Jäähdytys nestettä paisunta säiliön ylärajaan asti,ja jos se on ollut tyhjänä ,kaada paisuntasäiliö täyteen,käynnistä moottori,jätä paisuntasäiliön korkki auki,anna moottorin käydä että neste kiertää moottorissa ja mielellään niin lämpimänä että termari on auki.Sitten siinä varmastikin on erillisiä ilmausruuveja joista allekirjoittaneella ei ole kokemusta koska en ole koskaan tuommoista mallia tutkinut,ne pitäisi kuitenkin avata että ilma pääsisi pois järjestelmästä.
Kun mielestäsi järjestelmä on ilmattu ei muutakuin korkki kiinni ja kannattaa vähän aikaa seurailla nestepinnan tasoa.
MUISTA ILMATESSASI ETTEI NESTEPINNAN TASO SAA LASKEA ALLE ALARAJAN :!:
Öljyä menee luonnollisesti mittatikun ylärajaan asti.
Kun vanhat öljyt on laskettu astiaan jatkokäsittelyä varten(EI MAAHAN KAATAMISTA VARTEN :!: ) ja suodatin vaihdettu,tarkistat että pohjaproppu ja suodatin on varmasti kiinni,suodatin kiristetään käsineen (EI AVAIMELLA :!: )
Aukaiset venttiilikopan päällä näkyvän korkin ja rupeat kaatamaan oikeaa öljyä varovasti reiästä sisään.3 litraa pitäisi mennä heittämällä tuohonkin koneeseen,jonka jälkeen poltat vaikka tupakin tai hiplaat emäntäsi nännejä ja odotat että öljyt valuvat öljypohjaan jonka jälkeen suoritat tarkistus mittauksen öljytikulla.Arvioit lisäyksen määrän ihan itse tai kavereiden kanssa.Kun koneessa on mielestäsi sopiva määrä öljyä,suljet korkin,poistat työkalut konehuoneesta ja koekäytät auton.
KONETTA TULEE KÄYNNISTELLÄ USEASTI LYHYITÄ AIKOJA JOTTA ÖLJY LÄHTISI KIERTÄMÄÄN/ETTEI KONE KÄY KUIVANA :!:
Suoraan laakista ei siis tule käynnistää konetta.
Vaihdelaatikon öljyt poistetaan laatikon alla oleva pultti poistamalla,pultti on YLEENSÄ suht isokokoinen erottuakseen,tarkemmin tietävät kertokoot avainkoon.
Laatikon öljyt taas lisätään suunnilleen samankokoisesta pultin reiästä,pultti tulee luonnollisesti poistaa ensin toimenpidettä.Pultti on 90 asteen kulmassa öljyn poistoreikä pulttiin nähden.Tarkemmin tietävät kertokoot tarkan sijainnin.Muistithan sulkea poistoreiän pultin?
Öljyä lisätään täyttöreikään "spruutalla" niin kauan kunnes sitä rupeaa valumaan sille valkoiselle paidalle joka on haalareiden alla.
Toimenpiteen jälkeen kierrät täyttöreiän pultin kiinni.
Lopuksi varmistat että kaikki käsittelemäsi pultit+mutterit+sepalus on kiinni :!:
Ja ei muutakuin HARASOO :!:
Comment