Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikkoa etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarppaFIN
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 109
    • Fin

    Automaattilaatikkoa etsimässä

    Eli nyt kun tässä alkaa pikkuhiljaa miettimään mitenkä tuota omaa raakiletta rakentaisi eteenpäin, niin tuli seuraavanlainen mieleen;

    Onkohan Bemarilla olemassa E36:seen sopivaa automaattilaatikkoa joka kestäisi 3.0 M3:sen tehot. Mitenkä 5-sarjan laatikoista esim 535:n tai 540:n laatikko mahtaisi sopia tuohon?
    Tuleeko noista automaattiaskeista kuinka paljon lisää painoa kun esim. vertaa 328i/325i askeihin.

    Toinen asia on sitte tuo papruihin saaminen, mutta alan uskoa, että olisi mahdollista, sillä tässä nyt on liikkunut muutamia rakennettuja tuolla koneella eli normaaliin E36 koppaan laitettuja. Saa nyt nähdä miten tuo automaatti menisi läpi...
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Jos olet automaattilaatikkoa laittamassa, olet ihan oikeassa, sen kannattaa olla sama kuin isommissa 5 -sarjalaisissa, jos kokonsa puolesta mahtuu. A5S560 (ZF5HP30) tai A5S440 (ZF5HP24), joissa jälkimmäiset kolme numeroa tarkoittavat väännön kestävyyttä. Ainakin se kestää paremmin.

    E36/M3:ssa (jenkkiversio) tosin alunperin käytetään ZF5HP18:sta (A5S310). Tiedon kaivoin tästä dokumentistä. Mutta monesti jenkkiversiot ovat hieman kesympiä, E36/M3:n kohdalta en tiedä. Mutta ainakin vanhemmissa malleissa (esim. 535 ja 735) se pitää paikkaansa, koska moottorin puristussuhde on matalampi.

    Tarkkaa, täydellistä ja oikeaa tietoa en valitettavasti pysty tarjoamaan.

    t: Timo

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jos 530D/+500Nm:n laatikko menee muuten, niin kestää taatusti. Näitä on parikappaletta Suomessa myynnissäkin. Yksi Tampereella ja yksi Porissa.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #4
        Ainut homma on sähkösenohjauksen toteutus noihin jos sen boksi keskustelee ohjausyksikön kanssa..taitaa kannattaa selvittää ennen tuommosen asennusta...jo 80 luvulla noi sähkösesti ohjatut laatikot sai infoo motronic ykkösestä..
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • JarppaFIN
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 109
          • Fin

          #5
          Juuri tätä keskustelua laatikon ja muun elektroniikan kesken pelkään, ettei saa sovitettua kunnolla koskaan yhteen.. ei niitä M-koneita ole tomaatteja varten tehty.. voipi olla liian iso urakka aloittaa selvitettäväksi, kun ottaa vielä huomioon muut paperisotkut leimaan saamisen kanssa... huoh.. sellainen vaan olisi niin kiva. :(

          Comment

          • JarppaFIN
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 109
            • Fin

            #6
            Juuri tätä keskustelua laatikon ja muun elektroniikan kesken pelkään, ettei saa sovitettua kunnolla koskaan yhteen.. ei niitä M-koneita ole tomaatteja varten tehty.. voipi olla liian iso urakka aloittaa selvitettäväksi, kun ottaa vielä huomioon muut paperisotkut leimaan saamisen kanssa... huoh.. sellainen vaan olisi niin kiva. :(

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎