Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5hp30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    ZF 5hp30

    Elikkä auto on vuoden 95 740ia joten eikös siinä kyseinen laatikko ole. No vika alkoi eilen kun muutaman kovemman kiihdytyksen (60km/h ->, eli ei edes paikoiltaan) tuntui potkaisu ja syttyi kojetauluun trans failsafe prog. tai jotenkin noin, noh sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin teksti hävisi, kuitenkin se tuli hetken kuluttua taas uudestaan. Auton sammuttamalla sen sai häviämään. Tänään kun lähdin autolla liikkeelle niin eipäs tuota valoa syttynytkään, kokeilin kiihdyttää ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, pieni potkaisu tuntuu kun kick downin tekee, sitten ajattelin että no hyvä kaikki toimii, kunnes lähellä kotia risteyksestä lähtiessä tuo sama valo taas syttyi. Enkä edes kiihdyttänyt kovaa, laatikko ilmeisesti yritti tiputtaa pienemmälle. Joten missä vika?
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    #2
    Kun laitat neutraalille niin ryömiikö taaksepäin? Ko laatikon yleisin ongelma-alue on ns "valve body" ja kuula, joka kuluu, kunnes luiskahtaa reiästä jota sen pitäisi peittää. Tuohon laatikkoon saa korjaussarjan, joka ei muistaakseni ollut edes mikään järkyttävän kallis.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #3
      Auto ei ryömi pakilla minnekään, paikoillaan pysyy. Kun tekee kick downin niin välillä toimii loistavasti ja taas välillä kun loota tiputtaa pienemmälle niin tuntuu kuin joku luistaisi hetken ja sitten lyö vasta vaihteen kunnolla sisään. Jos ehtii luistaa hetkeä pidempään ja lyö oikeen kunnon rykäyksen kera vaihteen silmään niin syttyy se trans.failsafe.prog

      Comment

      • asvirkku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 514
        • Bern

        #4
        Originally posted by Freed View Post
        Auto ei ryömi pakilla minnekään, paikoillaan pysyy. Kun tekee kick downin niin välillä toimii loistavasti ja taas välillä kun loota tiputtaa pienemmälle niin tuntuu kuin joku luistaisi hetken ja sitten lyö vasta vaihteen kunnolla sisään. Jos ehtii luistaa hetkeä pidempään ja lyö oikeen kunnon rykäyksen kera vaihteen silmään niin syttyy se trans.failsafe.prog
        Moro,

        Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)

        T AV
        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Onko tuo 5HP30 tarina jo tuttu?
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Freed
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 425
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Onko tuo 5HP30 tarina jo tuttu?
            Tarina on tuttu mutta oireet ei oikein täsmää..

            Comment

            • Freed
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 425
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by asvirkku View Post
              Moro,

              Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)

              T AV
              Elikkä pitäisikö suoraan vaihtaa kokonaan öljyt ja katsoa miten sitten lähtee toimimaan?

              Comment

              • asvirkku
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 514
                • Bern

                #8
                Originally posted by Freed View Post
                Elikkä pitäisikö suoraan vaihtaa kokonaan öljyt ja katsoa miten sitten lähtee toimimaan?
                5hp30 ikiöljylaatikon öljynvaihdosta on käyty kovaa sanasotaa maailman kolkissa. Itse vaihdatin omaani Dexron III:t ja tykitin menemään 30 tkm ilman mitään ongelmia, ja laatikon toiminta tosiaan parani vaihdon jälkeen. Kuulahuolto samassa.

                Mulla tuli kanssa tota trans programia vaikka vika oli lopulta kuulassa.

                Eli ihan samat viat ku sulla + sitten vielä se pakkiongelma.

                Niin ja tuo pitkä tarina on tosiaan mun kirjoittama.

                T AV
                e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #9
                  Tarviiko nuo kuulat tilata erikseen vai hoituuko kaikki vain soittamalla tonne powermaticiin, kun ei lahden alueella taida mitään vaihdelaatikko korjaamoa olla?

                  Comment

                  • asvirkku
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 514
                    • Bern

                    #10
                    Originally posted by Freed View Post
                    Tarviiko nuo kuulat tilata erikseen vai hoituuko kaikki vain soittamalla tonne powermaticiin, kun ei lahden alueella taida mitään vaihdelaatikko korjaamoa olla?
                    Pikkasen myöhässä vastailen, mutta ei tarvi, Powermaticin kaverit tilailee tarvitsemansa palikat itte. Kuulat maxo jotain 2 eur...

                    Tosiaan samana päivänä takas ajoon kun olivat valmistautuneet osien kannalta,

                    T AV
                    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      Vika poistui kun loppui liukas-ei liukas kelit..Ei mitään ongelmia ole ollut sen jälkeen, kaikki toimii normaalisti. Katsotaan kuinka kauan..

                      Comment

                      • Bandiitti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 188
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by asvirkku View Post
                        Moro,

                        Noissa lootissa kusee ölppää vaihtajavivun tiivisteestä, mulla oireili vastaavasti kun oli oljypinta päässyt laskeen (?). Tosin kuulavika iski samoilla tienoilla eli pakki ei enää heittäny päälle kunnolla joka kerta - ne tuli molemmat hoidettua sitten samalla keikalla (300€)

                        T AV
                        Saako ton vaihtajanvivun tiivisteen vaihdettua purkamatta koko laatikkoa? Itselläni samaa propleemaa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎