Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 Öljyä paisuntasäiliössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    M20b25 Öljyä paisuntasäiliössä

    On tuossa talviautossa(e30) sellanen homma että jostain tulee öljyä paisuntasäiliöön eli nesteen sekaan. Öljy tietysti kelluu ja nousee korkeimpaan kohtaan eli paisuntasäiliöön. Öljyn sekaan ei kuitenkaan mene nestettä. Tämä on vaivannut kyseistä autoa 2 vuotta, eikä ole haitannut periaatteessa mitään. Lämpiää normaalisti yms.. Olen miettinyt että olisikohan lohkossa halkeama, mutta en siihen oikein usko, ei ole ainakaan koskaan jäätynyt.

    -Kansi on ponnistettu ei halkeamia.
    -Kannen irti käytön yhteydessä asensin uuden kansipahvin siihen soveltuvalla liimalla.

    Ideoita?
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Ilmestyykö sitä öljyä paljonkin sinne nesteen sekaan? Moottoriöljyhän on kuumana aika ohkaista joten ei tarvitse lohkossa olla pientä hiushalkeamaa/valuhuokosta isompaa kun siitä tuo kuuma öljy juoksee läpi.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • Martti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 787
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Larry View Post
      On tuossa talviautossa(e30) sellanen homma että jostain tulee öljyä paisuntasäiliöön eli nesteen sekaan. Öljy tietysti kelluu ja nousee korkeimpaan kohtaan eli paisuntasäiliöön. Öljyn sekaan ei kuitenkaan mene nestettä. Tämä on vaivannut kyseistä autoa 2 vuotta, eikä ole haitannut periaatteessa mitään. Lämpiää normaalisti yms.. Olen miettinyt että olisikohan lohkossa halkeama, mutta en siihen oikein usko, ei ole ainakaan koskaan jäätynyt.

      -Kansi on ponnistettu ei halkeamia.
      -Kannen irti käytön yhteydessä asensin uuden kansipahvin siihen soveltuvalla liimalla.

      Ideoita?

      en menis liikaa luottamaan tuohon koeponnistukseen. ennemmin kansi kuitenkin halki, kuin lohko..

      omasta autosta kansi koeponnistettiin ja suoruus tarkastettiin juuri samojen oireiden takia muistaakseni 2-3krt eikä halkeamia löydetty. kuitenkin uuden kannen laiton jälkeen öljyt on pysyneet sille varatussa paikassa, kuten myös vedet.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Toisinaan tulee vastaan sellaisia M20-lohkoja, jotka ovat kannenpulttien reijistä halki vesikanaviin. Olisiko mahdollista, että lohko olisi halki "sopivasti", jolloin myös öljyä pääsisi vesitilaan, mene ja tiedä.

        Jos koneesta on joskus ollut kansi irti, eikä kannenpultinreikiä ole kunnolla puhallettu paineilmalla tyhjiksi, saattaa lohko haljeta juurikin em. tavalla.

        Ei ole siis ollenkaan harvinaista, etteikö lohko voisi olla halki. Jonkilainen ennätys lienee se, kun kerran ostin PORISTA yhden myyjän mukaan hyvän E21-323i:n. Autossa piti olla toishyvä konekin... Oli joo. Lohko halki kahdeksasta (8, luit oikein) kannenpultinreijästä vesikanaviin ja kakkosen kangenlaakeriliuskat oli päällekkäin.
        Meni hieman OT:ksi, mutta sivusi jotenkin aihetta
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Sama ongelma onko löytynyt ratkaisuja?

          Comment

          • Larry
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 646
            • höpö

            #6
            Originally posted by T3 View Post
            Toisinaan tulee vastaan sellaisia M20-lohkoja, jotka ovat kannenpulttien reijistä halki vesikanaviin. Olisiko mahdollista, että lohko olisi halki "sopivasti", jolloin myös öljyä pääsisi vesitilaan, mene ja tiedä.

            Jos koneesta on joskus ollut kansi irti, eikä kannenpultinreikiä ole kunnolla puhallettu paineilmalla tyhjiksi, saattaa lohko haljeta juurikin em. tavalla.

            Ei ole siis ollenkaan harvinaista, etteikö lohko voisi olla halki. Jonkilainen ennätys lienee se, kun kerran ostin PORISTA yhden myyjän mukaan hyvän E21-323i:n. Autossa piti olla toishyvä konekin... Oli joo. Lohko halki kahdeksasta (8, luit oikein) kannenpultinreijästä vesikanaviin ja kakkosen kangenlaakeriliuskat oli päällekkäin.
            Meni hieman OT:ksi, mutta sivusi jotenkin aihetta

            Olen aina puhdistanut lohkosta kierteet kierretapilla ja sen jälkeen paineilmalla paskat pois. Tein autoon 3 vuotta sitten koneremontin ja n. vuoden päästä siitä se alkoi keräämään sitä öljyä sinne paisuntasäiliöön. Sitä öljyä tulee n. 10mm kerros, sanotaanko vaikka 1-2 kuukauden aikana. Riippuen paljonkon ajaa.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by Larry View Post
              Olen aina puhdistanut lohkosta kierteet kierretapilla ja sen jälkeen paineilmalla paskat pois.
              Tätä en toki epäilekään. Ajattelin vaan olisko joku aikaisempi omistaja joskus "tunaroinut", mutta kun en tunne autosi historiaa. Lohko on siis saattanut olla jo aiemmin halki, etkä mahdollisesti ole huomannut näitä pikkuruisia halkeamia lohkossa koneremonttia tehdessäsi.:think

              Kansihan näissä ei koskaan ole ollut mikään pomminkestävä, varsinkaan 2,5-koneissa. Vaikka se oliskin ponnistettu ja ehjäksi todettu, niin onhan se toki voinut sit jälkeenpäin "hiipiä" halki.

              Vittumainen vika, sen tiedät sanomattakin. Toivottavasti löytyy syy, niin ei tartte arvailla.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎