Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannentiiviste kypsä? (kuvia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epsen
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 39

    Kannentiiviste kypsä? (kuvia)

    Terve,

    nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että kannentiiviste on kypsynyt. Auto on BMW 523iA -96. Kilometrejä on mittarissa 210t.

    Oheiset kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Keltaista mömmöä korkissa ja vuotoa pakosarjojen päälle. Jäähdytysnesteen pinta on laskenut alhaiseksi.





    Onko vinkkejä miten asiassa kannattaisi edetä? Missä työ kannattaisi teettää Tampereella? Mitä vaihto suunnilleen tulee maksamaan?

    Olisin erittäin kiitollinen mielipiteistä ja vastauksista.

    Epsen
  • Jarde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 446
    • Oulu

    #2
    Oisko kuitenkin huohotin päässyt tukkeutumaan/jäätymään, koska työ öljyhän näyttäis tulleen venttiilikopantiivisteen välistä? :think
    E46 320d sedan vm-02
    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

    Comment

    • Epsen
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 39

      #3
      Originally posted by Jarde View Post
      Oisko kuitenkin huohotin päässyt tukkeutumaan/jäätymään, koska työ öljyhän näyttäis tulleen venttiilikopantiivisteen välistä? :think
      Vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Auto seisoi noin 10 päivää ennen tämän iltaista ajoa ja pakkasta lähteissä oli 18 astetta. Auto oli tätä ennen lämmityksessä reilun tunnin.

      Miten tämän huohottimen tukkeutumisen/jäätymisen voisi todeta?

      Comment

      • jMh
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 167
        • Napapiirin tuntumassa...

        #4
        Tuolla mäskimäärällä mitä korkissa/kopassa on, niin varmasti huohotinputket ovat tukossa ja pukannut öljyt venttiilikopan alta. Tarkista nyt ensin tuo huohotusjärjestelmä ja venttiilikopan tiivisteet ennenkuin alat kantta punomaan irti.
        Irroita nyt vaikka ensimmäiseksi ventiilikopan etupäästä imusarjan alle lähtevä putki, ja katso kuinka tukossa se on.
        Tästä on ollu hiljattain juttua foorumilla, kannattaa etsiä ja lukea.
        E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
        Ex: E39 528i Touring 1997

        Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

        Comment

        • RMB
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 222
          • Rovaniemi

          #5
          Katsoppa öljytikusta, että minkälaista/väristä öljyä siellä on. Siis ota siitä tikusta vaikka sormien väliin sitä öljyä. Jos öljypohjassa oleva öljy on myös tuollaista keltaista/harmaata niin voi epäillä kannentiivistettä, mutta jos on aivan normaalin väristä niin silloin sinulla on mennyt todennäköisesti huohotinletku tukkoon ja kone on sylkäissyt venttiilikopan välistä öljyt pihalle. Tuo korkissa oleva keltainen öljyn ja veden sekoitus voi johtua siitä että olet ajanut paljon lyhyttä ajoa tai moottori ei ole päässyt lämpeämään kunnolla joten vesi kondensoituu öljyn sekaan ja kerääntyy korkkiin.
          http://tomracing.suntuubi.com/

          http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

          Comment

          • Jarde
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 446
            • Oulu

            #6
            Tässä olis juttua vastaavasta tapauksesta, jos et vielä ole lukenut.
            E46 320d sedan vm-02
            museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

            Comment

            • Epsen
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 39

              #7
              Originally posted by jMh View Post
              Tuolla mäskimäärällä mitä korkissa/kopassa on, niin varmasti huohotinputket ovat tukossa ja pukannut öljyt venttiilikopan alta. Tarkista nyt ensin tuo huohotusjärjestelmä ja venttiilikopan tiivisteet ennenkuin alat kantta punomaan irti.
              Irroita nyt vaikka ensimmäiseksi ventiilikopan etupäästä imusarjan alle lähtevä putki, ja katso kuinka tukossa se on.
              Tästä on ollu hiljattain juttua foorumilla, kannattaa etsiä ja lukea.
              Lueskelinkin tuota Jarden laittamaa linkkiä tuossa ja totisesti tämä selitys vaikuttaa ilmeiseltä. Kuten RMB mainitsi, autolla on ajettu juuri tuollaista pätkäajoa töihin ja takaisin, perheen toisella autolla (farmari) on ajettu pidemmät reissut. Oljytikun öljy vaikutti ihan normaalilta sen mitä siitä näin.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Tuo pakosarjan päälle kuseminen on "ominaisuus". Painetta koneessa tai kovettnut tiiviste. Korkissa oleva keltainen vedensekainen vaahto on seuraus pätkäajosta. piste.
                ...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Älä herran tähden lähde mitään kansia repimään irti, kun vuoto on ihan selvästi ollut venttiilikopan tiivisteessä. Syy on ollut 99%:n varmuudella tukkeutuneessa huohotinputkessa.

                  Comment

                  • dimo
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 150
                    • haapavesi

                    #10
                    Mulla oli tukkeutunut kans viime talvena auto seisoi kun kortti otti ja lähti ja 1.5kk päästä käyntiin ja teki saman kun toi autos sit revittiin kansi irti ja aivan turhaan... koe ponnistettiin ja mittailtiin ja TURHAAN ...
                    no sit koneistettiin kansi virittäjä ässällä ja auto on 535i vm90
                    sigpic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎