Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjureiden vaihto M20B25 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    Ohjureiden vaihto M20B25 koneeseen

    Auto oli seissyt noin 4 vuotta ennen kuin tuli takaisin ajoon, tuona aikana oli ohjurit päässeet kuivahtamaan / hapertumaan ja nyt pirssi savuttaa kuin höyryveturi.
    :?
    Kysymys kuuluukin, onko muuta tapaa vaihtaa ohjureita kuin irroittamalla kansi ja tehdä työ ns. pitkä kaavan mukaan ? Korviini on kantautunut huhuja jostain paineilma tms työkalusta jolla ohjureiden vaihto voidaan tehdä irroittamatta kantta, onko kenelläkään tarkempaa tietoa asiasta ? Mikähän laite on kyseessä jos em. ei ole pelkkä urbaani legenda ja mistä ko. laitteen voi löytää ? :shock:
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW
  • Jubu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 937
    • Kuusankoski

    #2
    Re: Ohjureiden vaihto M20B25 koneeseen

    Originally posted by Heguli
    Auto oli seissyt noin 4 vuotta ennen kuin tuli takaisin ajoon, tuona aikana oli ohjurit päässeet kuivahtamaan / hapertumaan ja nyt pirssi savuttaa kuin höyryveturi.
    :?
    Kysymys kuuluukin, onko muuta tapaa vaihtaa ohjureita kuin irroittamalla kansi ja tehdä työ ns. pitkä kaavan mukaan ? Korviini on kantautunut huhuja jostain paineilma tms työkalusta jolla ohjureiden vaihto voidaan tehdä irroittamatta kantta, onko kenelläkään tarkempaa tietoa asiasta ? Mikähän laite on kyseessä jos em. ei ole pelkkä urbaani legenda ja mistä ko. laitteen voi löytää ? :shock:
    toppia toppia , nyt heittään termit vähän häränpyllyä.

    ohjurit ei hapristu

    ohjurinKumit (ventiilivarren kumit ) , ovat kumia , jotka luonnollisesti kuivahtaa / hapertuu.

    ohjurinkumien vaihto , vaatii venttiilikoneistopurun , jousineen kaikkineen . onnistuu kantta irroittamatta.

    ohjureidenvaihto taasen , kansi irti + koneistamoon , ohjureiden vaihto mielestäni tarvii m20 koneessakin kannen kuumentamisen. ( uuni tms )

    Comment

    • Rubberduck
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 48

      #3
      Taidat sotkea venttiilin ohjurit ja ohjurin kumit. Ohjureita vaihdettaessa otetaan kansi joka tapauksessa irti ja osiksi...

      Mutta kumien vaihtoon kansi paikoillaan on olemassa pari "kikka-kakkosta". Koska jouset on purettava tieltä pois, pitää venttilille keksiä kiilojen irroituksen ajaksi vastavoima sylinterin puolelta. Vastavoima voidaan tehdä paineilmalla (vanha sytytystulppa puretaan ja sen läpi painetaan paineilmaa pyttyyn venttiilien kiinni ollessa) tai työnnetään tulpan reiästä männän päälle ohutta narua männän ollessa alhaalla. Sitten pyöritetään kampiakselia kunnes kone "jämähtää" ja painetaan kiilat irti. Kummatkaan konstit eivät ole urbaanilegendoja... :wink:

      Comment

      • Heguli
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 815
        • www.e30m3.fi

        #4
        Juuh, noita ohjurin kumeja tarkoitin :oops: pahoittelen epätarkkuden aiheuttamaa närkästystä :shock:
        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by Heguli
          Juuh, noita ohjurin kumeja tarkoitin :oops: pahoittelen epätarkkuden aiheuttamaa närkästystä :shock:
          nou närkästys :lol: , ei noita kaikkea voi tietää /muistaa , jos kys asioidenkanssa vähemmän "Pelailee" ...

          Comment

          • Heguli
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 815
            • www.e30m3.fi

            #6
            Noh niin, soitin huoltoon ja kyselin asian laitaa ohjurikumien vaihdosta, väittivät että kansi pitää irroittaa koska muuten ei saa nokka-akselia irti?

            Mites on viisammat, mitä tässä nyt pitäisi tehdä ? Ei oikein innosta toi koko kannen irroitus kun muuta vikaa ei ole kuin savutus, koneella kun ajettu vasta 145tkm eikä mitään muuta ongelmaa ole.

            Hinta arvio työlle oli noin 500-600 euroa + hilppeet.... :?
            Die beste fahrt mit hosen an, BMW

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11700
              • Kouvola

              #7
              itellä menossa kanssa auto laittoon samasta syystä eli venttiilivarren kumit on kuivahtanu :(

              ainakin tuolla huollossa sanoivat että kansi otetaan pois...päivän homma ku vaihtaa noi kuulemma!

              toki tuttu bemaristi sano kyllä että oli aikoinaan rakentanu sytytystulpasta jonkuu työkalun noiden vaihtoon eikä tarttenu kantta irrottaa mut ei siitä sitte sen enempää :lol:

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                höh . miksi se nokka pitäisi pois ottaa ??

                niinkuin asia jo kävikin ilmi , niin paineilmalla pysyy venttiilit ojennuksessa , kun yksi sylinteri kerrallaan tekee kumien vaihdot...

                EDIT

                Esko , se tulpasta tehty työkalu , on juurikin se , millä sitä paineilmaa sinne männänpäälle saadaan. korjaamoiltahan luonnollisesti löyty ihan valmis työkalu

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Jubu
                  Esko , se tulpasta tehty työkalu , on juurikin se , millä sitä paineilmaa sinne männänpäälle saadaan. korjaamoiltahan luonnollisesti löyty ihan valmis työkalu
                  Sen voi tehdä itsekkin hätätilanteessa vanhasta sytytystulpasta. :wink:
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #10
                    Olisin tekemässä kansiremppaa 230tkm ajettuun m20b25 koneeseen niin mitä uutta osaa pitäis laittaa siihen ja mitä siitä pitäis tarkistaa?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #11
                      Originally posted by ropo
                      Olisin tekemässä kansiremppaa 230tkm ajettuun m20b25 koneeseen niin mitä uutta osaa pitäis laittaa siihen ja mitä siitä pitäis tarkistaa?
                      Tietääkö kukaan?
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #12
                        Ja jos ei jaksa :sleep: /osaa :shock: kyseistä paineilmaliitintä tulpanreikään kyhatä, voi körötellä esim. Biltemaan ja noutaa sen suoraan hyllystä.
                        Joutuu köyhtymään kokonaista 9,90 egee...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎