Announcement

Collapse
No announcement yet.

kopio hukkaportit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuPe
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 14
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Nuo hukkaportit on aina melko perinteistä koneistustekniikka kaikilta osiltaan eli kyllä sen silmälläkin (tai mittailemalla)näkee onko noista mihinkään, kun joku vaan ostaa ensimmäisen ja tutkii sitä tönäri kädessä.

    Kalvon kestosta en sano mitään, mutta valmistustekniikat on tuollaisissa osissa aina samanlaiset ja osat kyllä tulee joltain isoilta valmistajilta, oli kyseessä bilteema tai joku muu. Enpä usko että biltema itse tekee kauheasti tuollaisia ns.lähes standardiosia, kohteissa joissa voi käyttää ns. standardin mukaisia osia.


    Seuraavaksi kun itse tarvitsen porttia, en epäröi ostaa tuota biltema-versiota...
    Samoilla linjoilla... Lisäksi olisi hyvä päästä aukaisemaan porttia sen verran että voi tarkistaa kalvon eheyden.
    Yhden HKS kopion olen nähnyt missä kalvo oli tehtaalla asennettu kieroon eli oli rytyssä. Olisi se varmaan toiminut vähän aikaa mutta hyvin pian olisi kyllä kalvo alkanut vuotamaan... Lisäksi "ventiinin" istukan luulisi olevan kohtuullista olevan edes niin lähelle koneistettu että venttiini liikkuisi takeltelematta.

    Aidot ovat kyllä viimeistelyltään selvästi eri tasoa,mutta jos tietää mitä ostaa niin siitä vaan... Hinta ero niin mahtava että aina kannattaa kokeilla.
    Maserati -02
    Possu 951 2jz projekti

    Comment

    • opa82
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 533
      • Tampere

      #17
      Mitä hieman kuvia katselin, niin kyllä noissa mäntämallisissakin taitaa kalvo löytyä joka erottaa jousen ja imusarjan paineessa olevat tilat.

      Onko mitään tietoa löytyykö Bilteman porteista takuuta? Jos löytyy, niin voisi hakea yhden, purkaa/tarkistaa ja tehdä uudet johtopäätökset.

      Omasta mielestäni vähintään tutustumisen arvoinen juttu.

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by opa82 View Post
        Mitä hieman kuvia katselin, niin kyllä noissa mäntämallisissakin taitaa kalvo löytyä joka erottaa jousen ja imusarjan paineessa olevat tilat.
        No ei ne sitten mitään mäntä malleja ole.
        Jos se bilteman portti on samanlainen kuin tuossa kuvassa minkä aikaisemmin laitoin niin siinä ei ainakaan mitään mäntää ole.
        E24 635csi

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #19
          Kuvasta katsottuna siinä ei ole yhtään eroa. Kaikissa tuotteissa on vähintään yleinen toimivuus-takuu.

          Comment

          • opa82
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 533
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Muumi View Post
            No ei ne sitten mitään mäntä malleja ole.
            Jos se bilteman portti on samanlainen kuin tuossa kuvassa minkä aikaisemmin laitoin niin siinä ei ainakaan mitään mäntää ole.
            Jaa ei ole tuossa kuvassa olevassa hukkaportissa mäntää? Kyllä itse olen aina ollut siinä uskossa että näissä mäntä on ja niitähän myydäänkin 40 -ja 5-millisillä männillä.

            Jos katsot vaikka kuvaa: http://www.kolumbus.fi/janne.pitkanen/hukkaportti.jpg niin mikäs sieltä näkyykään? Samalla periaatteella noiden hks-lopioiden pitäisi toimia.

            Tässä vielä kuva: http://www.proturbo.fi/pakosarjat/wg1.gif Kerrotko mikä tuo aukosta näkyvä osa on, ellei se sitten mäntä ole?
            Last edited by opa82; 12-03-2007, 16:35.

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #21
              Originally posted by opa82 View Post
              Tässä vielä kuva: http://www.proturbo.fi/pakosarjat/wg1.gif Kerrotko mikä tuo aukosta näkyvä osa on, ellei se sitten mäntä ole?
              Venttiili...

              Mäntä tai kalvotoimisella tarkoitetaan tuota painekellon toimintaperiaatetta.

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #22
                Originally posted by opa82 View Post
                Kerrotko mikä tuo aukosta näkyvä osa on, ellei se sitten mäntä ole?
                :think Näyttää pahasti venttiililtä, joka päästää kaasut virtaamaan pakopiippuun, kun oikein kova paine yllättää.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #23
                  Minkälaisille tehoille esim. tuo 40mm (männällä ) varustettu portti pelaa..!?
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • TuPe
                    Newbiemmer
                    • Mar 2005
                    • 14
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by S.Kaulaote View Post
                    Minkälaisille tehoille esim. tuo 40mm (männällä ) varustettu portti pelaa..!?
                    Karkeasti sanottuna riipuu käytettävästä koneesta, turbosta, ahtopaineista...
                    Maserati -02
                    Possu 951 2jz projekti

                    Comment

                    • S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

                      #25
                      Originally posted by TuPe View Post
                      Karkeasti sanottuna riipuu käytettävästä koneesta, turbosta, ahtopaineista...
                      No tässä tapauksessa m10,Holset H1E 60/65,paineet ~1,5-2.0bar! :think
                      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                      -Mitsubishi "runkkari"

                      Comment

                      • TuPe
                        Newbiemmer
                        • Mar 2005
                        • 14
                        • Vaasa

                        #26
                        Riittää.
                        Samat palikat, mutta katsastus tehot/paineet niin voi olla kyseenalaista.
                        Maserati -02
                        Possu 951 2jz projekti

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #27
                          Originally posted by TuPe View Post
                          Riittää.
                          Samat palikat, mutta katsastus tehot/paineet niin voi olla kyseenalaista.
                          Se on sitten asia erikseen....
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1002
                            • e-suomi

                            #28
                            Originally posted by Tzeimi View Post
                            Paten portit ovat toimineet radalla loistavasti, ei kyllä ehkä kannata laittaa/sijoittaa kalvomallisia aivan minne sattuu IMHO.
                            Et sitten nähny Jami sitä yhtä turbo-Capria HGR:ssä joskus about 2004. Jampat hakkas lekalla venttiiliä portista irti . Kevyemmässä rallissa on todistetusti kestäneet. Kai se kalvopesän lämmöneristys on tuossa ongelma.

                            En uskoisi kisakäytössä noihin HKS-kopioihinkaan. Viime syksynä katteltiin varikolla Nissania missä kalvo puhki...

                            Itse satsasin noiden toimimattomien alimitoitettujen halpaversioiden jälkeen aitoon Tialin 46mm porttiin ja jo rupes hymyilyttämään.
                            Last edited by turbobliz; 12-03-2007, 21:34.

                            Comment

                            • mapa
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 518
                              • Turku

                              #29
                              Eikä noita portteja ole ainakaan Kaarinan biltemas hyllys, eikä kuulemma tiedä edes milloin tulee. Piti ostaa ja kattoo saisko tosta jotain kyhättyä, on meinaa vaan toi hinta niin edullinen. ( Joo, tiedän halvalla ei saa hyvää mut jos tosta sais tehtyä kohtalaisen.)
                              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                              Tig hitsausta, myös alumiini

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2067
                                • Banshee - Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by turbobliz View Post
                                Et sitten nähny Jami sitä yhtä turbo-Capria HGR:ssä joskus about 2004. Jampat hakkas lekalla venttiiliä portista irti . Kevyemmässä rallissa on todistetusti kestäneet. Kai se kalvopesän lämmöneristys on tuossa ongelma.

                                En uskoisi kisakäytössä noihin HKS-kopioihinkaan. Viime syksynä katteltiin varikolla Nissania missä kalvo puhki...

                                Itse satsasin noiden toimimattomien alimitoitettujen halpaversioiden jälkeen aitoon Tialin 46mm porttiin ja jo rupes hymyilyttämään.
                                Empä tiedä muiden ongelmista, kuulema jotain juuttumisia on ollut
                                Omat kokemukset (tähän saakka) ovat kuitenkin olleet positiivisia. Vaikuttaisko porttien kestoon se, että minulla niitä on 1 par 2 sylinteriä? No jokatapauksessa saavat ajoviimaa ja mitään termotekkejä/pinnotteita ei sarjassani ole.
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎