Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruiskupumppu(ko) rikki TDS:stä?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • äskoo
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 22
    • Laukaa

    Ruiskupumppu(ko) rikki TDS:stä?!

    Kaupasta palattuani autoon, joka siis oli ajon jäljiltä lämmin, kuului ikävä rusaus käynnistäessä. Auto käynnistyi kutakuinkin normaalisti. Ajossa kuului raksutusta ja kun painoi kaasua voimeni tuo ääni vankan mustan savun säestämänä. Savua tuli siis polkaistessa aikas miehekkäästi.. Tyhjäkäynti mielestäni normaalihko, ehkä tuo raksutus kuuluu myös silloin.. Auto ei vastaa kaasuunkaan normaalisti, vaan varsinkin neloselle ja vitosella veto nihkeää voimasavusta huolimatta. Nyt ilmenee myös sitä, että autoa on vaikea saada käyntiin lämpöisenä (kylmänä ei tiedä vielä). Olin havaitsevani pumpun alapuolella naftaa, ikään kuin pumpusta tihuttaneena.

    Tuossa kesän lopulla kun auto oli huollossa, huomautti huoltosetä pumpun lievästä "ronksuttavasta äänestä", jota kannattaa seurata. Ei pitänyt vielä vakavana... Itse en tuota silloin huomannut. No nyt ainakin kuulen "ronksuttavan äänen", mikäli se johtuu pumpusta.............

    Lievähkösti sviduttaa, kun koko kesän jahdattiin kylmäkäynnistysongelmia ja vihdoin niiden selvittyä tapahtuu sitten näin.. Taitaa tietää ison rahatukun menoa nytkin... Auto on ollut meillä vasta viisi kuukautta ja siihen on jo joutunut uusimaan hehkut, suuttimia, siirtopumppu venoineen, suuttimien letkut, polttoaineletkuja ja pakoputki.. Jos olisi perheen ainut auto, kusessa oltaisiin, kun ei uskalla omia kyliä pidemmälle lähteä

    Auto on siis vm.95 e34 TDS touring. Nättihän tuo on, mutta ei sitä kukkapenkiksi oikein sovi laittaa, ainakaan vielä
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    sul o siirtopumppu paskana...
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • äskoo
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 22
      • Laukaa

      #3
      Siirtopumppu?! Meinaatko, että aiheuttaisi ronksuttavaa ääntä konehuoneeseen ts. vaikuttaisi esim. ruiskupumpun toimintaan ?! Toisaalta
      olisihan se hienoa jos vika löytysi tuosta siirtopumpusta, tosin kesällä se vasta uusittiin..
      Auton outo toiminta (ronksutus ja savutus) alkoi tuon kauppareissun parkissa olon jälkeen kuin naps. Ei varoitellut tai oireillut yhtään ennen sitä! Mitään naftavuotoja tmv. ei ole tallin lattialle jäänyt aiemmin.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Ei kannata käytellä autoa ennenkun tutkii... suurella todennäköisyydellä jakoketju on venynyt ja se hyppäs startissa hampaalla. Eli jako on sekasi ja siksi savuttaa. Vähän viitettä asiaan saa kun avaa venttiilikopan ja tarkistaa jaon. Pumpun ajoituksen tarkistukseen tarvitaan mittakello.

        Toi "ronksutus" noissa ei tule pumpusta, vaan jakoketjusta. Joka on näissä kuluva
        osa, ja pitäis vaihtaa viimeistään 300 tkm:ssä- mieluummin ennen.
        Last edited by jpeltoma; 06-11-2006, 21:27.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • äskoo
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 22
          • Laukaa

          #5
          Kuinka ollakaan, pyörähti juuri eilen mittariin 300tkm
          Tarkemmin kun olen asiaa tutkinut, ei se ääni tosiaan tule pumpusta.
          Enkä siitä kyllä tarkemmalla katselulla huomannut vuotoja.
          Eilinen vuodoksi luulemani johtui ilmeisesti sulaneesta lumesta.. Ronksutus on kuiteskin tallella ja huomenissa menee tsekattavaksi, kun itse en noista ketjuista ymmärrä. Onkohan miten turvallista ajaa se pajalle 25km?! Onko vaurion vaaraa?!

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Onko savutus vielä samanlaista?Ainahan tämä on spekulaatiota sanoo mitään näin näkemättä ja kuulematta:Mutta ite en kyllä ajaisi...

            Ohjeita:

            Last edited by jpeltoma; 07-11-2006, 12:30.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • äskoo
              Newbiemmer
              • Jul 2006
              • 22
              • Laukaa

              #7
              Savutuksesta en tiedä, kun sitä en enää katsellut/polkenut. Nyt en enää uskalla polkaista käyntiin
              ja tsekata.
              Hinuri hakee sen kohta pajan pihaan ja huomenna kuulee alustavan tuomion..
              Mahtaako noi jakopään ketjurempat olla hinnoissaan?
              Last edited by äskoo; 07-11-2006, 15:38.

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                Elämä on...Osat sinänsä ei, ketjut (2kpl) on jotain 30 eur kpl. Mutta vaihto vaatii paljon purkamista. Jaon pystyy tarkistaan kun laittaa 8 mm puikon vauhtipyörän reikään. Ja katsoo että nokka-akselin suorat sivut on about suorasassakulmassa kopan tiivistepintaan. Voi olla myös pistepuikolla lyödyt leimat, jos on avattu aiemmin.
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1063
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  multa löytyy autodatan tiedot tuosta jakopäästä joten siitä voi tutkia miten tuo jako menee... itellä kanssa ongelmaa tds:n kanssa kun kulutus on noin 8l/100km ja mustaa voimasauhua antaa jonkun verran... ahtaa normaalisti ym. jollain heittää arvausta mikä vaivaa? ja ajettu 326tkm
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • äskoo
                    Newbiemmer
                    • Jul 2006
                    • 22
                    • Laukaa

                    #10
                    Jippii, se ruiskupumppuhan siellä on rikki! Uusi (ei siis mikään tehdaskorjattu) töineen 2160 euroa! No maanantaina saa auton ajoon ja kestänee kaiketi taas sen kuukauden, kun seuraavaksi saa seisottaa korjaamon pihalla..
                    Se on näköjään tän ikäisellä bemulla tonni ja kuukausi keskimääräinen ylläpitokulu (tarkka ylläpitohinta viiden kuukauden ajalta on 3930 euroa ja se ei sisällä normihuoltoa, vakuutuksia, polttoainetta, renkaita tai veroa. Vain hajoamiset..). Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ei paljon paina enää, toisin kuin viisi kuukautta sitten ostohetkellä... Bemarin laatu ei ole hirveästi kyllä vakuuttanut meikäläistä, toisin kuin joskus luulin. Onneksi emännälle tuli ostettua oikea maasturi eikä sitä X5:sta niin kuin aluksi ajattelimme.. Sori vuodatus, oli ihan pakko

                    Comment

                    • Happo
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 922
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Niinno, vanhan ison dieselin pitäminen on aina riskialtista ja varmasti pätee merkkiin kuin merkkiin, kun siellä yleensä boschin tekniikkaa pellin alta löytyy. Nyt kun teet tuohon vielä kansi- ja jakopääremontin, niin sittenhän sillä ajeleekin taas "normihuoltoja" tehden seuraavat 10 vuotta.
                      Ford S-Max 2.0
                      Kilpuri VW Golf III VR6
                      ex:

                      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #12
                        Täydellinen vaihtomoottori maksaa 1500 eur näihin. Kannattaa aina vähän tutkia vaihtoehtoja.... näihin saa suht helposti käytettyjä osia kun kyselee.
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Multa olis saanut 250 eurolla toimivan pumpun, ilman säädintä. Säätimen olis voinu ottaa vanhasta...

                          Comment

                          • äskoo
                            Newbiemmer
                            • Jul 2006
                            • 22
                            • Laukaa

                            #14
                            Kyllä mullakin oli joku päivä sitten toimiva pumppu

                            Tuntuu kyllä aikas halvalta jos vaihtomoottorin saa puoleentoistatonttuun.
                            Tosin, hittoako minä koko motilla, kun tartten vain sen pumpun ja varoiksi nurkkiin en ala rautaa ostamaan. Vaikka käytetyt osat on halpoja, ei kukaan mee takuuseen kauanko ne kestää. Tai voishan sitä tolla uuden pumpun hinnalla ostaa useamman käytetyn ja sais varapumppuja mukana raahattavaksi

                            Tammer dieselillä olis maksanu tehdaskorjattu pumppu 1270. Täysin uusi tulee nyt sitten maksamaan 1500-1600 rahaa. Ompa tämän kapistuksen osalta huoletonta ajaa seuraavat kaksi vuotta.

                            Sanotte mitä sanotte, mutta mun mielestä Bemun dieselit ei ole sieltä parhaasta päästä. Tuntuu myös, ettei bemun merkkikorjaamot hirveästi ymmärrä niiden päälle peruskikkoja enempää.

                            Meillä on kotona neljä dieseliä. Yks on niin uus ettei voi vertailla, mutta sit löytyy kaks vielä bemuakin vanhempaa ja enempi tietä nähnyttä katiskaa..
                            Toinen noista on vaginan TDI, ajettu 400+tkm ilman vastaavia ongelmia (oikeastaan ilman mitään ongelmia..). Jos pitkälle matkalle pitäis lähteä ja perille päästä varmuudella, valinta olisi vag. Ulkonäkö ja ajettavuus menee sitten biimerille. Ja onhan se pornompaa kökkiä tielle jättäneessä baijerilaisessa, kun jossain vw-konsernin kikottimessa...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎