Auto e39 523i, vuosimallia en tiedä/muista jotain 95-97. Kilsoja takana 250tkm, väri harmaa, automaatti-ilmastointi, kahdet renkaat, ei tupakoitu.
Eiköhän siinä tärkeimmät, sitten asiaan.
Otsikko kertoo aika pitkälle, tässä kuitenkin kaikki mitä itsestäni irti saan, osa itse todettu, osa ongelmaisen auton omistajan suusta.
Glykoli mustaa ja öljy lähes neon vihreää, öljykorkissa töhnää. Tyhjää käy välillä ihan ok, jos kunnolla painaa jarrua tyhjäkäynnillä alkaa käymään viidellä ja yskii, pikku polkasu kaasua ja kammo pilvi höyryä perässä. Kaveri oli huomannut että _aina_ kun jarrua painoi tyhjäkäynnillä niin vika tuli esiin. Todella harvoin teki tyhjäkäynnillä moista jos ei koskenut jarruun?!Kuulostaa oudolle?!
Glykoli ei ainakaan maistunut "oudolle", näytti kuitenkin äkkiseltään todella tummalta. Ongelma alkanut käsittääkseni eilen illalla/tänään aamulla, paisarissa oli nestettä lämpöjen ollessa normaalina paisarin cold -viivaan asti, ei poreillu vaikka pikkasen nosti tyhjäkäyntiä. Lämmöt olleet kokoajan normaalit samoin kokoajan tulee kabiiniin lämmintä.
Eli tollasta projektia tarjottiin.
Onko millainen homma, eli kannattaako alkaa vai ohjata kaveri suoraan "oikealle" pajalle? Lueskelin vanhat topicit läpi ja vaikuttaa että, ainakin pahvi vaatii vaihtoa, ainakaan vesipumppu tai termari ei moista voi aiheuttaa. ( Ei tullut yllätyksenä).
Työkalut kyllä pysyy kädessä, kansia irroiteltu useita (joskaan ei ikinä m50/m52 koneesta). Millainen homma ton jakopään kanssa? Missä kannattais PK-seudulla teettää mahdollinen koneistus?
Ja onko joku teettänyt ko. hommaa jossain, millaista hintaa verstaat pitävät operaatiolle osineen. Joku hitsauttanut ko. moottorimallin kantta?Missä?
Edit: Tosta jarruhommasta viel sellanen että, kuulemma jarrupoljin ihmeellisen tuntuinen välillä ja yleensä tämän jälkeen pysähdyttäessä alkaa käymään huonosti.
Ongelman ilmettyä on autolla ajettu omistajan toimesta ~100km ja ihmetelty.
Eiköhän siinä tärkeimmät, sitten asiaan.
Otsikko kertoo aika pitkälle, tässä kuitenkin kaikki mitä itsestäni irti saan, osa itse todettu, osa ongelmaisen auton omistajan suusta.
Glykoli mustaa ja öljy lähes neon vihreää, öljykorkissa töhnää. Tyhjää käy välillä ihan ok, jos kunnolla painaa jarrua tyhjäkäynnillä alkaa käymään viidellä ja yskii, pikku polkasu kaasua ja kammo pilvi höyryä perässä. Kaveri oli huomannut että _aina_ kun jarrua painoi tyhjäkäynnillä niin vika tuli esiin. Todella harvoin teki tyhjäkäynnillä moista jos ei koskenut jarruun?!Kuulostaa oudolle?!
Glykoli ei ainakaan maistunut "oudolle", näytti kuitenkin äkkiseltään todella tummalta. Ongelma alkanut käsittääkseni eilen illalla/tänään aamulla, paisarissa oli nestettä lämpöjen ollessa normaalina paisarin cold -viivaan asti, ei poreillu vaikka pikkasen nosti tyhjäkäyntiä. Lämmöt olleet kokoajan normaalit samoin kokoajan tulee kabiiniin lämmintä.
Eli tollasta projektia tarjottiin.
Onko millainen homma, eli kannattaako alkaa vai ohjata kaveri suoraan "oikealle" pajalle? Lueskelin vanhat topicit läpi ja vaikuttaa että, ainakin pahvi vaatii vaihtoa, ainakaan vesipumppu tai termari ei moista voi aiheuttaa. ( Ei tullut yllätyksenä).
Työkalut kyllä pysyy kädessä, kansia irroiteltu useita (joskaan ei ikinä m50/m52 koneesta). Millainen homma ton jakopään kanssa? Missä kannattais PK-seudulla teettää mahdollinen koneistus?
Ja onko joku teettänyt ko. hommaa jossain, millaista hintaa verstaat pitävät operaatiolle osineen. Joku hitsauttanut ko. moottorimallin kantta?Missä?
Edit: Tosta jarruhommasta viel sellanen että, kuulemma jarrupoljin ihmeellisen tuntuinen välillä ja yleensä tämän jälkeen pysähdyttäessä alkaa käymään huonosti.
Ongelman ilmettyä on autolla ajettu omistajan toimesta ~100km ja ihmetelty.
Comment