Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 sähköisen ryypyn toiminta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvela
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 24

M40 sähköisen ryypyn toiminta?

Mikähän mahtaa olla, kun kylmälläkään ilmalla (-10) ei koneen kierrokset nouse yhtään tyhjäkäynnillä siitä, kuin mitä ne lämpöisenä ovat? Löysin haulla yhden keskustelun, mutta en nyt ymmärtänyt että missä vika tarkalleen on? Ja missä nuo kierrokset täytyisi olla kylmällä koneella? Koneena toimii M40B16.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

Miksi niiden kierrosten pitäisi nousta? Seosta rikastetaan sopivasti että kone käy, ei sitä ole mitään tarvetta huudattaa kylmänä.

t.Ville

Comment

• Latvela
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 24

Eikö kierrosten kuulu nousta? Itse olen näin ymmärtänyt, että kierrosten täytyisi nousta kylmällä koneella, ettei kone hyydy niin helposti liikkeelle lähdöissä. Eihän 1200-1500rpm ole huudattamista?

Comment

• Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

Ei se mihinkään hyydy kun painaa kaasua :think

M40 koneessa on systeemi jolla tyhjäkäyntikierrokset pyritään pitämään vakiona, pieni sähkömoottori ohjaa ilmaa kaasuläpän ohi tyhjäkäynnillä. Kylmällä koneella se läppä aukeaa eri määrän kuin lämpimällä, mutta sehän se idea juuri onkin.

Lisärikastusta kone saa sitten koneen lämpöanturin mukaan.

Onko ongelma että kierrokset eivät nouse, vai se, että nyt se hyytyy kun yrittää liikkeelle?

t.Ville

Comment

• Latvela
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 24

Ongelma ei ole mikään hyytyminen eikä muukaan, ihmettelin vain eikö kierroksien pidä nousta. Mutta nyt sekin sitten selvisi. Kiitoksia paljon avusta, olen vain aloittelija.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎