On "valmiin" näköinen tosiaan. Muuten uudenkarhean oloinen lortto. Milläs sen noin saa rikki. Enpä ole tuollaista nähny,tosin on "muutama" muukin asia jota en ole nähnyt/tiennyt.
Kyseleppä myös tuolta Ralli.net:in puolelta siellä varmaan on paljon tietoa eroista ja paremmuudesta. PS: siellä on monelle tutustumisen arvoinen myynti palsta...monesti bemun alustoja, moottorin osia ja lasikuitu osia jne jne myynnissä.
Ei oo mut meen ottaa tänää tallille kuvii niist kaasareista et jos sais parempaa arviota. Määpä voin vaikka laittaa kuvii tänää illemmalla. Mää luulen et se hyvitys on siel 200 € paremmalla puolen, ku ne on kuin uudet.
Moottori on m10b18 jossa 299/299 cat cams nokka, 2 l kampiakseli, mahlen takomännät, kantta on muotoiltu ja peltipakosarja jonka jatkeena itse tehty putkisto.Tommosta ainaki o paketissa.
Itse antaisin lortot vaihdossa. Niinkuin totesitkin voi olla vaikeaa/aikaaviepää löytää ehjälle sopiva pari(vielä 45mm) ja siihen päälle huoltoa/remonttia,niin rahaa siihenkin palaa. Uusi on uusi ja Weber on Weber. Lasku tietysti kirpasee,mutta silmät kiinni ja nimi alle. Toki ihan satkulla en niistä luopuisi,mutta rahaahan sekin on. Utelias kun olen,millaiseen pakettiin niitä ruuvaat? Ja olisko kuvaa siitä hajonneesta korvasta?
Onhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassa
Joo. ei kyl yhteen oo tarvis turvautua et iha kaks pitää saada. No edellisten kanssa kävi semmonen juttu et toisesta kaasuttimesta murtu yx kovake imusarjan puolelta. Et melkee pakosta joutuu ostaa uudet ku ei taho löytyä pelkästää yhden kaasuttimen myyjiä ja niissäki o se et niihi saa kumpaanki tehä sit semmosen huollon et seki jo tulee maksaa aika paljon. Mulle sanottii et saisin vaihossa suurinpiirtein 100 - 250€ yhdestä täysin toimivasta ja hyväkuntoisesta dellorton dhla 45 ja samallaisesta mutta josta on se korvake mennyt, eli se korvattaisiin ns. varaosina. Ja sit mitä noihin muihin tulee nii pumpun teho pitäs riittää 270l/h ois tuotto, Carter P4070. Mut mitä mieltä, et kannattaako antaa niiku noi kaasarit vaihossa pois? Ps. Suunnitelmissa Weberit.
Onhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassa
Eli meinaat et Weber ois ns. PARAS Mut mix:think mikä siit tekee nii hyvän?
No Webereissä ei ainakaan tarvii tapella jumiutuneiden seos ruuvien kanssa.ja weberissä voi käyttää vähän kovempaa bensan painetta ja tätä nykyä uusia webruja saa helpommin hankittua.Itse hankkisin uudet weberit.Ja löytyyhän sitten ehkä paras niin sk racing,mutta niitä ei taideta enää valmistaa mutta osiksi käyvät jotkin weberin osat kuten suuttimet ja suutin putket.
Kysymys on lyhyesti ja ytimekkäästi kiteytetty otsikkoon eli mitä eroa on weberin dcoe 45 ja dellorton dhla 45 välillä? Itse omistan Dellortot joista toinen on rikki ja on aika vaihtaa uusiin/käytettyihin, mutta kummat kannattaa valita ku weberit o uutena melkee 900€ hintaset ja noita dellortoja ei taho saada mistää hyväkuntoisia ja jos saa nii neki maksaa pienen omaisuuden.
Leave a comment: