Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 startti ropleema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    M50B25 startti ropleema.

    Mulla on tossa -93 vanoksellisessa 525:ssa jättänyt muutamalla avaimen käännöllä starttaamatta. Kuulostaisi siltä, että solenoidi kuitenkin startilla naksahtaa, joten virtalukossa en usko vian olevan. Toinen merkillisyys on se, että usein startti pyöräyttää tosi hitaasti, ennen kuin käynistyy. Joskus kuitenkin pyöräyttää selvästi nopeammin.
    Ite olen kaavaillu vian olevan mahdollisesti startin johdoissa, mutta + tuntui ainakin olevan hyvin kiinni ja siisti. Maata en sitten löytänytkään, kun en alkanut imusarjan irrotukseen.
    Eli kysymykset.
    Minne te kartoittaisitte vian?
    Onko imusarjan irrotuksen jälkeen uusittava tiivisteitä tai jotain muuta huomioitavaa, kuin pulttien tiukkaaminen?
    E38 728 -99
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Sanoisin akun olevan heikossa hapessa. Nykyakkujen elinikäodote on korkeintaan 6-7 vuotta.

    Comment

    • masi300
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 262
      • Pori

      #3
      Mitä luultavammin akku sökö. Ja jos vielä ajelet lyhyttä matkaa pelkästään niin sekin voi olla osasyynä siihen että akku ei ehdi latautua niin paljoa mitä siitä on starttauksessa kulunut ja näin vetelee viimeisiää.

      Jos näin on käynyt, niin hyvällä tuurilla saat pelastettua akkusi lataamalla sen ihan akkulauturilla. Tai joka tapauksessa kannattaa yritää ladata sitä uudestaan, jos laturi löytyy nurkista eikä akku ole hirveän vanha.

      Jos se tuon 6-7 vuotta on vanha niin kyllä se sitten on jo melkeen roskis kamaa.
      - Muutamia riisejä
      - Muutamia saksalaisia
      - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
      - Ex E30 320i -84

      Comment

      • holmes
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 351
        • Porvoo Connection

        #4
        Itsellä oli sama homma ja akkuhan se oli sipissä, uusi akku ja lähti kuin palmun alta.
        Sir! I have a plan.

        Comment

        • spyke
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 125
          • Helsinki

          #5
          Eli akku lopussa??? Auto on siis aina käynistynyt kyllä, mutta saattaa pari avaimen kääntöä tarvita. Akku ja laturi näyttää suht uusilta, eikä asiaan vaikuta pakkas- tai suojakeli. Ei myöskään lohkolämppäri tai ei lämppäri. Aika epätodennäköisenä pidän kyllä tuota. Pakkasenkestokin oli ihan ok, mutta mittaanpa vielä varauksen niin sekin selviää.
          Mistä tuo startti ottaa maan, kun imusarjan väleistä kurkkien en sitä löytänyt?
          E38 728 -99

          Comment

          • juice82
            Newbiemmer
            • Mar 2004
            • 24
            • Loimaa

            #6
            eiköhän se startin runko ota lohkosta maadotuksen.ei siel mitää johtoja oo. saattaa olla hiilet loppu startista. oireet viittais ainaki siihen.

            Comment

            • rentturaakki
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 129

              #7
              Ensin kannattaa tosin katsoa se maa ja kokeilla toisella akulla. Startin "kosketus levyt" voivat olla kuluneet\"likaiset" joten virtaa ei siirry tarpeeksi sähkömoottorille. Silloin oireena yleensä on että startti ei aina jaksa pyörittää konetta eli ikään kuin virta olisi akusta vähissä. Myöskin ne hiilet voi olla lopussa niinkuin Juice jo tuossa mainitsi. Jos ei toisella akulla lähde niin voi kokeilla myös vetää ylimääräisen maadotuksen suoraan akun minus navasta startin runkoon. Jos näillä ei vikaa löydy nii sitten lähtisin purkamaan sitä starttia.
              Nykyne: E34 525i
              Exät:
              Coupe Sunny 1,6 vm.88
              Coupe Sunny 1,6 vm.87
              Mese 240D (123) vm.82
              Datsun 140y 1,2 vm.82

              Comment

              • timppa30
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 261
                • Jaala

                #8
                Originally posted by spyke View Post
                Mulla on tossa -93 vanoksellisessa 525:ssa jättänyt muutamalla avaimen käännöllä starttaamatta. Kuulostaisi siltä, että solenoidi kuitenkin startilla naksahtaa, joten virtalukossa en usko vian olevan. Toinen merkillisyys on se, että usein startti pyöräyttää tosi hitaasti, ennen kuin käynistyy. Joskus kuitenkin pyöräyttää selvästi nopeammin.
                Ite olen kaavaillu vian olevan mahdollisesti startin johdoissa, mutta + tuntui ainakin olevan hyvin kiinni ja siisti. Maata en sitten löytänytkään, kun en alkanut imusarjan irrotukseen.
                Eli kysymykset.
                Minne te kartoittaisitte vian?
                Onko imusarjan irrotuksen jälkeen uusittava tiivisteitä tai jotain muuta huomioitavaa, kuin pulttien tiukkaaminen?
                mulla samantyyppinen ongelma; startti pyörittää tosi hitaasti. Apukaapeleilla ei minkäänlaista apua. kone pyörii "käsin" pyörittäessä normaalisti, joten vastusta ei ylimääräisiä ole..
                Diesel on köyhien polttoaine

                Kesäleluna -06 hayabusa

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4854
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by spyke View Post
                  Mistä tuo startti ottaa maan, kun imusarjan väleistä kurkkien en sitä löytänyt?
                  Startin maa = moottorin maa. Omassa vastaavassa autossa on maakaapeli apumiehen puolella lohkon etuosassa.

                  Itsellä oli maan liitos löysä auton runkoon -> startti vain naksahti (ei edes yrittänyt käynnistää) ja maadoitti öljymääräanturin kautta. Tuloksena kuori suli anturin maajohdosta ja cc valitti anturivikaa. Korjauksena moottorin maan laitto kunnolla kiinni ja varmuuden vuoksi öljyanturin maapiuhan uusiminen. Vika tuli yhdellä kertaa ja poistui täysin korjauksen jälkeen, joten kuvaamasi ongelma ei kuulosta ainakaan vastaavalta maadoitusvialta.
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • spyke
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 125
                    • Helsinki

                    #10
                    Mulla on ollu toi auto nyt vajaa puoli vuotta ja koko tuon ajan startti on pyöritelly hitaasti. Toi sun vinkki on ehdottomasti tarkistettava juttu. Mulla ei tosin öljyistä herjaa mitään, mutta coolant leveliä kylläkin. Voisko maadotella tuota kautta...?:think
                    E38 728 -99

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎