Noniin, (Autona e36 325i -91)
Nysse myrkyn lykkäs
Elikkä laatikko vittuilee ja heittää nilkutusmoodia päälle.
Kylmänä toimii jokseenkin ok, kolmoselle menossa tuntuu olevan snadia ongelmaa, luistattaa hetken, lämmetessään enemmän.
Lämpimänä sitten heittää tosiaan pakkokolmosen päälle nilkutuksen kera, mutta kuitenkin pykältää kauniisti neloselle jos hiukankin kaasua antaa.
Nelosella kestää hienosti JOS pitää kaasun täsmälleen samalla kohdalla, heilautat vähänkin niin tiputtaa kolmoselle ja nytkyttää kolmosen&nelosen väliä kunnes polkaset kaasua.
Sitten, kun ajat tuolla nelosella tasasta, sanotaan 120km/h, alkaa tovin kuluttua, lämpimänä siis kiekkimittari pyöriä ihan omiaan, menee tuonne 5000-6000rpm tietämille heilumaan, kulutusmittari seuraa sitä mukaa perässä.
Taustatietona että autoon on vaihdettu laatikko melkolailla tasan vuosi sitten peruskorjattuun entisen mentyä täysin hiluiksi, turbiini kuitenkin jätettiin vanha, vaihtopajan todetessa se ehjäksi. Toki turbiini pestiin ja noin poispäin, tai ainakin näin kerrottiin. Laatikko toimi tuon vuoden hienosti kunnes nyt alkoi tulemaan tuollaista.
Vikakoodit lukaisin itse tuossa muutamaan otteeseen omalla kaapelilla, ja vikaa ei löytänyt laatikosta, pitäisikö sen edes tunnistaa sitä, sitä en osaa sanoa. DME:stä jokatapauksessa löysi vian joka viittasi moottorin ohjaukseen, muistin että entinen omistaja kertoili autossa olevan teholastun, jotenka kaivoin vanhan alkup. lastun ja heitin kiinni. Kone kävi ainakin huomattavasti nätimmin mutta laatikonvika tuli silti hetken ajon jälkeen ja kierroslukumittari toimii mielestäni hitaasti, eli aivan kuin jätättäisi.
Samoten huomasin sen, että kun laatikko pelaa, ja löysäät kaasun niin kulutusmittari ei menekkään näyttämään nollaa vaan jää hengailemaan tuohon 6l/100km kohdille.
Missäs siis vika voisi piillä? Mielessä kävi että tuossa turbiinissa olisi vika mutta, miten hitto se muka välillä toimii hienosti? Ei oikeen jummarra.
Eniten epäilen itse sitä että vaihteisto saa nyt jostain syystä jostain väärää tietoa ja sekoaa siitä..Edellisen päättelen siitä kun tuo kiekkimittari tekee noita omiaan. Onko tuossa laatikossa ulkopuolella jotain anturia tms. joka katselee mikä pykälä siellä on silmässä, jos vaikka sen liitin olisi huonona tms..?
Mainittakoon se että nopeusmittari pelaa ok, eli se ei pompi tai kiiku minnekkään. Myöskään ajotietokone ei kertoile mitään transprogrammista tai mistään kun nilkutus menee päälle, se on aivan kuin välillä nilkuttaisi ja välillä pelaa. Myöskin töksäyttää sen kolmosen todella ilkeästi päälle joten en pahemmin uskalla autolla ajellakkaan.
Mietin tässä jo öljyjen vaihtoa laatikkoon mutta siitäkään ei tuntunut haulla löytyvän järkevää infoa, joten jos joku voisi kertoa TARKASTI miten tuo tehdään niin voisi sitten opastaa huoltomiestä/itseä. Eli pitääkö olla käynnissä, paljonko laitetaan jne..Ja missä on lätkä mitä laitetaan jne jne..
Melko pitkä tarinahan tuosta tuli, mutta ei pitäisi ainakaan infoa puuttua. Ehdotuksia peliin ja katotaan onko apua.
Ratkaisijalle voin vaikka pullakaffet tarjota Lohjalla tai jossain miitissä jos sinne selvitään
Nysse myrkyn lykkäs
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kylmänä toimii jokseenkin ok, kolmoselle menossa tuntuu olevan snadia ongelmaa, luistattaa hetken, lämmetessään enemmän.
Lämpimänä sitten heittää tosiaan pakkokolmosen päälle nilkutuksen kera, mutta kuitenkin pykältää kauniisti neloselle jos hiukankin kaasua antaa.
Nelosella kestää hienosti JOS pitää kaasun täsmälleen samalla kohdalla, heilautat vähänkin niin tiputtaa kolmoselle ja nytkyttää kolmosen&nelosen väliä kunnes polkaset kaasua.
Sitten, kun ajat tuolla nelosella tasasta, sanotaan 120km/h, alkaa tovin kuluttua, lämpimänä siis kiekkimittari pyöriä ihan omiaan, menee tuonne 5000-6000rpm tietämille heilumaan, kulutusmittari seuraa sitä mukaa perässä.
Taustatietona että autoon on vaihdettu laatikko melkolailla tasan vuosi sitten peruskorjattuun entisen mentyä täysin hiluiksi, turbiini kuitenkin jätettiin vanha, vaihtopajan todetessa se ehjäksi. Toki turbiini pestiin ja noin poispäin, tai ainakin näin kerrottiin. Laatikko toimi tuon vuoden hienosti kunnes nyt alkoi tulemaan tuollaista.
Vikakoodit lukaisin itse tuossa muutamaan otteeseen omalla kaapelilla, ja vikaa ei löytänyt laatikosta, pitäisikö sen edes tunnistaa sitä, sitä en osaa sanoa. DME:stä jokatapauksessa löysi vian joka viittasi moottorin ohjaukseen, muistin että entinen omistaja kertoili autossa olevan teholastun, jotenka kaivoin vanhan alkup. lastun ja heitin kiinni. Kone kävi ainakin huomattavasti nätimmin mutta laatikonvika tuli silti hetken ajon jälkeen ja kierroslukumittari toimii mielestäni hitaasti, eli aivan kuin jätättäisi.
Samoten huomasin sen, että kun laatikko pelaa, ja löysäät kaasun niin kulutusmittari ei menekkään näyttämään nollaa vaan jää hengailemaan tuohon 6l/100km kohdille.
Missäs siis vika voisi piillä? Mielessä kävi että tuossa turbiinissa olisi vika mutta, miten hitto se muka välillä toimii hienosti? Ei oikeen jummarra.
Eniten epäilen itse sitä että vaihteisto saa nyt jostain syystä jostain väärää tietoa ja sekoaa siitä..Edellisen päättelen siitä kun tuo kiekkimittari tekee noita omiaan. Onko tuossa laatikossa ulkopuolella jotain anturia tms. joka katselee mikä pykälä siellä on silmässä, jos vaikka sen liitin olisi huonona tms..?
Mainittakoon se että nopeusmittari pelaa ok, eli se ei pompi tai kiiku minnekkään. Myöskään ajotietokone ei kertoile mitään transprogrammista tai mistään kun nilkutus menee päälle, se on aivan kuin välillä nilkuttaisi ja välillä pelaa. Myöskin töksäyttää sen kolmosen todella ilkeästi päälle joten en pahemmin uskalla autolla ajellakkaan.
Mietin tässä jo öljyjen vaihtoa laatikkoon mutta siitäkään ei tuntunut haulla löytyvän järkevää infoa, joten jos joku voisi kertoa TARKASTI miten tuo tehdään niin voisi sitten opastaa huoltomiestä/itseä. Eli pitääkö olla käynnissä, paljonko laitetaan jne..Ja missä on lätkä mitä laitetaan jne jne..
Melko pitkä tarinahan tuosta tuli, mutta ei pitäisi ainakaan infoa puuttua. Ehdotuksia peliin ja katotaan onko apua.
Ratkaisijalle voin vaikka pullakaffet tarjota Lohjalla tai jossain miitissä jos sinne selvitään
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Comment