onkohan kellään tietoo mitä sanoo tuo m40 koneen motronic jos tyrkkää dumpin kiinni??ja oon kuuluut ettei pienillä paineilla olevaan (tossa 0,5bar) kannata laittaa dumppia mutta mulla ois kyllä säädettävä koska eikös paineputkessa oo silloin kun kaasun nostaa ylös niin isompi paine kun tuo 0,5 minkä se dumppi ulos päästää..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316 1.6i turbo koneeseen dumppi??
Collapse
X
-
Ei muuta ku kokeilemaan, se varmaan yskii moottorijarrutuksessa , kun luulee ilmaa koneeseen menevän ja runttaa lisää bensaa. Toisaalta taas moottorijarrutuksessa se katkaisee bensan syötän kaasuläpän asennon ja kierrosten mukaan, joten luulisi sen toimivan ihan hyvin!
Laitas lisäinfoa autostas ku alko kiinnostamaan miten tollanen m40 kone reagoi ahtimesta? Itellä oli eatoni kiinni mut kempiakselin stefan räjähdettyä nakkasin eatonin varastoon......
-
-
Originally posted by reddewil View PostEi muuta ku kokeilemaan, se varmaan yskii moottorijarrutuksessa , kun luulee ilmaa koneeseen menevän ja runttaa lisää bensaa. Toisaalta taas moottorijarrutuksessa se katkaisee bensan syötän kaasuläpän asennon ja kierrosten mukaan, joten luulisi sen toimivan ihan hyvin!
Laitas lisäinfoa autostas ku alko kiinnostamaan miten tollanen m40 kone reagoi ahtimesta? Itellä oli eatoni kiinni mut kempiakselin stefan räjähdettyä nakkasin eatonin varastoon...
Comment
-
-
Itellä on tollanen 1,8 m40 turbotettuna. Ainoastaa elringin kynsitiiviste vaihdettu, muuten vakio. Suuttimet on aivan liian pienet 188cc.. Lisäksi bensanpaineensäädin ei taida olla tarpeeksi kertova, kun tuntuu, että menee heti ahdoilla laihalle. On ku diesel, 4500 rundii ja laihalle menee. Jos ruuvaa bensanpaineet tappiin, niin toimii jotenkuten 0,4 ahdoilla, mutta alhaalla röpöttää ja kylmänä hukkuu gasoon. Pitää virittää vielä pari ahtojen mukaan toimivaa lisäsuutinta, jos pääsis vaikka yli 140 hepan
Kyllä siinä kuitenkin vääntöä on sen verran, että pystyy kakosella ja kolmosella driftaa, vaikka ei pysty kierrättää (tämä siis 185 talvigummeilla, kesägumsseilla ei sudi..). Ahdinhan on 03/04 hybridi, siipien kokoa en tähän hätään muista, mutta heräilee kunnolla siinä 2500 jälkeen.
Vakiokytkin ei tainnu tykkää kun kaveri oli käyny leikkii. Oli keränny tuvan täyteen porukkaa ja driftailee. Kykästä oli jäljellä vain kassillinen pölyä, vauhtipyörän kontaktipinta sulanu ja hammaskehä irti. Vaihdoin tilalle sintterin ja uuden vauhtipyörän. Ykkönen lähti vain autoa liikuttamalla pois, ja kakkosen synkat täysin paskana. Päivän ajoin tolla laatikolla ja nyt toimii enää ykkönen
Lainaa siis autoasi kaverille, joka ei osaa käyttää sitä. Ilomielin taas laatikko irti.E46 320dAT -02
Comment
-
-
Originally posted by Tonppa1 View PostItellä on tollanen 1,8 m40 turbotettuna. Ainoastaa elringin kynsitiiviste vaihdettu, muuten vakio. Suuttimet on aivan liian pienet 188cc.. Lisäksi bensanpaineensäädin ei taida olla tarpeeksi kertova, kun tuntuu, että menee heti ahdoilla laihalle. On ku diesel, 4500 rundii ja laihalle menee. Jos ruuvaa bensanpaineet tappiin, niin toimii jotenkuten 0,4 ahdoilla, mutta alhaalla röpöttää ja kylmänä hukkuu gasoon. Pitää virittää vielä pari ahtojen mukaan toimivaa lisäsuutinta, jos pääsis vaikka yli 140 hepan
.
Laita isommat suuttimet sinne suosiolla ja kunnollinen kertovabensanpaineensäädin..se tais olla se malpass...tai jotain tohon suuntaa.
Alkuperäinen kysymys olis musta jotenkin sekava. Haettiin kuitenkin sitä vissiin että meneekö motronic sekaisin jos on dumppi, kuitenkin se motronic kannattaa ohjemoida uudelleen jos joka päiväiseen käyttöön ajattelit. Mitä sillä dumpilla haet...sitä kivaa ja hienoa sihahdusta? Vai oikein hyötyä ettei kaasuläpän sulkeuduttua painepulssi käänny läpästä takaisin turbolle päin ja näin ollen iskeydy siipiin...mä en huolehtisi vielä moisesta 0.5bar tai alle ahdoilla. Sulla on kuitenkin vissiin siellä by-bass venttiili niin ohjaa se "hukka" paine takisin sinne imu puolelle.- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
Comment
-
-
Nii-joo unohtu se alkuperäinen kysymys ja vastaus.
Mulla oli hetken sellanen Boschin muovi bypassi, mutta otin sen pois, koska ei siitä noin pienillä paineilla oo mitään hyötyä, yksi vikaantuva osa vaan lisää. Kokeilin myös perus dumpilla, mutta en saanu siitä muuta irti ku sen "huoh" äänen, eli ilman dumppia/ bypassia ajelen tällä hetkellä. Kumpikaan ei mun mielestä vaikuttanu moottorin toimintaa millään tavalla, paitsi että dumppi imi aluksi tyhjäkäynnillä ilmaa ja huononsi tyhjäkäyntiä.
Eipä tuo ahtimen laakerointi tykkää edes kyttyrää, eikä kuulu ees sakkausta. Sit kun meen lähemmäs kiloa, niin sit virittelen dumpin takasE46 320dAT -02
Comment
-
Comment