Eli sopiiko M20b20 Motronic koneeseen L-jetin kansi hiluineen? En löytänyt muista topiceista selvyyttä. Eniten kiinnostaa sopiiko nokka akseli, samaten täytyy lainata keinuvipu L-jetistä jos sopii keskenään? Ymmärtääkseni itse kansi on sama mutta onko nokka pyörissä sama kiinnitys, kun motronicissa täytyy saada jakajan pyörijä kiinni pyörään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20b20 Motroniciin L-jetronicin nokka
Collapse
X
-
L-jetin nokka ei mene nakkaamalla, koska Motronicin pyörijän 3-haarainen jalka ei mahdu ilman muutoksia L-jetin nokkaan.
Eli, tämä 3-haarainen pyörijan jalka tulee keskeltä pultilla kiinni nokan päähän. Jalassa on sellainen holkki, joka menee nokassa olevaan reikään. Motronicin nokassa tuo reikä on erimallinen, joten jalan holkki mahtuu sinne kokonaan. L-jetin nokassa tuo reikä on pienempi ja jalassa oleva holkki ei sinne mahdu.
Poraamalla L-jetin nokan reikää hieman isommaksi, tai sahaamalla rautasahalla siitä jalan holkista muutama milli pois, menee tuo jalka myös L-jetin nokkaan. Näitä tulee vastaan aina sillointällöin ja tuntuu toimivan. Siihen en ota kantaa onko moinen temppu viisasta vai ei. Kukin tyylillään.
Vaikea selostus, toivottavasti ymmärsit..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
Originally posted by T3 View PostL-jetin nokka ei mene nakkaamalla, koska Motronicin pyörijän 3-haarainen jalka ei mahdu ilman muutoksia L-jetin nokkaan.
Eli, tämä 3-haarainen pyörijan jalka tulee keskeltä pultilla kiinni nokan päähän. Jalassa on sellainen holkki, joka menee nokassa olevaan reikään. Motronicin nokassa tuo reikä on erimallinen, joten jalan holkki mahtuu sinne kokonaan. L-jetin nokassa tuo reikä on pienempi ja jalassa oleva holkki ei sinne mahdu.
Poraamalla L-jetin nokan reikää hieman isommaksi, tai sahaamalla rautasahalla siitä jalan holkista muutama milli pois, menee tuo jalka myös L-jetin nokkaan. Näitä tulee vastaan aina sillointällöin ja tuntuu toimivan. Siihen en ota kantaa onko moinen temppu viisasta vai ei. Kukin tyylillään.
Vaikea selostus, toivottavasti ymmärsit.Last edited by Racink; 22-03-2007, 06:21.
Comment
-
-
Originally posted by Kossu44 View PostJoo, Vaihdoin L-jetin koko kannen Motronic koneeseen ja tosiaan nokassa ei ole mitään eroa, eli nokka pyörät pystyy vaihtamaan ristiin ihan heittämällä.
Pitää myös muistaa se, että melkein kaikkiin ehjiin L-jet-kansiin on jo yli 20vuoden elinaikana ehditty tehdä remontti. Kuinka moneen kanteen on remontin yhteydessä laitettu Motronic-nokka? Nämä asiat on hyvä muistaa kaikkien, ennenkö alkaa suinpäin vaihtelemaan L-jetin ja Motronicin osia keskenään..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Niin nokka pyörät sopii kyllä yhteen. Molemmat pyörän kiinnikkeet oli saman laiset. ero löytyi itse kannesta, motronikissa kun tulee jakajan kansi kiinni kolmella pultilla jakoremmin suoja koteloon ja pyörijä nokka pyörään niin uudemmassa kannessa on ohjurit jotka pitää kotelon paikallaan ja pyörijän ja virranjakajan kanneen välyksen oikeana. L-jetin kannessa ei ohjureille ole reikiä jolloin kotelo pääsee klappaamaan noin 5mm, eli pyörijä ei osu keskelle jakajan kantta ja on iso riski särkeä jakajan kansi ja pyörijä. Ainiin "uusi kansi" on mallia -83 ja nokka pyörä oli vanha malli ilman pyörijän kiinnitystä.Last edited by Kossu44; 27-04-2007, 00:48.
Comment
-
-
Originally posted by Kossu44 View Postero löytyi itse kannesta, motronikissa kun tulee jakajan kansi kiinni kolmella pultilla jakoremmin suoja koteloon ja pyörijä nokka pyörään niin uudemmassa kannessa on ohjurit jotka pitää kotelon paikallaan ja pyörijän ja virranjakajan kanneen välyksen oikeana. L-jetin kannessa ei ohjureille ole reikiä jolloin kotelo pääsee klappaamaan noin 5mm, eli pyörijä ei osu keskelle jakajan kantta ja on iso riski särkeä jakajan kansi ja pyörijä. .
Comment
-
Comment