Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 kestävyyksiä lähinnä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makkiver
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 140

    M20B25 kestävyyksiä lähinnä..

    Mikä mahtaisi olla tuon koneen puristus-suhde?
    Mikä on heikoin lenkki? Paljonko kestää kiertokanget,männät (paljonko tavaraa männän "lakissa"),kansi?
    Paljonko virtaa vakiona tuo kansi (minkä kokoiset venttiilit)? Mitä kestää lohko?
    Paljonko nokassa nostoa? Paljonko mahdollista kasvattaa perus lautasilla? Mistä parhaat nokat pienellä overlapilla?

    Turbotus tässä on mielessä kun ei saa vakioautolla rauhassa ajella vaan aina joku tanan GTI golffi on siinä vieressä repimässä:think
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    #2
    sdsdf

    Kantta ei kannata ainakaan liikaa enää avartaa ku on muutenkii aika isot kanavat. Kanget kestää noin 400hv, mutta ne kannattaa puhalluttaa. Männistä joku 1mm pois ja cometicin kansipahvi niin voi ajella jollain 0.8bar. Mäntiä kannattaa harkita kyllä niin on sit mukavampi ku nei ei murene kunnon paineen alla. Venttiileitä ei kyllä kannata vaihtaa suurempiin ja eikös tampereella oo joku melko pätevä nokka seppä. Tietysti catcams jotain 300e maksaa www.virtalaracing.com, Heikkoiksia keinut mitkä kyllä kestää kierroksia ihan tarpeeksi eli sen 7000, mutta kuluu melko nopeesti ja kansiakin on halkeillu.
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

    Comment

    • Makkiver
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 140

      #3
      Originally posted by Zeik88 View Post
      Kantta ei kannata ainakaan liikaa enää avartaa ku on muutenkii aika isot kanavat. Kanget kestää noin 400hv, mutta ne kannattaa puhalluttaa. Männistä joku 1mm pois ja cometicin kansipahvi niin voi ajella jollain 0.8bar. Mäntiä kannattaa harkita kyllä niin on sit mukavampi ku nei ei murene kunnon paineen alla. Venttiileitä ei kyllä kannata vaihtaa suurempiin ja eikös tampereella oo joku melko pätevä nokka seppä. Tietysti catcams jotain 300e maksaa www.virtalaracing.com, Heikkoiksia keinut mitkä kyllä kestää kierroksia ihan tarpeeksi eli sen 7000, mutta kuluu melko nopeesti ja kansiakin on halkeillu.

      Eikö kannata ennemmin palotilasta ottaa pois kun männistä vai onko ne jo vakiona niin hyvät ettei kannata koskea?
      0,8bar? Eikö enempää kestä? Moottorinohjaus on tulossa tietenkin jos tuota alan tekemään? Vai samantien liekkirenkaat/kynsipahvi?

      Onko niin hyvä peruskone että kestäis lähemmäs 500 heppaa jo pelkät kanget vaihtamalla? Vai joko siinä kohtaa alkaa mennä muitakin paikkoja?

      Comment

      • Zeik88
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 300
        • Suonenjoki

        #4
        waewqr

        Kyllä jos 500hp meinaa ottaa niin pitää männät vaihtaa, jos haluaa että kestää enemmän ku sen yhen kylänkiesin. Kansipahviksi COMETIC maksaa jotain 250e mut se on hyvä.
        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

        Comment

        • Makkiver
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 140

          #5
          Originally posted by Zeik88 View Post
          Kyllä jos 500hp meinaa ottaa niin pitää männät vaihtaa, jos haluaa että kestää enemmän ku sen yhen kylänkiesin. Kansipahviksi COMETIC maksaa jotain 250e mut se on hyvä.
          Saa kyllä tohon hintaan olla kynsipahvi sitten.. Liekkirengastuskaan ei kaiketi niin hintavaksi tulisi loppujen lopuksi?

          Meinaat että männillä ei mennä 500 hevoseen edes kunnon moottorin ohjauksella? ei silti kuulosta pahalta että jos pelkät männät ja kanget vaihtamalla olis alakerta joka kestäis 500 heppaa?
          Mitä mahtaa E30 korin 325 voimansiirto kestää vääntöjä? Toki siihenkin vaikuttaa tuleeko vääntö ylhäällä vai samantien, mutta oletetaan että melko ylhäällä?

          Comment

          • pts
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 478
            • nummela

            #6
            toi metallikannentiiviste ei vättämättä ole hyvä ratkaisu. omassa koneessa
            toi cometic alko vuotaa pirusti öljyy melkein heti ja hetken määstä rupes työntää painetta vesitilaan. nytten lohkossa liekkirenkaat. saa nähä kuin kestää ei olla vielä keretty ajamaan tolla koneella?
            bmw e30 823hv/860nm
            1/4mile 8.9/247

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              #7
              Tossa omassa mossessa on muuten vakio kone mut männista on sorvattu 5mm pois ja hestec ohjaapi motooria. Vakio pahvilla on ny ajeltu 1,2bar paineilla 3tkm eikä oo ollu mitään ongelmia.
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • Makkiver
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 140

                #8
                Originally posted by turboix View Post
                Tossa omassa mossessa on muuten vakio kone mut männista on sorvattu 5mm pois ja hestec ohjaapi motooria. Vakio pahvilla on ny ajeltu 1,2bar paineilla 3tkm eikä oo ollu mitään ongelmia.
                Nyt alkaa kuulostamaan jo vähän paremmalta.. Ihmettelinkin että miten voi noin pienillä kun 0,8 bar paineilla olla ongelmia jos vaan on kone säädöissä?

                Paljonko tollasista peruskoneeseen kunnon moottorinohjaus ja turbo hässäkistä on saatu tehoja?
                Peruskonetta kokeiltaessa on se hyvä puoli ettei tule rahallisesti heti tonneja takkiin jos kilahtaa? Mikä tuon koneen puristus-suhde mahtaapi olla?

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #9
                  dwqer

                  Siis kyllä jos sulla on varaa hestecci laittaa tai osaat tehä megan ja säätää ettei nakuta niin voi paineita nostella. Kyllähän ne liekkirenkaat hyvät on, mutta ovat kehuneet cometicciäkin (ei tosi oo kokemusta siitä) mutta se on todella tarkka kiriä. Kyllä ne vakio rojut kestää, mut mä ainaskii sijoittaisin mäntiin. Voipihan sitä vetopuolta vähän vahvistella ainaskiin kytkimen.
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  • Makkiver
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 140

                    #10
                    Originally posted by Zeik88 View Post
                    Siis kyllä jos sulla on varaa hestecci laittaa tai osaat tehä megan ja säätää ettei nakuta niin voi paineita nostella. Kyllähän ne liekkirenkaat hyvät on, mutta ovat kehuneet cometicciäkin (ei tosi oo kokemusta siitä) mutta se on todella tarkka kiriä. Kyllä ne vakio rojut kestää, mut mä ainaskii sijoittaisin mäntiin. Voipihan sitä vetopuolta vähän vahvistella ainaskiin kytkimen.

                    Mulla on tollanen MDS moottorinohjaus käytössä toisessa autossa.. Todennäköisesti laitan sen paikalle tuohon bemariin kun ensikesä on ohi? En ainakaan vakio motronicciin vai mikälie tuossa nyt on niin ala mitään turbo puuhasteluja tekemään vaan siitä lähdetään että moottorinohjaus tulee kyllä..

                    On vaan viellä vähän kysymysmerkkinä että kestääkö tuo voimansiirto sitten taas jotain 500 heppasta konetta kun vääntöä alkaa olemaan jo liki 700Nm? vai jättääkö sitten samantien männät ja kangetkin vaihtamatta ja ajelee vähän LoPommalla vehkeellä? Kytkin vaihtuu tottakai se nyt on sanomattakin selvää..

                    Comment

                    • turboix
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 581
                      • p-laidun

                      #11
                      Paljonko tollasista peruskoneeseen kunnon moottorinohjaus ja turbo hässäkistä on saatu tehoja?
                      Peruskonetta kokeiltaessa on se hyvä puoli ettei tule rahallisesti heti tonneja takkiin jos kilahtaa? Mikä tuon koneen puristus-suhde mahtaapi olla?[/QUOTE]

                      Harinen penkitti tosta mun mossesta 0.45bar paineella 210kw konetehoks,eihän se viä paljon oo.Jos keväällä kävis uudestaan rullilla kattomassa paljo tulee tolla 1.2 bar paineella,ja eihän sitä koskaan tiedä mitä talvi tuo tullessaan...
                      BMW E46 330dA touring -00
                      BMW e30 325tbo -86
                      BMW e30 323ia cabriolet -83
                      BMW e30 318i touring -89

                      Comment

                      • Makkiver
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 140

                        #12
                        Originally posted by turboix View Post
                        Paljonko tollasista peruskoneeseen kunnon moottorinohjaus ja turbo hässäkistä on saatu tehoja?
                        Peruskonetta kokeiltaessa on se hyvä puoli ettei tule rahallisesti heti tonneja takkiin jos kilahtaa? Mikä tuon koneen puristus-suhde mahtaapi olla?
                        Harinen penkitti tosta mun mossesta 0.45bar paineella 210kw konetehoks,eihän se viä paljon oo.Jos keväällä kävis uudestaan rullilla kattomassa paljo tulee tolla 1.2 bar paineella,ja eihän sitä koskaan tiedä mitä talvi tuo tullessaan...[/QUOTE]

                        Vakio kansi ja kaikki vai? Aika hurja teho noinkin pienellä paineella Millä kierrosluvulla tuo lukema tuli?
                        Saanen kysästä mikä turbo oli kyseessä? Jos et halua tänne kertoa niin pikamessua saa laittaa?

                        Comment

                        • turboix
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 581
                          • p-laidun

                          #13
                          Vakio kansi ja kaikki vai? Aika hurja teho noinkin pienellä paineella Millä kierrosluvulla tuo lukema tuli?
                          Saanen kysästä mikä turbo oli kyseessä? Jos et halua tänne kertoa niin pikamessua saa laittaa?[/QUOTE]

                          Vakio kansi ja muutenkin vakio kone,luukuun ottamatta turboa,isompia suuttimia ja hestecciä. 210kw(285hv)/5882rpm ja 401Nm/rpm max AP 0.45bar. Ja turbona toimii garretin t04 siipikoot 59/65.
                          BMW E46 330dA touring -00
                          BMW e30 325tbo -86
                          BMW e30 323ia cabriolet -83
                          BMW e30 318i touring -89

                          Comment

                          • Makkiver
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 140

                            #14
                            Originally posted by turboix View Post
                            Vakio kansi ja kaikki vai? Aika hurja teho noinkin pienellä paineella Millä kierrosluvulla tuo lukema tuli?
                            Saanen kysästä mikä turbo oli kyseessä? Jos et halua tänne kertoa niin pikamessua saa laittaa?
                            Vakio kansi ja muutenkin vakio kone,luukuun ottamatta turboa,isompia suuttimia ja hestecciä. 210kw(285hv)/5882rpm ja 401Nm/rpm max AP 0.45bar. Ja turbona toimii garretin t04 siipikoot 59/65.[/QUOTE]

                            Joo o.. Ittellä olis tossa profiilissakin näkyvissä saman kokonen Holsetti.. Ei huono ei huono.. Tuo viritys on ikään kuin "best bang for a buck" meininkiä=pienellä rahalla isosti tehoa? Ahtojakin ilmeisesti kärsisi vielä vähän hilata ylöspäin?

                            Mikä A/R pesässä 0,84?

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              periaatteessa alakerta on hyvä bemuissa, mut yläkerta on vähän mitä on.. ok. jos on uusi nokka ja nostajat, niin mikäettei. mutta jos on kulumaa jo valmiiksi, niin ihan turha lähtä huudattamaan.. nimim. kokemusta on.

                              mutta kyllä se tehoja kestää, mikäli on säädetty HYVIN. kannesta turha ottaa enempää pois, kun mitä tasohiomakone ottaa... siis ahdettuna.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎