Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kiertokanget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pts
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 478
    • nummela

    M20 kiertokanget

    onko kellään kokemuksia millälailla vaikuttaa m20b25 moottoriin laittaa dieselin
    kiertokanget kun ne on 5mm lyhyemmät kun orkkikset mut männän tappi 5mm alemmas
    kun orkkis männässä ja silleen etä puristu tulee 7:8 onko moottori kierros herkempi? ja kyse on ahdetusta moottorista.
    bmw e30 823hv/860nm
    1/4mile 8.9/247
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Kyllä se niillä pidemmillä veiveillä niitä kierroksia paremmin kestää.
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • pts
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 478
      • nummela

      #3
      Originally posted by L.H
      Kyllä se niillä pidemmillä veiveillä niitä kierroksia paremmin kestää.
      onks muka niin päin. ite ajattelin et menis just toiste päin?
      bmw e30 823hv/860nm
      1/4mile 8.9/247

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Originally posted by pts
        onks muka niin päin. ite ajattelin et menis just toiste päin?
        Kyllä se niin on. Mitä pidempi veivi sitä parempi.
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Kampikulma muuttuu loivemmaksi pidemmällä kangella, eli on parempi.

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #6
            Originally posted by ZoMbiE
            Kampikulma muuttuu loivemmaksi pidemmällä kangella, eli on parempi.
            Kaivellaan jälleen vanhaa topiccia esiin, vaikka tapaa onkin kovasti kehuttu lähiaikoina.

            Seurailin erästä m20b25 turbotusprojektia, jossa myös visioitiin noista dieselin kiertokangista. Moottoreista mitään ymmärrä, mutta ainakin isommissa moottoreissa (laivoissa ja muualla), moottori tasapainotetaan aika tarkastikin ja tuli siitä mieleen, että kun dieselin kangella arvatenkin painopiste on eri paikassa kuin alkuperäisessä kangessa, niin miten on tarvitseeko näitä pikkumoottoreita tasapainottaa ja onko ne alkuperäisenä täysin tasapainotettuja?

            Comment

            • Vex
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 168
              • Kokkola / Lohtaja

              #7
              M20 kiertokanget

              Eli mitähän mahtaa tarkoittaa ko. moottorin kiertokankien alapuoliskoissa kirjain/numero-yhdistelmä B5, B7 tai B8?? Onko nämä jotain painomerkkejä? Ts. voivatko olla eri painoisia vai ovatko jotain porausmerkintöjä?

              Viisammat neuvokoot...

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Painomerkkejähän ne. Samassa koneessa pitää tietenkin olla aina samanlaisella merkinnällä olevat kanget.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6204
                  • Helsinki

                  #9
                  Eli ne vakio mittaset (135mm) m20b25 turbossa on paremmat kuin noi b20 (130mm) , vaikka lyhemmillä saisi puristus suhdetta alas???:think
                  Last edited by MikeDry; 24-07-2008, 18:07.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎