Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 V8 kampikammion huohotusventtiilin vaihtotyö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    M60 V8 kampikammion huohotusventtiilin vaihtotyö

    Tuollainen vika löytyi autosta. (Diagnoosista kiitokset Donille!)
    Lueskelin hetken foorumia ja varmistuin asiasta.

    Onko kukaan vaihtanut itse kone paikallaan, eli ohjeita kaipailisin!
    Jos olet teettänyt työn ulkopuolisella, pajalla, kaverilla tms.
    Paljon maksoi, kauanko työhön kului aikaa?

    Autoni on E38 740 -95.

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    ahdasta on mutta kyllä se paikallaan onnistuu,pariin tullu vaihdettuu...
    -tepa-
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • kamu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 182
      • Pori

      #3
      Originally posted by tepabmw View Post
      ahdasta on mutta kyllä se paikallaan onnistuu,pariin tullu vaihdettuu...
      -tepa-
      Jos tarkotat sitä mikä on imusarjan takaosassa oleva "luukku" niin ei oo paha homma.

      Comment

      • chorrus
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 565
        • 00100

        #4
        Originally posted by kamu View Post
        Jos tarkotat sitä mikä on imusarjan takaosassa oleva "luukku" niin ei oo paha homma.
        Kai se on siis itse lähdettävä tekemään kun tuohon talliin pääsee. Onneksi on 7-satku niin on "maximitilat" käytettävissä..

        AUDI TT Roadster 3.2
        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

        ex.
        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
        E38 740iA bmw schwarz II
        E39 530dAt titansilbermetallic
        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
        E32 735iA - lachssilbermetallic
        E24 635CSI polarismetallic
        AUDI A6 TDI
        SAAB 'takemenow' 900i
        CITROËN XSARA VTS
        CITROËN JUMPER
        FORD MONDERO
        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

        + 23 x Peugeot

        Comment

        • kamu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 182
          • Pori

          #5
          Originally posted by chorrus View Post
          Kai se on siis itse lähdettävä tekemään kun tuohon talliin pääsee. Onneksi on 7-satku niin on "maximitilat" käytettävissä..
          Jees, itellä 5-satku ja tilaa on . Sitä kalvoa ei saa erikseen, eli on se koko
          "päätyluukku", makso 39 egee (Porissa).

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Itse irroitin koko imusarjan ja vaihdoin sit (imusarjan tosin irroitin erään vesiletkun särkymisen takia). Ahdas on paikka mutta tehtävissä.
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • chorrus
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 565
              • 00100

              #7
              Originally posted by kamu View Post
              Jees, itellä 5-satku ja tilaa on . Sitä kalvoa ei saa erikseen, eli on se koko
              "päätyluukku", makso 39 egee (Porissa).
              Mistäs ostit, merkkiliike vai tarvike, mikä? :P

              Pistin jo Laakkoselle kyselyä.

              AUDI TT Roadster 3.2
              PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
              PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

              ex.
              E38 740iA cosmosschwarzmetallic
              E38 740iA bmw schwarz II
              E39 530dAt titansilbermetallic
              E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
              E32 735iA - lachssilbermetallic
              E24 635CSI polarismetallic
              AUDI A6 TDI
              SAAB 'takemenow' 900i
              CITROËN XSARA VTS
              CITROËN JUMPER
              FORD MONDERO
              ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

              + 23 x Peugeot

              Comment

              • kamu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 182
                • Pori

                #8
                Originally posted by chorrus View Post
                Mistäs ostit, merkkiliike vai tarvike, mikä? :P

                Pistin jo Laakkoselle kyselyä.
                Rintajoupin huolto (merkkiliike), tuskin saa tarvikkeena.

                Comment

                • Erich
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 783
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Eli äkkiä laskettuna neljä vaihdettua takapäätyä tähän vastanneilla. Kertokaahan vielä miten toi on oireillut? Ja millä kilometreillä meni vaihtoon?
                  6 - E24 635
                  7 - E38 740
                  8 - E31 850

                  Comment

                  • kamu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 182
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by Erich View Post
                    Eli äkkiä laskettuna neljä vaihdettua takapäätyä tähän vastanneilla. Kertokaahan vielä miten toi on oireillut? Ja millä kilometreillä meni vaihtoon?
                    No mulla laski tyhjäkäynti todella alas, kalvoon tuli reikä ja otti "lisäilmaa"
                    kampikammiosta (kiva suhina kun otti öljytikun ylös). Kalvo oli täynnä
                    ruostekökköä ja ilmeisesti siitä kypsynyt, ensiapu oli et otin kalvon jousen pois
                    niin pääsi ajeleen sen ajan kun tuli uus. Vähän alle 180tkm oli mittarissa.

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Itse vaihdoin varoilta, kun oli imusarja irti vesiletkun hajoamisen takia. Tutulla hajosi vauhdissa, imaisi öljyt ylöspäin ja viskasi pakoputkeen.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • Make540M60
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 94
                        • Kouvola

                        #12
                        Vaihdettu siinä 175tkm tietämillä. Tyhjäkäynti hävisi lopulta kokonaan ja vauhdissa aina sillon tällöin tuprautteli oikein kunnolla savuja, kun otti imusarjaan öljyä. Hirveä vinkuna kuului ajaessa, hävisi, kun raotti öljytikkua niin, että paine pääsi purkautumaan.

                        Jos rahanmeno hirvittää, niin älä Vantaan Metro-autolle vie vaihdettavaksi. Minä vein: imusarjan irrotus, öljystä puhdistaminen, tiivisteet, litra öljyä ja tuo huohotusventtiili töineen reilu 600e.

                        Aika paljon 50e osasta....
                        *E34 540 -94 ia.*
                        *E34 525 -91*
                        *E60 530d -03*
                        *F10 525d -10*

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Ok, kiitos vastauksista. Lisätään ennakoivan huollon työlistaan, kun ei tuon enempää maksa... Mun kiskossa lasissa nyt 165tkm.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • viritteliä
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 97
                            • seinäjoki

                            #14
                            hommaa vain oikean lainen trox siihen niin silloin se onnistuu helposti ja avaa ne ruuvit järkeä käyttäen eikä väkisin nimittän jos ne on lujassa niinku iteselläni niin on v...umainen homma ruveta niitä sinne päin jollain mulkkaamaan irti onnistuu helposti ja kattoo että se huohotin putki on kummastakin päästä paikoillaan niin ei tarvi enää uudestaan sitä purkaa. mutta se on helppo vaihtaa sinne jos edes vähä osaa ruuvailla.
                            ja ittellä oireina oli aina startates kauhea sininen pilvi takana ja öljyn häviämin vauhdilla koneesta sekä korviin pistävä ininä.


                            edittiä: ja vielä sen verran että se putki joka lähtee siitä laipasta sinne huohotin putkeen niin sen alla oleva ruuvi kannattaa ottaa vaikka ekana nimittäin ittellä ei edes auttanu ne kunnon työkalut siihen ruuviin. sinne oli ajan myötä päässy jotaki paskaa ja se oli noista ruuveista kaikista v-mäisimmäs paikas/kaikista lujiten ja tottahan sen mulkattua sai osittain mutta näin mun kohdalla en tiedä kuinka sulla
                            Last edited by viritteliä; 08-11-2006, 16:07.

                            Comment

                            • kamu
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 182
                              • Pori

                              #15
                              Hyvä pointti, ruuvit on tosiaan sika kireessä = kunnon kalut, niin onnistuu

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎