Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS:äänkö uusi ruiskupumppu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mihu
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 46
    • Hyvinkää

    525 TDS:äänkö uusi ruiskupumppu?

    Tästä ongelmasta ja tyhjäkäynnin humppaamiseen liittyvästä v..tuksesta on ollut jo aiemmin useaan eri otteeseen puhe ja nyt homma alkaa realisoitumaan siten, että selvittelyissä on, mitä kautta ko. pumpun saisi edullisimmin hommattua.

    Sinänsä hyvin mielenkiintoista, että kun on kyse sairaan kalliista osasta, niin kotimaisten tarjousten hintahaitari on jopa useita satoja euroja

    Ketkä ovat teetättäneet homman, missä ja millä kustannuksella? Niin ja onko hommasta ollut henkistä ja fyysistä apua (ainakin henkistä tarvitaan töineen yli 1.500 euron hommasta). Ja vielä, onko esim. pumpun suoraan Saksasta tilaamalla saavutettu kustannushyötyjä?

    Kiitos.
  • Luotsi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 47

    #2
    Käytin aikanaan omaa koslaani Diesel Turusella Oulussa, kun ruiskupumppu alkoi vuotamaan. Ennakkopesä oli kulunut pumpusta ja suosittelivat vaihtamaan kokonaan uuden pumpun. Olis kustantanut 1500€, pumppu 1100€+400€ työt, mutta tyydyin pelkästään tiivisteiden vaihtoon.

    Sillekin tuli hintaa yli 400€, osat muistaakseni n.40€. Välillä risteyksissä odotellessa kone hieman alkaa "humppaamaan". Liekkö sitten ruiskupumpussa vika vai missä, mutta ei hirveesti kiinnosta tällähetkellä alkaa investoimaan, kun vajaan 3000€ koneremontti just takana...:think

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Oletko sä jo käynyt nostamamassa tyhjäkäyntikierroksia BMW:n testerissä sen +80 kiekkaa? vaikuttiko mitään?
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • mihu
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 46
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by jpeltoma View Post
        Oletko sä jo käynyt nostamamassa tyhjäkäyntikierroksia BMW:n testerissä sen +80 kiekkaa? vaikuttiko mitään?
        '

        En tiedä tuliko kysymys mulle, mutta vastaan

        Eli kyllä nostettiin tyhjäkäyntiä toissa kesänä ja auttoi kyllä. Viime kesänä rupes ketuttamaan dieselin käry vuotavasta pumpusta ja käytin pumpun tiivistyksessä (toim. huom. ei Boschin dieselpaja, muuten kyllä ammattidieselistejä).

        No pumppuhan tiivistettiin (yli 400 € ), mutta tuntui että alkuperäiset "säädöt" hävisivät, tai ainakin olivat rukanneet käyntiä ja yrittäneet, mutteivät olleet saaneet täysin tikkiin (ja ei osannut kaveri sanoa säädöistä, kun ei ollut Boschin omaa softaa - suositteli käyttämään testerissä).

        Omat johtopäätökseni alkavat pikku hiljaa olemaan, että pumppu alkaa olla "loppu". Jos loppui tuo rynkytys vaikka sitten investoimalla (muuten niin mukava pirssi ajella).

        Ja vielä kaiken huipuksi täältä Hyvinkäältä lähti tuo BMW -edustus ja luultavasti myös softat hevon .....

        Comment

        • äskoo
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 22
          • Laukaa

          #5
          Viime marraskuussa maksoi merkkiliikkeen kautta uusi pumppu 1524 rahaa (siis uusi, ei tehdaskorjattu). Koko helahoidolle tulikin sitten hintaa v..tusti enemmän, kun samalla uusittiin jakopään ketju, suuttimia plus muuta hilpettä (= paaaljon halpoja työtunteja). Tolla rahalla olis saanu varmaan uuden motinkin! Mut nyt käy hyvin ja pelannut kuin unelma. Kop kop, koska kyseessä on kuitenkin diesel biimeri..

          Comment

          • zext
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 19

            #6
            Omani käytin Oulussa Turusella viime suvena ja kustansi uusi pumppu + naftasuodatin vaihtoineen 1450€. Siihen loppui kaikki vaivat, huopaamiset ja "rynkytykset". Mainittakoon vielä, että vanha pumppu ei edes vuotanut.

            Comment

            • mihu
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 46
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by mihu View Post
              '

              En tiedä tuliko kysymys mulle, mutta vastaan

              Eli kyllä nostettiin tyhjäkäyntiä toissa kesänä ja auttoi kyllä. Viime kesänä rupes ketuttamaan dieselin käry vuotavasta pumpusta ja käytin pumpun tiivistyksessä (toim. huom. ei Boschin dieselpaja, muuten kyllä ammattidieselistejä).

              No pumppuhan tiivistettiin (yli 400 € ), mutta tuntui että alkuperäiset "säädöt" hävisivät, tai ainakin olivat rukanneet käyntiä ja yrittäneet, mutteivät olleet saaneet täysin tikkiin (ja ei osannut kaveri sanoa säädöistä, kun ei ollut Boschin omaa softaa - suositteli käyttämään testerissä).

              Omat johtopäätökseni alkavat pikku hiljaa olemaan, että pumppu alkaa olla "loppu". Jos loppui tuo rynkytys vaikka sitten investoimalla (muuten niin mukava pirssi ajella).

              Ja vielä kaiken huipuksi täältä Hyvinkäältä lähti tuo BMW -edustus ja luultavasti myös softat hevon .....
              Itse itseäni lainaten... Perjantaina kävi sitten bemu pumpunvaihdossa ja voi että, kun käy iloisesti. Suosittelen kyllä kaikille "pumppuvaivaisille".

              Kustansi tietysti melkolailla!

              Kannattaa hieman kyllä kilpailuttaa liikkeitä, omia kokemuksiani ko. kilpailutuksesta: 1. pumpputarjous merkkiliikkeestä 1.590 euroa (+työt ?), 2. pirkanmaalainen liike, pumppu 1.350 + työt 350, yht. 1.700 euroa, 3. pumppu "edulliselta Boschin tukkuliikkeeltä" uudeltamaalta 1.660 euroa (puhelimessa hinta tosin putosi 1.350 euroon, kun vetosin edelliseen tarjoukseen ), 4. hämäläinen liike (joka lopulta sai duunin), pumppu 980 euroa + työt alle 300 = 1.270 euroa...

              Voi olla kyllä, että osa tarjosi uutta pumppua, kun loppujen lopuksi laitettiin vaihtopumppu (järkyttävä hintahaitari!).

              Tai sitten ei :think

              Comment

              • velsu
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 10

                #8
                Itselle vaihdettiin noin vuosi sitten 525 TDSA:han pumppu ja sen jälkeen vaihdettu jo kaksi kertaa takuuseen, kun alkoi melkein heti humppaamaan uudestaan. Lopulta saivat selville että humppaaminen suurella todennäköisyydellä johtuu siitä että diesel syystä tai toisesta tekee kalvon pumpulle jolloin siellä ei ilmeisesti harjat saa kontaktia niin kuin pitäisi. Polttoainejärjestelmän puhdistus aineella on ongelma sen jälkeen poistunut lähes välittömästi, joten kannattaa sitä aina tankkiin pullo kaataa jos alkaa vähänkin humppaamaan.
                525 tdsa -94 farkku

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎