Announcement

Collapse
No announcement yet.

is:n turbotus?? vai 325 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tubitus
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 58

    is:n turbotus?? vai 325 turbotus

    Eli suunnitelmissa olis ostaa joko is tai 325 ja turbottaa se. m20 kone on vähän tutumpi ja yleisempi turbottaa.
    kysymys kuuluu että onko porukka turbottanu tota m42 moottoria? Ja millä muutoksilla ja tehoilla on tullu tehtyä?
    M20 koneisia on vissii sorvattu mäntiä ja uus pahvi.. yms jotain pientä..
    Mistä löytää rikastus piirejä??
    Oha se helmi
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    aito is ilman vähäpäästöisyyttä on aika harvinainen...

    ja m20 tehty sanomallasi tavalla... ja lisä rikastuksia löytyy jopa myynti puolelta...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Helppo kysymys, tottakai is. Johan noita m20 koneita on nähty.

      Comment

      • peeämwee
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1822
        • I sink hell

        #4
        OT: mitä merkittäviä eroja on M42 ja M10: välillä? siis paitsi 16v? perusuuko M42 jollainc tavalla BMW:n parhaaseen koneeseen M40 siis että remmi vaihdettu ketjuun + eri kansi? alko vaan mietityttää m40 -> m42
        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
        http://velkakello.fi/

        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

        Comment

        • arosuzi
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1200
          • -

          #5
          Originally posted by peeämwee View Post
          OT: mitä merkittäviä eroja on M42 ja M10: välillä? siis paitsi 16v? perusuuko M42 jollainc tavalla BMW:n parhaaseen koneeseen M40 siis että remmi vaihdettu ketjuun + eri kansi? alko vaan mietityttää m40 -> m42
          Kyllä mielestäni pohjautuu M40 moottoriin, mutta eroaa siitä aika paljon.
          Muistaakseni noiden koneiden panioerokin oli 30kg:n luokkaa (M42). Näin muistan lukeneeni jostain britti is-sivuilta.

          M42 koneen turbotuksesta en osaa kertoa juurikaan mitään, itse kyllä epäilen kannen kestävyyttä... Mutta eihän M20 koneen kansikaan ole niitä parhaimpia suurille tehoille. M20B20 kansi kestää käsittääkseni paremmin kuin B25 kansi, korjatkaa ihmeessä jos puhun täyttä paskaa

          Olen kyllä tältä foorumilta bongannut yhden remmiahdetun is:n. Ahtopaineita tai muitakaan speksejä en muista, tehoa taisi olla hiukan reilu parisataa.
          Ja juuri niinkuin jmp2002 jo totesikin, että vähäpäästöiset is:t ovat todella harvassa ja konttorilla katsastusmies kertoi vähäpäästöisen muuttamisen ei-vähäpäästöiseksi olevan mahdotonta.. tiedä sitte..

          Comment

          • ViperHawk
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 312
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by arosuzi View Post
            Kyllä mielestäni pohjautuu M40 moottoriin, mutta eroaa siitä aika paljon.
            Lohko, kestävämpi kampiakseli ja männät(kiertokanget myös?). Näin ainakin olen ymmärtänyt. Eikun ETK:ta tutkimaan.
            M42 koneen turbotuksesta en osaa kertoa juurikaan mitään, itse kyllä epäilen kannen kestävyyttä... Mutta eihän M20 koneen kansikaan ole niitä parhaimpia suurille tehoille. M20B20 kansi kestää käsittääkseni paremmin kuin B25 kansi, korjatkaa ihmeessä jos puhun täyttä paskaa
            Tiedä M42:n kannen lämpökestävyydestä, mutta venttiilikoneisto ja alakerta on suunniteltu kestämään 7000 kierrosta minuutissa vakiona.
            E30 -90 320i

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #7
              Originally posted by peeämwee View Post
              OT: mitä merkittäviä eroja on M42 ja M10: välillä? siis paitsi 16v? perusuuko M42 jollainc tavalla BMW:n parhaaseen koneeseen M40 siis että remmi vaihdettu ketjuun + eri kansi? alko vaan mietityttää m40 -> m42
              Kyllä toi m40 moottori on sitten viimenen laite maan päällä.Sillä ei juur o muuta virkaa kun verkonpainox
              speed limits are for pussies

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by timpa View Post
                Kyllä toi m40 moottori on sitten viimenen laite maan päällä.Sillä ei juur o muuta virkaa kun verkonpainox
                Älä huijaa.

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Älä huijaa.
                  Ei se huijaakka...
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • PPmotor
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 725
                    • E-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by arosuzi View Post

                    M42 koneen turbotuksesta en osaa kertoa juurikaan mitään, itse kyllä epäilen kannen kestävyyttä... Mutta eihän M20 koneen kansikaan ole niitä parhaimpia suurille tehoille. M20B20 kansi kestää käsittääkseni paremmin kuin B25 kansi, korjatkaa ihmeessä jos puhun täyttä paskaa
                    Puhut paskaa..M20b20 kansi ei millään tavalla ole kestävämpi kuin M20b25:den kansi.
                    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                    Power2Drift Team

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by turboix View Post
                      Ei se huijaakka...
                      Huijaapa. Itseasiassa puhuu ihan paskaa.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by c0200325 View Post
                        Puhut paskaa..M20b20 kansi ei millään tavalla ole kestävämpi kuin M20b25:den kansi.
                        miksi ei? voisi kuvitella, että on kestävämpi paksummilla seinämillä, kun ei ole niin isoksi tehty kanavia?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • timpa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 257
                          • Akaa

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Huijaapa. Itseasiassa puhuu ihan paskaa.
                          Ton paskempaa moottoria ei ole tehty.Se ajaa kyl asiansa kun ei välitä siitä rallatuksesta eikä anna sille tennaria mut viritys/ahtamis mielessä ei mitään virkaa
                          speed limits are for pussies

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Kyllä M40 On Paskista paskin paskakasa. Aina mielummin M10 tai M20. Jos 2.0 kansi ei olisi kestävempi niin miksi 2.5 kannet on tosi usein halki ja 2.0 kannet kestää ehjänä?
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • PPmotor
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 725
                              • E-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              miksi ei? voisi kuvitella, että on kestävämpi paksummilla seinämillä, kun ei ole niin isoksi tehty kanavia?
                              No ainakin tuosta b20:sen kannesta puuttuvat vesikanavat sylinterien välistä, mutta tiedä sitten onko jäähdytyksellä niin suurta merkitystä kannen kestävyyteen.

                              Itselläni ei ainekaan ole tullut vielä yhtään haljennutta b25 kantta vastaan,tosin gurut vannovat tuon b20:sen kannen paremmuuteen.
                              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                              Power2Drift Team

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎