Announcement

Collapse
No announcement yet.

jarruihin teräspunosletkut alkuperäisten tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330ciSMG
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 71
    • Kuopio

    jarruihin teräspunosletkut alkuperäisten tilalle?

    onko joku vaihtanut omaansa?
    onko isokin homma vaihtaa? mitä maksaa ja mistä kannattais noita
    teräspunosletkuja kysellä?
    olen samalla vaihtamassa uudet isommat levyt ja jarrupalat...
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by 330ciSMG View Post
    onko joku vaihtanut omaansa?
    onko isokin homma vaihtaa? mitä maksaa ja mistä kannattais noita
    teräspunosletkuja kysellä?
    olen samalla vaihtamassa uudet isommat levyt ja jarrupalat...
    Moi,

    Tilasin jenkeistä bolt-on-sarjan ja olen tyytyväinen.

    Noita myy sakutkin kun vain kuukelittaa menemään.

    Seppo Säästäjä mittailee letkut (Goodridge) itse ja valitsee oikealla (!) nousulla (olikos se BMW vakkarinousu 1 mil tai sit ei) valitut liittimet vaikka täältä http://www.autoracing.fi/ ja pulttaa noi itse kasaan.

    Mikään näistä ei taida olla street legal.

    Punosletkuilla jarrutuntuma kovenee ja täsmentyy aika lailla, jopa niin että välillä liikenteessä vituttaa kun poljinta joutuu jopa painamaan - mutta radalla sitten kiittelee...

    t AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2044
      • Riihimäki

      #3
      Ei ole kyllä mitään perusteita että teräspunosletkuilla tarvittaisiin jarrutukseen enemmän voimaa. Sen sijaan tuntuman täsmentyminen on ainakin perinteisin jarruin olevassa autossa selkeä.

      Joissakin valmiissa letkuissa on vielä muovipinta teräspunoksen päällä. Valitsisin katukäyttöön sellaiset. Myös TÜV-hyväksyntiä voi löytyä joistain, onko sitten hyötyä leimalla - en tiedä.

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Mihin ilmiöön perustuu yleensäkin minkäänlainen tuntuman muutos ? Väittääkö joku, että normiletku esim pullistuisi jarrua painettaessa ja osa paineesta häipyisi sinne...

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Mihin ilmiöön perustuu yleensäkin minkäänlainen tuntuman muutos ? Väittääkö joku, että normiletku esim pullistuisi jarrua painettaessa ja osa paineesta häipyisi sinne...
          Väittää ja 'mopoillessa' eron huomaa paljon selvemmin. Ei sillä tuntumalla tosin ABS-jarrullisessa autossa kovin suurta merkitystä ole normaaliajossa.

          Jarruliittimissä käytetään yleensä tiheänousuista kierrettä mm. paremman tärinänsiedon takia. Millistä nousua on omissa Bemareissa ollut jarruputkien ja -letkujen liittimissä.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            #6
            Nimenomaan kumiletkut pullistuu niin että eron huomaa selvästi normijarruisessa autossa radalla kovaa jarruttaessa. Sen huomaa myös kädellä kokeilemalla letkuja kun kaveri painaa kunnolla poljinta.

            M10x1 kierre on tyypillinen ainakin vanhemmissa.

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              #7
              Ero on niin suuri että vaihdan tai vaihdatan teräspunosletkut jokaiseen autooni joita aion itselläni pitää kauemmin kuin vuoden vaikka ajoni ei urheilullista olekkaan.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by cojama View Post
                Ero on niin suuri että vaihdan tai vaihdatan teräspunosletkut jokaiseen autooni joita aion itselläni pitää kauemmin kuin vuoden vaikka ajoni ei urheilullista olekkaan.
                tätä samaa olen harrastanut fillareihin jo monet vuodet...kannattava sijoitus
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • asvirkku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 514
                  • Bern

                  #9
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Ei ole kyllä mitään perusteita että teräspunosletkuilla tarvittaisiin jarrutukseen enemmän voimaa. Sen sijaan tuntuman täsmentyminen on ainakin perinteisin jarruin olevassa autossa selkeä.

                  Joissakin valmiissa letkuissa on vielä muovipinta teräspunoksen päällä. Valitsisin katukäyttöön sellaiset. Myös TÜV-hyväksyntiä voi löytyä joistain, onko sitten hyötyä leimalla - en tiedä.
                  "Mukavuus"-tuntuman ero tulee mun mielestä siinä, että poljin normiletkuilla vajoaa enemmän, eli on pitempiliikeratainen / helpompi survaista kun lötköttelee menemään. Eli ehkä enemmän kyse reiden asennosta jarruteltaessa. Mutta tämähän on vain mielipide.

                  Noi UUC:n letkut ainakin on muovipinnotteiset. SINISET = +2hv

                  T AV
                  e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎