienellä kaasulla. Kone kiertää loppuun asti ilman ongelmia.

    Kolmas veto taas nelosella, alku pienellä kaasulla. Kierroksia 5300rpm ja kaasu auki. 5600rpm kierrosta ja sama ilmiö kun ensimmäisessä vedossa.

    Tässä on tuskin kyse auton nopeussignaalista. Onko jollain ehdotuksia missä vika voi olla?
    Kyllä se ainakin tämän perusteella siihen viittaa:

    42 Vehicle Speed Sensor (VSS)
    This code is stored when no plausible speed signal is detected while driving. The requirements are an engine speed >2500 rpm and under load for more than 10 seconds. Check the speedometer function and the wire to the DME (pin 42). Also check for codes in the Combo Unit (Instrument Cluster).
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4657
      • Tampere

      #3
      itse tarvisin kanssa tuolle m52b28:lle mokomen ettei tulisi vikakoodia

      Jos joku sattuu tietämään meneekö kaikissa ruitissa nopeussignaali samassa muodossa olisi hyvä.. jostain muistaisin että olisin lukenut että olisi kanttiaaltoa.. ?

      joskus huomasin kanssa että m50b20 oli ottanut vikakoodin e30 kopassa kun tuo signaali puuttui..

      edit: m60 ja m50 molemmissa ainakin ruitta vaatti tuota kanttiaaltoa eli 0v/12v sisäänsä.. nyt vaan sitten mittailemaan mitä tuo e30 mittariston takaa tuuppaa pihalle..
      Last edited by fraatti; 28-10-2006, 05:33.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Kyllä se ainakin tämän perusteella siihen viittaa:

        42 Vehicle Speed Sensor (VSS)
        This code is stored when no plausible speed signal is detected while driving. The requirements are an engine speed >2500 rpm and under load for more than 10 seconds. Check the speedometer function and the wire to the DME (pin 42). Also check for codes in the Combo Unit (Instrument Cluster).
        Mistäs löysit tuon selityksen?
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Mistäs löysit tuon selityksen?
          Omat tiedostot->BMW Ruiskut boksit suuttimet->Fault Code DME 3.3/3.3.1 Voin laittaa jakoon jos on tarvetta.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Omat tiedostot->BMW Ruiskut boksit suuttimet->Fault Code DME 3.3/3.3.1 Voin laittaa jakoon jos on tarvetta.
            Mulla on tuo sama lista mutta ei ole noita tarkempia selityksiä Laitahan jonnekin jakoon jos viitsit.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Mulla on tuo sama lista mutta ei ole noita tarkempia selityksiä Laitahan jonnekin jakoon jos viitsit.
              Jostain tuo on aikonaan löytynyt netistä, mutta hae talteen tästä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2847
                • Kyrsälä

                #8
                Miten tuo nopeussignaali voi aiheuttaa tuollaisen vian?

                Originally posted by fraatti View Post
                itse tarvisin kanssa tuolle m52b28:lle mokomen ettei tulisi vikakoodia

                Jos joku sattuu tietämään meneekö kaikissa ruitissa nopeussignaali samassa muodossa olisi hyvä.. jostain muistaisin että olisin lukenut että olisi kanttiaaltoa.. ?

                joskus huomasin kanssa että m50b20 oli ottanut vikakoodin e30 kopassa kun tuo signaali puuttui..

                edit: m60 ja m50 molemmissa ainakin ruitta vaatti tuota kanttiaaltoa eli 0v/12v sisäänsä.. nyt vaan sitten mittailemaan mitä tuo e30 mittariston takaa tuuppaa pihalle..
                Tosiaan mullakin tuo moottori E30 korissa ja olen ottanut nopeussignaalin mittaristosta. Nyt kun olis skooppi niin nopeasti sen mittaisi.

                Tuon E30 nopeussignaalin löytää liittimestä C101 pinni 14. C101 on liitin joka yhsitään korin- ja moottorinjohtosarjan.

                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4657
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Doni View Post
                  Miten tuo nopeussignaali voi aiheuttaa tuollaisen vian?
                  sehän on rajoitettu 250km/h ja jos tuon anturin tietoa yritetään mulkata niin sitten ruisku pudottaa huippukierroksia suurimmilla vaihteilla?

                  ja muuten tuolla ast:ssä oli joku juttu että jos perä on tunkattuna ylös ruitta tajuaa jotenkin sen ja rajoittaa vauhdin 14km/h
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2847
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Originally posted by fraatti View Post
                    sehän on rajoitettu 250km/h ja jos tuon anturin tietoa yritetään mulkata niin sitten ruisku pudottaa huippukierroksia suurimmilla vaihteilla?

                    ja muuten tuolla ast:ssä oli joku juttu että jos perä on tunkattuna ylös ruitta tajuaa jotenkin sen ja rajoittaa vauhdin 14km/h
                    Mietin kans tuota vaihtoehtoa, että ecu luule vaudin olevan 250km/h. Mutta kun penkitettiin täyskaasu vedolla niin ssaatiin vauhtia joku 180 ennenkun pätkäs. Pienellä kuormalla saatiin vauhtia kolmatta sataa. Sama ilmiö myös ajossa. Suljetulla radalla kokeiltu.

                    Tuossa E30 korissa tuo M60 koneen ruutta ei kyllä ymmärrä missä asennossa auto on.

                    Kun vika tulee päälle, niin veto loppuu. Kun painaa kytkimen pohjaan niin ecu alkaa heittelemään kierroksia 500 ja 2000 välillä. Vika poistuu vasta kun moottorin sammuttaa.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    Working...
                    X