m20b20 Tyhjäkäynti ongelma ratkaistu vika:lisäilmaluistin
Elikkä mikä ihme tuo on? Lisäilmaluistin vai? ja autohan oli m20b20 ja vm 86. Ja jos joltain löytyy ehjä niin voisin ostaa pois ja kokeilla että onko tuo sökö?
T:markku
Juu oli siitä isompi kuva mutta ei mahtunu nii joutu pienentää. Tuo on siinä haitari kumin päällä ja siihen tulee jarrutehostajalta letku ja jatkaa kaks letkua toinen imusarjaa ja toinen siihen kaasuläpän viereen. Eli etsin nyt sitä ns lisäilman luistinta tuo ei ole se??
löytyykö tuosta se luistin ja näkee missä tuo toinenki on paremmin
vaikuttas takaiskuventiililtä, imusarjalta tulee paine, joka menee tehostajaan ja siinä välillä on toi takaiskuventiili jottei se paine pääse takaisinpäin imusarjaan.
eli jarrujen toiminnan kannalta aika kätevä vekotin
Sehän se on sain käyttöautolta kyllä ton kuvan mutten selitystä osille. Kiitos. ja nyt etsin vielä sen perkel*** lisäilmaluistimen tuosta.- Onkos tuo nr 1 se luistin?????
Sehän se on sain käyttöautolta kyllä ton kuvan mutten selitystä osille. Kiitos. ja nyt etsin vielä sen perkel*** lisäilmaluistimen tuosta.-
Lisäilmaluisti löytyy imusarjan alta, koneen oikealta puolelta edestä päin katsottuna. Sellainen pitkulainen rautamötikkä, johon menee muistaakseni kolme letkua. Pituus noin 15 cm. Seuraavasta kuvasta osa numero 11.
Sehän se on sain käyttöautolta kyllä ton kuvan mutten selitystä osille. Kiitos. ja nyt etsin vielä sen perkel*** lisäilmaluistimen tuosta.- Onkos tuo nr 1 se luistin?????
Se on siellä imusarjan alla, n.12cm alumiinen pyöreä n.2cm halkaisijaltaan oleva patukka. Josta lähtee neljä letkua.
edit:Joku ehtikin ensin...näitä on vissiin uudempaa ja vanhempaa mallia...
- Muutamia riisejä
- Muutamia saksalaisia
- Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
- Ex E30 320i -84
joo mä en nyt tiedä kumpaa toi on mutta haitari letkkuun tulee vain yksi osa kiinni --> vanhempi??
noh kuitenkin vissiin siellä olla on sellanen härpätin johon tulee myös kaksi piuhaa?? ja neljä tai kolme letkua. noh kiitos näistä tutkin asiaa kun saan talliin auton. ulkona vain 22 astetta pakkasta.
mitä toi auto sit tekee kun epäilet lisäilma luistia???????
saat hyvin testattua sen kun otat irti ja lämmität sitä kuumailmapuhaltimella tai kuumallavedellä niin pitäisi ilma puolella mennä reikä tukkoon ja jos se on sähkö toiminen niin syötät 12v niin pitäisi mennä reikä tukkoon. (sähköinen jos vaihdettu uudemman malliseen.)
jos rikki niin kylmänä ei käy tai kuumana huutaa kierrokset.
eli tyhjäkäynti kireeokset ovat vaan vieläkin vähän turhan korkeat about 900-950rpm. Rupee vaan oleen vaihtoehdot vähissä. Välillä seilaa yli 1200rpm...
Unohtu laittaa että nyt toimii. Lisäilmaluistin oli paskana. oli korvattu jollain boschin sähkö härpäkkeellä mutta nyt siihen on se alkuperäinen vedellä säätyvä malli.
Comment