Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds (m51d25) nostelee lämpöjä ! !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nakaka
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 31
    • hki

    525tds (m51d25) nostelee lämpöjä ! !

    Miten porukoilla haljenneet kannet oireilleet?
    Tasaisessa 80km/h vauhdissa noin kerran 10min nostaa lämpöä keskiviivasta seuraavaan pykälään, sisäpuhallinta huudattamalla tiputtaa taas keskiviivalle.
    vois tietysti olla termarin vaihto ensin paikallaan
  • kosmik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 167
    • Tampere

    #2
    Kokeilet josko on ylävesiletku kuuma ja alavesiletku kylmä. Siitä voi sitten päätellä, että vesi ei kierrä. Termari kannattaa ensin vaihtaa, kun on halpa homma. Vesipumppua voinee epäillä sen jälkeen?

    Mulla meni termari tosta kesällä. Kun pisti puhalluksen kuumalle, niin lämmöt pysyi juuri ja juuri kurissa niin, että pääsi pari kilometria ajamaan kotipihaan.

    Kannen oireiluista en osaa sanoa, kun ei onneksi ole kokemusta.
    ---------------
    e39 528iA
    ex: e36 325TDS

    Comment

    • Nakaka
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 31
      • hki

      #3
      Kiitos neuvosta, en kerennyt edes lukemaan vastausta ennenkuin huitasin vesipumpun ja termarin irti samalla kun vaihdoin öljyt ja apusimpukan helan ja etukoiranluut.
      Vesipumpun muovinen ropelli oli katkennut ja jotenkin ihmeen kaupalla onnistui kuitenkin vettä jotenkin liikuttamaan, tai sitten koko järjestelmä oli sähköisen pumpun varassa
      Noh, huomenna uutta pumppua ja termaria sisään.

      Miten, onko originaali muuttunut muovikäikäleestä metalliseksi vai mikä on toi muutos varaosanumerossa?
      http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=35
      ?

      edellinen omistaja oli ilmeisesti luullut kansiviaksi ja sahannut termarista romut irti, pelkkä kehä ja o-rengas jäljellä..
      Siitä termarista samantien välähti tapahtumaketju päähän ja rupesin vesipumppua ruuvaamaan.
      Toivottavasti ei vuositolkulla olla ajeltu sähköpumpun varassa..
      Noh, huomenna lisää.

      Comment

      • bemuristi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 32

        #4
        Se on muuttunut metalliseksi, juuri tuon kestämisen takia. Jos sulla ei ole nyt termaria, niin laita se ihmeessä, jäähdytys koneelle ei toimi OIKEIN ilman termaria.

        Comment

        • jpeltoma
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 600
          • pirkanmaa

          #5
          Tarvikepumput on edelleen aika usein muovisiipisiä. KL:stä saa metallisiipistä kun sitä erikseen vaatii. Heilläkin on välillä se loppu. Älä vaan osta sitten Motonetistä mitään. Mulla kesti heidän vesipumppu vuoden, ja termostaatit 2 kpl puolivuotta. Ovat jotain ranskalaista roskaa.
          __________________________________________________ ________________________
          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

          Comment

          • Nakaka
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 31
            • hki

            #6
            Termari on metroautosta, vesipumppu on tarvikepaska, pitää jossainvaiheessa apulaitehihnan kiristimen rulla uusia niin samaan syssyyn laittaa orkkis rautasiipisen vesipumpun.

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              ihan voi olla flektin visko aikansa elänyt. itselläni on ollut 2:ssa bmw:ssä näin.

              tarkista nyt onko öljyt ja vedet sekaisin. sitten kannattaa kokeilla sekä kylmällä että lämpimällä koneella että tuleeko paisuntasäiliöstä pakokaasua, lämpimällä koneella sieltä tulee varmasti höyryä mutta ihan pakokaasua. ja sitten että jos siellä ihan selvästi kelluun nokea niin sekin voi olla vielä yksi merkki.

              mutta vielä voi olla kansipahvikin näiden syynä, mutta tds:n kansipahvi on oikeasti sitten todella kestävä, ja huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä on kansi hajalla kuin tiiviste rikki. jos ei muuta niin koeponnistamalla se selviää
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Nakaka
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 31
                • hki

                #8
                Nyt on mosa nipussa ja täyskaasutyyppejä hienosti kesti ilman pienintäkään höyryn muodostusta, lähinnä pienenpieni nokipilvi ajoittain vilahti.
                vesipumpusta oli tosiaan muoviropelli pettänyt.
                nyt pitäisi sitten alkaa askartelemaan pakoputkistoa niin saisi rouskuttimen leimalle ja ajoon.

                Ei olleet vedet öljyissä tai toisinpäin, ahtimen imupuolella siivissä pikkuvekkejä, joskus imupuolelta imaissut jonkun oravan sisään, välykset ihmeen tiukat jos on alkuperäinen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎