Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 moottorit 2.0l ja 2.5l erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Finzent
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5

    M50 moottorit 2.0l ja 2.5l erot?

    Viisaammilta kyselen kyseisten moottorinosien yhteensopivuuksia?
    eli käykö kiertokanget, kampiakselit 2.5 ->2.0 mottiin?
    Onko noissa samaa halkaisijaa olevat sylinterit?
    onkos 2.5l kone vaan pitempi-iskuisempi josta johtuu kokoero?
    Imuosat, pakopuolen helyistä tietoa?
    Mites on asia 2.5 dieselin kanssa, onko kenelläkää kokemuksia
    kampuran/kiertokankien istuttamisesta matalampien mäntien kera
    2litrasee myllyyn?
    Mitäs öljyjä käytätte m50 koneissa?
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    <Lainataan topiccia> missä kohtaa on m50 moottorissa sarjanumero/tyyppikilpi?
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #3
      2 litranen
      Sylinterin halkaisija 80mm
      Isku 66mm
      Puristussuhde 10,5

      2,5 litranen
      Sylinterin halkaisija 84mm
      Isku 75mm
      Puristussuhde 10

      Molemmissa samat kiertokanget..
      Samat pakosarjat
      Eri imusarjat
      2 litrasen vauhtipyörä ~600g kevyempi

      No joo tossa jotain..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #4
        Saanko myös lainata tätä topiccia? :oops:

        Sopiiko m50b25 imusarja m50b20 moottoriin?
        Varaosanumerothan on erilaiset, mutta..
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by fraatti
          2 litranen
          Sylinterin halkaisija 80mm
          Isku 66mm
          Puristussuhde 10,5

          2,5 litranen
          Sylinterin halkaisija 84mm
          Isku 75mm
          Puristussuhde 10

          Molemmissa samat kiertokanget..
          Samat pakosarjat
          Eri imusarjat
          2 litrasen vauhtipyörä ~600g kevyempi

          No joo tossa jotain..
          On muuten prikulleen samat mitat kuin m20 vastaavissa koneissa. Puristus suhdetta lukuunottamatta
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            Originally posted by VNT
            Saanko myös lainata tätä topiccia? :oops:

            Sopiiko m50b25 imusarja m50b20 moottoriin?
            Varaosanumerothan on erilaiset, mutta..
            Veikkaisin että 2,5l on isommat kanavat..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • VNT
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1410
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by fraatti
              Veikkaisin että 2,5l on isommat kanavat..
              Taatusti on, mutta sopiiko 2.5l imusarja 2l malliin?
              Siis täsmääkö kiinnikkeet ym:t?
              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #8
                Originally posted by VNT
                Originally posted by fraatti
                Veikkaisin että 2,5l on isommat kanavat..
                Taatusti on, mutta sopiiko 2.5l imusarja 2l malliin?
                Siis täsmääkö kiinnikkeet ym:t?
                Veikkaa että kiinnikkeet käyvät mutta joudut kohdistamaan imusarjan.. eli vinkua kanaville.. mutta onhan 2l kannessa myös pienemmät venttiilit..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Finzent
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 5

                  #9
                  Originally posted by fraatti
                  2 litranen
                  Sylinterin halkaisija 80mm
                  Isku 66mm
                  Puristussuhde 10,5

                  2,5 litranen
                  Sylinterin halkaisija 84mm
                  Isku 75mm
                  Puristussuhde 10

                  Molemmissa samat kiertokanget..
                  Samat pakosarjat
                  Eri imusarjat
                  2 litrasen vauhtipyörä ~600g kevyempi

                  No joo tossa jotain..
                  Mites ton kampuran laita? meneekös heittämällä samoille laakereille ja mahtuu pyöriin? Tahi tuon 2.5 dieselmyllyn samat tiedot ja alakerran osien sopivuus?
                  Niin ja kiitoksia aiemmista...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by "Finzent
                    Mites ton kampuran laita? meneekös heittämällä samoille laakereille ja mahtuu pyöriin? Tahi tuon 2.5 dieselmyllyn samat tiedot ja alakerran osien sopivuus?
                    Niin ja kiitoksia aiemmista...
                    samat laakerit kampurassa..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Dj Niksperi
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 2437
                      • Salo, Finland

                      #11
                      myös yksi ero 42hv... 8)
                      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                      -Team Pussihousu-
                      Salo///Works
                      sigpic

                      Comment

                      • Sene
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 925
                        • Enschede, The Netherlands

                        #12
                        Originally posted by Dj Niksperi
                        myös yksi ero 42hv... 8)
                        Hiljaa niksperi vaihdetaan moottoreita
                        F11 LCI 535xi


                        Ex.

                        E36 320i sedan
                        E36 LCI 328i coupe
                        E61 LCI 530xi

                        Comment

                        • Dj Niksperi
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 2437
                          • Salo, Finland

                          #13
                          Originally posted by Sene
                          Originally posted by Dj Niksperi
                          myös yksi ero 42hv... 8)
                          Hiljaa niksperi vaihdetaan moottoreita
                          hei...anna mun motin olla :lol:
                          oletkos jo maalauttanut kiesis???
                          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                          -Team Pussihousu-
                          Salo///Works
                          sigpic

                          Comment

                          • Sene
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 925
                            • Enschede, The Netherlands

                            #14
                            Originally posted by Dj Niksperi
                            Originally posted by Sene
                            Originally posted by Dj Niksperi
                            myös yksi ero 42hv... 8)
                            Hiljaa niksperi vaihdetaan moottoreita
                            hei...anna mun motin olla :lol:
                            oletkos jo maalauttanut kiesis???
                            Emmä mitään oo ehtiny. Oleskelen turussa nyt jonkin aikaa. Ens viikolla olis yritys jossain täälläpäin saada hommat hoidettua. Sit tarttis uudet iskarit taakse ainakin. Vanteet ja gummit kans. Ja pitäis kans löytää se tanan tüv-lappu et sais nuo jouset katsastettua :P säätöä riittää.
                            F11 LCI 535xi


                            Ex.

                            E36 320i sedan
                            E36 LCI 328i coupe
                            E61 LCI 530xi

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              #15
                              Originally posted by Sene
                              Originally posted by Dj Niksperi
                              Originally posted by Sene
                              Originally posted by Dj Niksperi
                              myös yksi ero 42hv... 8)
                              Hiljaa niksperi vaihdetaan moottoreita
                              hei...anna mun motin olla :lol:
                              oletkos jo maalauttanut kiesis???
                              Emmä mitään oo ehtiny. Oleskelen turussa nyt jonkin aikaa. Ens viikolla olis yritys jossain täälläpäin saada hommat hoidettua. Sit tarttis uudet iskarit taakse ainakin. Vanteet ja gummit kans. Ja pitäis kans löytää se tanan tüv-lappu et sais nuo jouset katsastettua :P säätöä riittää.
                              No niin tuntuu säätoä riittävän! Mutta sit on hjyvä fjiilis kun saa kaikki kuntoon ja pelittämään 8) Omaan kiesiin pitäis nyt hommata poppilaitteistoa kun alkup. kasettirokitin on totaalisen sökönä :lol: --->verkon painoksi :roll: Mutta pistä pm kun oleskelet salossa niin tuun tsekkaamaan sun pirssiä???
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎