Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318i M40 röpöttää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jv86
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 8

    BMW 318i M40 röpöttää.

    mikähän lie kun auto pelaa varsin moitteettomasti ja sitten kun esim. kiihdyttää kakkosella niin alkaa röpöttää ennen 80km/h samoin kolmosella 110km/H...

    paikallaan kun kaasuttelee niin ekaks ottaa rajoittimeen sitten tippuu jengat ja kuulostas et pyöris hetkellisesti kolmella...

    tulpat vaihdoin, jakajan kannen,pyöriän ja narut tarkastin. bensan suodattimessakaan ei pitäs vikaa olla(koikeilin ilman sitä). pumppukin tekee painetta, paljonkos sen pitäs tossa tehdä? ilma vuodot kattelin, yhden löysin ja sen korjasin...ilmaäärämittariakin tutkiskelin mutta vikaa en löytäny.



    olkaa olemaan niksit vähissä...:think
    E36 325i
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6708
    • PK-seutu

    #2
    Originally posted by jv86 View Post
    mikähän lie kun auto pelaa varsin moitteettomasti ja sitten kun esim. kiihdyttää kakkosella niin alkaa röpöttää ennen 80km/h samoin kolmosella 110km/H...

    paikallaan kun kaasuttelee niin ekaks ottaa rajoittimeen sitten tippuu jengat ja kuulostas et pyöris hetkellisesti kolmella...

    tulpat vaihdoin, jakajan kannen,pyöriän ja narut tarkastin. bensan suodattimessakaan ei pitäs vikaa olla(koikeilin ilman sitä). pumppukin tekee painetta, paljonkos sen pitäs tossa tehdä? ilma vuodot kattelin, yhden löysin ja sen korjasin...ilmaäärämittariakin tutkiskelin mutta vikaa en löytäny.



    olkaa olemaan niksit vähissä...:think
    Jos se on perinteinen M40 eli ~300tkm ajettu, niin ei kannata turhaan edes yrittää kierrättää noin ylös
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • jv86
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 8

      #3
      mikäs tossa sitten on?

      ei mee mun järkeen et jos rajoitin kerran on niin miksei voi vedättää konetta lähes rajoittimelle ennen kuin vaihtaa...

      ongelmallisa noi. E21 korisessa viritin rajoittajanjousta mikä oli pyöriässä niin oli paljon kivempi ajella pikkuteitä kun pysty tiukat mutkat kiljuttaa kakkosella ja sen jälkeen vaihtaa kolmosta niin ei jengat tippunu läheskään niin alas kuin ois tippunu ennen "viritystä".


      jos ei rupee M40 kierroksia löytyy nii sitte saa vaihtaa koko auto omistajaa.
      E36 325i

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #4
        Oletko tarkastanut nokka-akselin kunnon? Se voi myös kuluneena aiheuttaa
        vastaavaa vikaa.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • veka
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86
          • Pori

          #5
          Kuulostas siltä, et sulta tipahtaa joku pytyistä pois pelistä. Onkohan tulpan johdot...? Asia sitten erikseen kannattaako vedätellä rajottimelle???
          Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Nokka, keinut ja nostimet loppu. Kansi remontin aika siis. Itsellä teki samaa, joskus saattoi innostua kiertämään rajoittajaan. Sitten kun poljet sinne rajoittajaan asti kulunutta konetta, käy niinkuin broidille ja osat tulee ulos sieltä venttiilikoneistosta.

            Comment

            • Vili
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 19
              • Uusimaa

              #7
              Mulla toi 318i m40 nyt ollu kulkineena ja myös tuntuu siltä että joka vaihteella aika tarkalleen 5000rpm kohdalla alkaa röpöttämään. Ottaa ihan ok vitosella 5000rpm (180km/h mittarissa) ja sitten röpöttää ja ikäänkuin kastuisi tulppa kun hetki kaasun hölläämisen jälkeen vasta käy kaikilla. Sen verran kokeilin että vapaalla polkaistessa saa menemään yli 5000rpm. En sitten tiedä mikä on, tosin eipä sillä niin väliäkään kun liikkuu muuten ok.
              Jännä juttu miten kiesi muuten kulkee kuitenkin paremmin kun 316i joka kiersi rajoittajaan hyvin iloisesti, melkein tuntu että liian äkkiä tuli vastaan. Voiko kulunut nokka sitten antaa alemmilla kierroksilla hyvin vääntöä? Ehkä sitten pitää yhdistää 1.6:n kansi 1.8 alakertaan.

              Comment

              • jv86
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 8

                #8
                no niin tossa pyöriskelin koneen ympärillä ja kierrättelin sitä niin, kyllähän sieltä "säklätystä" kuuluu... pitäs vielä aukasta venakoppa ja varmistua asiasta.

                taitaa olla nokkapokan aika.

                mitäs sinne kannattaa kerralla uusia?

                -nokka
                -nostajat
                -jakoremmi
                -sen rullat
                -???

                Mistä noita kannattais kysellä/mistä sais edullisimmin?
                motonetistä löytyy ainakin jotain mut en oiken jaksa uskoo et ne kestää...

                onko mitään hyötyä ostaa jotain virinokkaa ja lastua?
                siis todellista hyötyä, et sais jotain ~15 lisä konia?:think
                E36 325i

                Comment

                • Ralliperuna
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 128

                  #9
                  Kyllä toi on ihan 101% varmuudella sitä että nokka ja keinut ovat todella kuluneet. itse vaihdatin uudet osat koko yläkertaan ja kyllä nyt on puolta hiljasempi käynti ja tehoa on ihan erilailla koko kierrosalueen ja mitä olen kokeillu niin näyttäis vielä 5000rpm jälkeenkin vain voimaa löoytyvän lisää ja varmaa menis päälle 6000 mut ei kehtaa heti ruveta rikkomaan.
                  Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                  Comment

                  • jv86
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 8

                    #10
                    mitäs kaikkee tonne kannattaa kerralla uusia?

                    mitkä osat yleensä on kuluneet, ois vaan kiva tietää et vois hommailla osat etukäteen ja vaihdella ne viikonlopun aikana...


                    tarviiko kansi nostaa irti vai voiko operoida suoraan venakopan alta?
                    ja jos nostan hatun pois, niin tarviiko kansi käyttää oikasussa?
                    onko tehollista hyötyä jos ottaa samalla ~1mm siivun poes?
                    E36 325i

                    Comment

                    • monkey-wrench
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 23
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by jv86 View Post
                      mitäs kaikkee tonne kannattaa kerralla uusia?

                      mitkä osat yleensä on kuluneet, ois vaan kiva tietää et vois hommailla osat etukäteen ja vaihdella ne viikonlopun aikana...


                      tarviiko kansi nostaa irti vai voiko operoida suoraan venakopan alta?
                      ja jos nostan hatun pois, niin tarviiko kansi käyttää oikasussa?
                      onko tehollista hyötyä jos ottaa samalla ~1mm siivun poes?
                      multa löytyis 250 ajettu kansi kaikkine hiluineen,en itte oo kuullu kantta toiminnassa,mutta rahat takasi jos ei toimi..170e
                      ----------------------------------------------------
                      Autot
                      Nykyinen: e30 316 vm86
                      Exät: e30 316 vm88, e30 320 vm83, e21 316 vm 81?
                      Nelipyöräiset:
                      fordx2, honda, mazda, lada, toyota

                      Comment

                      • Ralliperuna
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 128

                        #12
                        Jakopää pitää purkaa, kantta ei tarvitse irrottaa.

                        Ite vaihdatin nokan 150€ 1kpl,keinut 16€ 8kpl, nostimet 16 € 8kpl ja säätöpalat 8kpl Tilasin osat KL-Varaosa-nimisestä liikkeestä ja matkahuollossa olivat seuraavana päivänä. Töihin menee jakopäänhihnan vaihto(joka kannattaa vaihtaa jos on hihna) + semmonen 100€ kannen osien säätämiseen merkkiliikkeessä jos teetättää.

                        työt merkkiliikkeessä 380€
                        osat muistaakseni yht toimituskuluineen noin 450-480€
                        Saksasta kai noita saa melkeen puoleen hintaan jos tietää ja osaa

                        Rahaahan siihen menee mutta kyllä sillä sit ajaa toisen mokoman rupeaman.
                        muistaa vaan käyttää huippuöljyjä niin ei mene heti paskaks noi.

                        Venavarren kumit vois varmaan vaihdattaa jos tuosta käsin onnistuu.
                        Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                        Comment

                        • tkylma
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 80
                          • Sievi

                          #13
                          Originally posted by jv86 View Post
                          Mistä noita kannattais kysellä/mistä sais edullisimmin?
                          Ebay.de ja hakusanaksi vaikka nockenwellensatz.

                          Comment

                          • jv86
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 8

                            #14
                            multa löytyis 250 ajettu kansi kaikkine hiluineen,en itte oo kuullu kantta toiminnassa,mutta rahat takasi jos ei toimi..170e
                            missähän päin kansi majailee? oiskohan se halukas matkustelemaan matkahuollossa?

                            ootko kurkannu venakopan alle et miltä nenät/nostajat näyttää, onko kulumisen merkkejä?

                            ilmeisesti on 1.8i koneesta?

                            laita puhelin numeros vaikka mun s-postiin [email protected]
                            niin soittelen jos näyttää itteltä nokka menneen kaput.
                            E36 325i

                            Comment

                            • jv86
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 8

                              #15
                              nyt tuli kurkattua venakopan alle...

                              olihan sieltä nokka kulunu (n.maks 0.4mm) eikä kaikissa "nenissä" ollu läheskään noin paljon... en oikein jaksais vielä uskoa et niin vähäinen kuluminen aiheuttaisi tuollaisia ongelmia kuin mun auto tekee.
                              täytyy vielä käyttää topselin päässä et näkis onko matolaatikossa tai muissa antureissa häikkää...
                              E36 325i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎