Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljypohjan vaihdon jälkeisiä ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basso
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 566
    • Lahti

    öljypohjan vaihdon jälkeisiä ongelmia

    juu elikkäs....

    kaverilla halkesi öljypohja. ja mulla löyty varalle yksi ylimääränen.

    sitten alko vaihto.

    aluksi otettiin vanha irti siinä samalla jouduttiin irrottaa öljypumppu.
    sitte vaan sujautettiin uusipohja ja sitten kiinnitettiin öljypummpu. tietenkin kaikki pultit kiinni. Öljyä koneeseen.....ihmeteltiin että miksi öljyvalo palaa:think...autohan on sitten e30 farkku 2.4urbokiiselillä...niin ne jotka noista kiiseleistä tietää... veikkaatiin tai siis t3 veikkasi että öljypumpun se ihme tikkuakseli ei olisi mennyt paikalleen... onko se tikku siinä kiiseli pumpun alla samanlailla kuin benzin koneessa virranjakajan alla... mikä avuksi onko helpompi irrottaa kiiseli pumppu ... vai johtuuko se siitä öljypumpun akselista

    edit:kirjotusvirheet

    neuvoja kiitos
    E21 IKUINEN PROJEKTI
    sigpic

    ex E87 120i
    EX.E39 523ia touring 97
    EX. E30 320i 88
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Semmonen käsitys jäänyt että dieselit on kuivana käytyään vaikea saada nostamaan öljyä, ilmalukkoja jossain?Viissammat varmaan kertoo enemmän....

    Comment

    • Särki
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 143
      • Veroparatiisi

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=m21 tämmöstä?
      F20 116i
      EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Racink View Post
        Semmonen käsitys jäänyt että dieselit on kuivana käytyään vaikea saada nostamaan öljyä, ilmalukkoja jossain?Viissammat varmaan kertoo enemmän....
        Tällaisia huhuja minäkin olen kuullut. Joku kuulemma saanut toimimaan kun ensin laittanut triplamäärän öljyä, pyöräyttänyt konetta käsin ja sitten imenyt ylimääräiset pois, toinen on saanut toimimaan tunkemalla öljynsuodattimen reiästä öljyä ja kolmas öljynpaineanturin reiästä juottamalla.

        Comment

        • Basso
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 566
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Racink View Post
          Semmonen käsitys jäänyt että dieselit on kuivana käytyään vaikea saada nostamaan öljyä, ilmalukkoja jossain?Viissammat varmaan kertoo enemmän....
          sama homma oli mielessä

          toivotaan että tietäjät kertovat tarkemmin
          E21 IKUINEN PROJEKTI
          sigpic

          ex E87 120i
          EX.E39 523ia touring 97
          EX. E30 320i 88

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Basso View Post
            sama homma oli mielessä

            toivotaan että tietäjät kertovat tarkemmin
            Itse sain homman skulaamaan vastaavassa autossa laittamalla koneeseen n.2.5 kertaisen määrän öljyä(eli tuo pumppu ja imuputki "hukkui" öljyyn).
            Pyöritin konetta muutaman kierroksen kammen päästä ja valutin ylim öljyn pois. öp valo sammui heti miten startin jälkeen.
            Tämä konsti tepsii usko pois...!
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Jaska PKP
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 123

              #7
              Me ei saatu aikonaan m20b25:sta konerempan jälkeen öljynpaineita millään konstilla nousemaan, ennenku vähä hinattiin autoa ja vaihe päälle ni nousi muutamassa sekunnissa!
              BMW 740IL

              Comment

              • tapio87
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 235
                • Haapajärvi

                #8
                öp-anturin reijästä ja öljynjäähdyttimen lähtöjen reijistä kaatelin öljyä koneeseen, sillai sain ainakin ite nousemaan paineet kuivana olleeseen m21:seen. mutta kukin tavallaan
                324tdic savukonerojekti

                Comment

                • Basso
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 566
                  • Lahti

                  #9
                  kiitoksia kaikille eiköhän näillä selvitä
                  E21 IKUINEN PROJEKTI
                  sigpic

                  ex E87 120i
                  EX.E39 523ia touring 97
                  EX. E30 320i 88

                  Comment

                  • TheLate
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 418

                    #10
                    Täällä päin paine saatu, kun ennen asennusta pyöriteltiin öljypumppua, että imasee kunnolla öljyä, jonka jälkeen asennus ja kovaa ajoa

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎