Announcement

Collapse
No announcement yet.

osan tunnistus m30b34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    osan tunnistus m30b34

    Eli tietääkökukaan mikä on se osa m30b34 vm.92 imusarjan kyljessä alaosassa öljytikun vieressä oleva ufon näköinen osa johon tulee kaksinapainen liitiin ja sen läpi menee letkut joka tulee vissiin aktiivihiilisuodattimelta ja menee jonnekin imusarjan alle.Ja mikä on kyseisen sydeemin tarkoitus?Kuuluuko ko.ufon ja siitä lähtevän letkun naputtaa?Omassani kiinnitti ihmetystä se naputus jonka huomaa ottamalla kiinni siitä letkusta tai siitä mötistä.Sitä ei kuule mut tuntee käteen.Otin johdot irti niin naputus lakkasi mut kun laitoin takaisin niin alkoi uudestaan.Jotenkin tuntui et kävi tyhjäkäyntiä paremmin kuin
    oli ne johdot irti,eli mikähän mahtaa olla kys.funktion tarkoitus?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Ei mulla kyllä mitään ufoja tuossa omassa ole. Olisko joku päästöluokan muutokseen liittyvä laite, näitähän on ollut vanhemmissa vehkeissä.

    Laitas kuva siitä ufosta.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Kuulostaisi siltä että se nufon kuljettaja haluaisi päästä ulos, jos kerran koputtaa?
      Ei vaiskaan, sähköventtiili mikä päästää välillä bensahöyryjä tankista imusarjaan ja vaihtoehtoisesti aktiivihiilisuotimelle? Veikkauksia molemmat
      ...

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Tarkemmin kyseiseen mötikkään perehtyneenä systeemi menee likimain näin:

        Tankista tulee höyryt putkia pitkin aktiivihiilisuodattimelle, siitä letku venttiilille ja lopuks imusarjaan. Ensimmäisessä 735:ssa putket tankilta aktiivihiilisuodattimelle olivat ruostuneet poikki ja umpeen useammasta kohtaa. Toisessa putket olivat vielä ehjät.. kolmannessa moista vekotinta ei sitten enää olekaan. Ei tuo mitään haitaakaan, mutta jos ne auton alla olevat letkut on rikki.. niin se on sitten jonkin sortin hifistinen aktiivihiilisuodatettu imuvuoto.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Ei mulla kyllä mitään ufoja tuossa omassa ole. Olisko joku päästöluokan muutokseen liittyvä laite, näitähän on ollut vanhemmissa vehkeissä.

          Laitas kuva siitä ufosta.
          Voin yrittää ottaa siitä kuvan kun san kameraan uuden akun.Kyseinen systeemi on tehtaan jäljiltä koska aktiivisuotimessa lukee bmw,aktiivisuotimelta imusarjaan menevässä letkusta on kylläkin ryöstetty ns.kylmäkäyntisäätimelle letku haarakappaleella,joka on nyt kylläkin tukittu.Mietin että miten sen aktiivisuotimen saa helpoiten pois käytöstä?Riittääkö liittimen irroitus säätimestä ja letkun katkaisu ja tukkiminen?Ja metes katsastukset jatkossa kun kerran rek.otteessa on maininta aktiivihiilisuodattimesta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎