Elikkä auto on vuoden 95 740ia joten eikös siinä kyseinen laatikko ole. No vika alkoi eilen kun muutaman kovemman kiihdytyksen (60km/h ->, eli ei edes paikoiltaan) tuntui potkaisu ja syttyi kojetauluun trans failsafe prog. tai jotenkin noin, noh sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin teksti hävisi, kuitenkin se tuli hetken kuluttua taas uudestaan. Auton sammuttamalla sen sai häviämään. Tänään kun lähdin autolla liikkeelle niin eipäs tuota valoa syttynytkään, kokeilin kiihdyttää ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, pieni potkaisu tuntuu kun kick downin tekee, sitten ajattelin että no hyvä kaikki toimii, kunnes lähellä kotia risteyksestä lähtiessä tuo sama valo taas syttyi. Enkä edes kiihdyttänyt kovaa, laatikko ilmeisesti yritti tiputtaa pienemmälle. Joten missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF 5hp30
Collapse
X
-
Kun laitat neutraalille niin ryömiikö taaksepäin? Ko laatikon yleisin ongelma-alue on ns "valve body" ja kuula, joka kuluu, kunnes luiskahtaa reiästä jota sen pitäisi peittää. Tuohon laatikkoon saa korjaussarjan, joka ei muistaakseni ollut edes mikään järkyttävän kallis.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
-
-
Auto ei ryömi pakilla minnekään, paikoillaan pysyy. Kun tekee kick downin niin välillä toimii loistavasti ja taas välillä kun loota tiputtaa pienemmälle niin tuntuu kuin joku luistaisi hetken ja sitten lyö vasta vaihteen kunnolla sisään. Jos ehtii luistaa hetkeä pidempään ja lyö oikeen kunnon rykäyksen kera vaihteen silmään niin syttyy se trans.failsafe.prog
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostAuto ei ryömi pakilla minnekään, paikoillaan pysyy. Kun tekee kick downin niin välillä toimii loistavasti ja taas välillä kun loota tiputtaa pienemmälle niin tuntuu kuin joku luistaisi hetken ja sitten lyö vasta vaihteen kunnolla sisään. Jos ehtii luistaa hetkeä pidempään ja lyö oikeen kunnon rykäyksen kera vaihteen silmään niin syttyy se trans.failsafe.prog
Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostMoro,
Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)
T AV
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostElikkä pitäisikö suoraan vaihtaa kokonaan öljyt ja katsoa miten sitten lähtee toimimaan?
Mulla tuli kanssa tota trans programia vaikka vika oli lopulta kuulassa.
Eli ihan samat viat ku sulla + sitten vielä se pakkiongelma.
Niin ja tuo pitkä tarina on tosiaan mun kirjoittama.
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostTarviiko nuo kuulat tilata erikseen vai hoituuko kaikki vain soittamalla tonne powermaticiin, kun ei lahden alueella taida mitään vaihdelaatikko korjaamoa olla?
Tosiaan samana päivänä takas ajoon kun olivat valmistautuneet osien kannalta,
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostMoro,
Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)
T AV
Comment
-
Comment