Tere!
Taustat:
Kansipahvissa oli vesivuoto kutospytyn takaa ulos. Kuin pikkupika olis pissannut rintapelliin. Vika oli selvä eli pahvi oli revennyt vesikanavasta ulospäin. Kone keitti Saksassa kesällä, joten syykin on selvä. Pytyt eivät olleet saanut vettä. Myöskään vedet ja öljyt eivät olleet sekaisin.
Sitten korjattiin:
Kansi pois siten että imusarja jäi konehuoneeseen. Eli siihen liittyviä komponenttejä ei kopeloitu. Ilmamäärämittari venakopan päältä oli luonnollisesti irti, samoin lisäilmaluisti gummiputkesta. Kansi oikaistiin, venat säädettiin ja kansi vedettiin kiinni luonnollisesti uusilla pulteilla ja Autodatan momenteilla. Ajoitus tarkastettiin.
Ongelma:
Mosa lähti käymään kuin palmun alta! Reagoi kaasuun kylmänä normaalisti. Käyttelin lämpöiseksi ja kiristin kannen ohjeen mukaan. Yritin käynnistää uudelleen noin puolen tunnin päästä, pyöritti normaalisti vaan ei luvannutkaan. Akku kypsyi.
Akun latauksen jälkeen sain koneen vaivoin käymään. Kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun antoi kaasua tukehtui ja paukutti putkessa. Joutui houkuttelemaan tietyn kohdan yli, että pysyi käynnissä. Kierroksilla kävi, mutta paukutti putkessa.
Sitten taas korjattiin:
Jako tarkastettiin, oli hampaan pielessä. Muutettiin ja pyöriteltiin ainakin viisi kertaa ympäri ja oli joka kierroksella tarkkaan kohdallaan.
Ja ongelma jatkuu:
Mosa lähti hienosti käymään. Kävi hienosti tyhjää. Reagoi kaasuun viileenä normaalisti. Hieman ennen normaalia käyntilämpötilaa alkoi sama paukutus kaasua lisättäessä uudestaan... 50 m:n Matka tallista katokseen oli työn ja tuskan takana.
Faktat:
Jako on lähtötilanteissa ollut VARMASTI kohdillaan.
KAIKKI irroitetut osat on VARMASTI paikoillaan. (myös putket ja letkut)
Autossa on katti. Tai oli...
Toimi hienosti ennen remppaa.
Kysymykset:
Mitä V...A!
Et simmottiis me ollaan Johanssonin poikien kans funteerattu niin maan perkeleesti...
Taustat:
Kansipahvissa oli vesivuoto kutospytyn takaa ulos. Kuin pikkupika olis pissannut rintapelliin. Vika oli selvä eli pahvi oli revennyt vesikanavasta ulospäin. Kone keitti Saksassa kesällä, joten syykin on selvä. Pytyt eivät olleet saanut vettä. Myöskään vedet ja öljyt eivät olleet sekaisin.
Sitten korjattiin:
Kansi pois siten että imusarja jäi konehuoneeseen. Eli siihen liittyviä komponenttejä ei kopeloitu. Ilmamäärämittari venakopan päältä oli luonnollisesti irti, samoin lisäilmaluisti gummiputkesta. Kansi oikaistiin, venat säädettiin ja kansi vedettiin kiinni luonnollisesti uusilla pulteilla ja Autodatan momenteilla. Ajoitus tarkastettiin.
Ongelma:
Mosa lähti käymään kuin palmun alta! Reagoi kaasuun kylmänä normaalisti. Käyttelin lämpöiseksi ja kiristin kannen ohjeen mukaan. Yritin käynnistää uudelleen noin puolen tunnin päästä, pyöritti normaalisti vaan ei luvannutkaan. Akku kypsyi.
Akun latauksen jälkeen sain koneen vaivoin käymään. Kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun antoi kaasua tukehtui ja paukutti putkessa. Joutui houkuttelemaan tietyn kohdan yli, että pysyi käynnissä. Kierroksilla kävi, mutta paukutti putkessa.
Sitten taas korjattiin:
Jako tarkastettiin, oli hampaan pielessä. Muutettiin ja pyöriteltiin ainakin viisi kertaa ympäri ja oli joka kierroksella tarkkaan kohdallaan.
Ja ongelma jatkuu:
Mosa lähti hienosti käymään. Kävi hienosti tyhjää. Reagoi kaasuun viileenä normaalisti. Hieman ennen normaalia käyntilämpötilaa alkoi sama paukutus kaasua lisättäessä uudestaan... 50 m:n Matka tallista katokseen oli työn ja tuskan takana.
Faktat:
Jako on lähtötilanteissa ollut VARMASTI kohdillaan.
KAIKKI irroitetut osat on VARMASTI paikoillaan. (myös putket ja letkut)
Autossa on katti. Tai oli...
Toimi hienosti ennen remppaa.
Kysymykset:
Mitä V...A!
Et simmottiis me ollaan Johanssonin poikien kans funteerattu niin maan perkeleesti...
Comment