318is M42 Nokkien ym. säätö

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vikuonparas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 81
    • Pori

    #1

    318is M42 Nokkien ym. säätö

    Eli miten tossa sää säädettyä nokat, ku nehän on ne säädettävät, mut siis ko kö miten niitten pitäis olla......?!
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 391
    • Jyväskylä

    #2


    Tuolla näyttäs olevan jonkunlaista ohjetta.
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1776
      • kotona

      #3
      tää varmaan on oikea paikka postaukselle...



      5 astetta ennakkoon imunokkaa! tulipahan kokeiltua, ensi tunnelmat: tyhjäkäynti on outo, ei käy oikeen tasaisesti.

      ajoon: kytkintä nostaessa ei meinaa nyykähtää tyhjäkäynnin tuntumassa vaan on oudosti vetoja, peppu tuntumalla vois sanoo että vetoalue ois 2000-5000, vaikee sanoo ylemmillä ku ei o pitoja... motarilla vetäisin 7000 ja kyllä se sinne mukisematta meni

      3500-5000rpm koneen ääni muuttunut! kurnuttelee hieman erilai ku vakio säädöillä kartio suodatin ja joku putki sais ohikulkijat laskemaan alleen

      säädöt on normaaliajo ystävällisemmät, pitää kattoo kesällä josko kokeilis miten ylärekisteriin saadaan vetoja eri säädöillä

      hieman samat tuntumat ku xantia 2,0 16v mutta sitikka ei vedä yhtään 5000rpm jälkeen
      Last edited by mikko; 15-02-2006, 08:18.

      Comment

      • arosuzi
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1197
        • -

        #4
        Originally posted by mikko
        tää varmaan on oikea paikka postaukselle...



        5 astetta ennakkoon imunokkaa! tulipahan kokeiltua, ensi tunnelmat: tyhjäkäynti on outo, ei käy oikeen tasaisesti.

        ajoon: kytkintä nostaessa ei meinaa nyykähtää tyhjäkäynnin tuntumassa vaan on oudosti vetoja, peppu tuntumalla vois sanoo että vetoalue ois 2000-5000, vaikee sanoo ylemmillä ku ei o pitoja... motarilla vetäisin 7000 ja kyllä se sinne mukisematta meni

        3500-5000rpm koneen ääni muuttunut! kurnuttelee hieman erilai ku vakio säädöillä kartio suodatin ja joku putki sais ohikulkijat laskemaan alleen

        säädöt on normaaliajo ystävällisemmät, pitää kattoo kesällä josko kokeilis miten ylärekisteriin saadaan vetoja eri säädöillä

        hieman samat tuntumat ku xantia 2,0 16v mutta sitikka ei vedä yhtään 5000rpm jälkeen
        Onko sulla lastu asennettu, joka nostaa rajotinta? Mitäs sanot, kannattaako tuota nokkaa säätää? (tässä alkoi itseä vähän kismittämään )

        Comment

        • mikko
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1776
          • kotona

          #5
          Originally posted by arosuzi
          Onko sulla lastu asennettu, joka nostaa rajotinta? Mitäs sanot, kannattaako tuota nokkaa säätää? (tässä alkoi itseä vähän kismittämään )
          lastu on, kannattavauudesta en tiä, vetää ainaki alempaa.

          paras ois ku säädättäis dynossa

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1776
            • kotona

            #6
            huohotin hommien ohessa säädin imunokan asteen normaalista myöhäisemmälle, on huomattavasti parempi asetus ku toi minkä aluksi postasin.

            tyhjäkäynti on tasainen ja yläkierroksilla TAPAHTUU!
            toi 5 astetta ennakkoon ei oikeestaa vedä 5500rpm jälkeen.
            aste myöhäsellä niin ehkä 3000rpm asti tuntuis vähemmän vääntöä mutta
            AI ETTÄ kiertää makeasti 4000-7000rpm!!

            AUUU!! kesäkumi kelejä ja kaahausta odotellessa

            Comment

            Working...
            X