Announcement

Collapse
No announcement yet.

520ia -92 elektroniikka/laatikko ongelmia..+RATKAISU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadracer
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 6
    • Pk-seutu

    520ia -92 elektroniikka/laatikko ongelmia..+RATKAISU

    Eli ensiksikin olen haulla lueskellut kirjoituksia ja niitä tuntuu olevan paljon..
    kysyisinkin apua, jos jollakin olisi hyviä vinkkejä tai linkkejä oikeisiin paikkoihin

    tuntuu olevan moniakin sähköongelmia tuossa ja ehkäpä tärkein olisi tuo automaattilaatikon toiminta..

    mittaristossa oleva vaihdenäyttö tuntuu satunnaisesti sekoilevan sekä useasti tulee siihen se huutomerkkiratas sekä silloinhan sitä körötellään pakkokolmosella.. :/
    en vielä kovinkaan paljon ole kerennyt syventyä noihin sähkökaavioihin, mutta eikös se vaihdenäyttö tule ohjausboksilta eikä mittaristosta? kun tuossa mittaristossa (OLI!) myös sitä perusvikaa matkamittarin osalta (numeroista ei saanut selvää kun lämpeni..) viikonloppuna ruuvasin mielenkiinnosta mittariston irti kun tarkoituksena oli ottaa konkkien tyypit ylös ja laitoin sitten mittariston takaisin. nyt toiminut senjälkeen eikä kertaakaan numerot hävinnyt, paitsi että satunnaisesti trippi nollaa itsensä :think
    ja sitten siihen vaihdenäyttöön..eikös sen rattaan kuvan pitäisi jäädä sinne kunnes resetoi? kun välillä sillä trans progilla ajettaessa se kumminkin häviää hetkenpäästä itsestään.. siksi epäilisinkin jotakin elektroniikka probleemaa..
    samoin se sport/winter menee useasti itsestään economylle..
    laatikko tuntuu toimivan hyvin silloin kun ei ole muita ongelmia..
    noita sähköongelmia on muitakin kuten keskuslukituksen osalta, sisävalojen automatiikan, lämpötilan säädön, sekä takavalojen osalta..
    ovet täytyy avata ja tutkia lukkosysteemit ja eiköhän sen osalta alat sisävalotkin toimimaan kuten pitää..? ja todennäkösesti takavaloissa on vetokoukun rosvoliittimien osalta häiriöö..mutta se vielä ihmetyttää miksei kuumallakaan asennolla tule kuin haaleaa ilmaa..

    eli jos jollakin tullut samoja juttuja vastaan niin kiittäisin informaatiosta..
    latailin tuossa äsken service manualin, mutta siinä ei tuota "pikkulohkoa" ole ollenkaan.olisi vaan hyvä tietää ne releet siinä DME: n molemmin puolin.kun yksi niistä jumpattu ja se ei välttämättä ole hyvä asia..
    ja sitten vielä kun tietty nyt tulee vastauksia niin kerrottakoon heti että melkeinpä kaikki liittimet putsattu, akku&lataus ok. maadotukset ok sekä se päävirtasulakekin ok. ei ole lkm:ssä tinausvikoja ja noin niinkuin suurinpiirtein tullaiset perusjutut ok.

    ajattelin käyttää testerissä, mutta missä olisi pk-seudulla niitä?ja mitä suurinpiirtein hintaa? eikös sieltä saisi hyvän vikakartoituksen..?

    mutta kiitoksia jo etukäteen
    Last edited by roadracer; 02-02-2007, 19:27.
    www.powerbikes.info


    520IA Touring
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Katsoppas laatikon maadoitus piuha. Muistaakseni se löytyy oikealta iskaritolpasta tai jostain siitä lähettyviltä. Onko sinulla käytössä ne keskimmäiset ilmasuuttimet kojelaudassa? ne jos on auki niin niistä tulee kylmää ilmaa ja muista suuttimista lämmintä. Toinen on katsoa ne "pässinmunat" sieltä konehuoneen puolelta joilla säädellään lämmityslaitteistoa. En nyt jaksa muistaa missäs kohdin ne on kun ei ole tullu vähään aikaan e34:sta ihailtua. Mersuissa ainakin ne "kopekset" tahtoo juonitella ja ne saa korjattua ihan kotikonstein puhdistamalla. Luulisin että mahtavat olla bemussakin samanlaiset mulikat.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • roadracer
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 6
      • Pk-seutu

      #3
      kiitoksia vinkeistä. ainakin maadoitus on ok. mutta täytyy selvitellä nuo jonkun omat releviritykset siinä missä on abs sekä dme boksi..nyt ihmetyttääkin tuo automaattilaatikon ohjausboksi.tai missä se ylipäätänsä sijaitsee.. senverran sähkökaavioita kerkesin tutkailemaan että vaihdevalitsimelta menee tieto mittaristolle ja samalla boksille.mutta voihan tuo vika olla ilmeisesti siinä ilmamäärämittarissakin..eikös senkin pitäisi heittää "linkutusvaihde" päälle vikaantuessa?

      juu kyllähän nuo raitisilmasuuttimet tuolla on ja käyttöohjeetkin luettu eli ihan vikaa on säädössä, mutta täytyy paneutua siihen myöhemmin..

      ongelma on vain ajanpuute ja se että autolla joutuu ajamaan kaiketpäivät ja tuo kolmosella junnaaminen ei tee hyvää..

      huomenna soittoa tuonne metroon jos selviäs se hinta sille testaukselle..
      tuossa karvalakkimallissa kun ei edes pääse itse lukemaan vikakoodeja..

      mutta kiitoksia
      www.powerbikes.info


      520IA Touring

      Comment

      • roadracer
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 6
        • Pk-seutu

        #4
        ihan vain jos joku sattuu lukemaan.. kokeilin ottaa ilmamäärämittarin töpselin irti ja kas vain, kertaakaan senjälkeen menny linkutusvaihteelle eli selvisipäs sekin "automaattilaatikkovika"
        www.powerbikes.info


        520IA Touring

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          #5
          Originally posted by roadracer View Post
          ihan vain jos joku sattuu lukemaan.. kokeilin ottaa ilmamäärämittarin töpselin irti ja kas vain, kertaakaan senjälkeen menny linkutusvaihteelle eli selvisipäs sekin "automaattilaatikkovika"
          Hmm, olikohan mullakin tuo irti silloin kun tuli TRANS PROGRAM ilmoitus, nimittäin putsari ei ollut vielä paikoillaan, kun ekan lyhyen käytön otin. Todennäköisesti. Kiitos vinkistä. Ihmettelin kanssa vikaa, kun huollossa ei koskettukaan laatikkoon mitenkään...

          EDIT: Siis hetkinen, kun luin tuon uudelleen niin siis jos sen ottaa irti, ei tule ilmoa? Minulla siis ilmeisesti toisinpäin.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • roadracer
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 6
            • Pk-seutu

            #6
            vielä tuosta tarkennukseksi:

            putsailin tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja siitä menevä letku imusarjaan oli osittain irti.

            liitoksen tiivistettyä moottori toimii normaalisti

            sitten tuohon lämpötilaongelmaankin kun puhdisti venttiilit yms. niin selvisi siihenkin syy:

            puuttuu kiertovesipumppu kokonaan :( eli jos jollain on ylimääräisenä niin saa tarjota!

            moottorin kierrokset on tuolla automaattilaatikolla todella alhaiset ja eipä sitä lämmintä oikein meinaa riittää kun koneelle. asiaan auttaa se että ajaa joko pakkovaihteilla ja hieman korkeimmilla kierroksilla tai sitten piiskapumppu..

            yksi idea tuossa oli vaihtaa tiuhempi perä? siis ei tietty lämpötilan takia vaan että saisi "normaaliajossa" mukavammalle alueelle noi kierrokset..
            eli jos jollain ylimääräisiä periä mitkä kävisi ko. laitteeseen niin hihkasua !
            www.powerbikes.info


            520IA Touring

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎